Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
Idag, 01:48
Medlem
Clint.Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Missat Hollywoods-remake på Spoorloos, skippar den.

Dock missat Speak no evil, bra tips!

Skickar över en liten recension: https://thefilmstage.com/sundance-re...nish-thriller/

Intressant att även Spoorlos jämförs med denna, samt även Hanekes fantastiska Funny Games.
Citera
Idag, 02:39
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoffinRock
Schatjes? Holländsk knäpp film som de älskar där borta.

Brakfesten har jag sett. Som Saló - Eller Sodoms 120 Dagar, fast snällare. Precis som Sweet Movie.
Finns det någon som sett en (tror jag) grekisk/amerikansk film som handlar om en man som kör vilse och knackar på ett hus? Där bor två systrar som är psyko och bor i huset med
en senil mamma. Filmen är svart/vit och tror jag visades på Canal plus för en kanske 20 år sedan?
Citera
Idag, 07:50
Avstängd
Citat:
Taxidermia har jag sett, övriga har jag missat, är franska Dobermann "Man bites Dog"?

Nej, Dobermann kom 97 och är en extremt överdriven action, med Vincent Cassel, och "våldtäktsoffret" från Irreversible, Monica Belluci. Påminner om Takashi Miikes Ichi The Killer,och Dead Or Alive.https://youtu.be/Qv94cV10M5A?si=1flTYwzU8sBSPUXt
Citera
Idag, 07:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Oj. Nej. Om jag googlar verkar det inte så. Det verkar "bara" ha blivit nämnda publikpris.

PS

Jag tror du menar bronshästen ... eller har jag fel då? 🤔

Ja just det, jag menade bronshästen!
Världens tyngsta filmpris.
Senast redigerad av CoffinRock Idag kl. 08:46.
Citera
Idag, 14:54
Avstängd
Citat:
Missat Hollywoods-remake på Spoorloos, skippar den.

Dock missat Speak no evil, bra tips!

Holländska Spoorloos ska enligt Stanley Kubrick, som gjorde The Shining, ha varit den mest skrämmande film han någonsin sett.

Thesis - Snuff Movie, från 1996 är bra. Secuestrados - Kidnapped, också spansk och inte för alla.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in