Citat:
Ursprungligen postat av
Qalowlow
Den färgen som först kom till mig när jag läste texten var röd..
Varför kan jag ej förklara, kom gång på gång upp som en röd symbol för mig under läsningens gång.
Edit: fullt medveten om att det ej är mig du frågar, men kände att jag behövde dela med mig av det.
Intressant att du säger just röd,har under några år grävt ner mej i carl jungs verk,han pratar om den ”röde” jag själv har har mörkt synkronisiteter av just rött.
Nu har jag grävt lite i denna symbol och det nörmaste jag hittat är mesopotamiska babyloniska bevingade symboler dessa höll ordning i kaoset och verkade som gayekeepers till de heliga dimensionerna. Lite så denna symbol verkade under trippen den sållade bort saker, när jag var i ”maskinvärlden” så var det som att den stek in och sållade bort saker ungefär som att det maskinvärlden berättar för mej är för mycket för mej och att den hjälpte mej att sålla informationen. Så här 24 timmar efter så är denna symbol fortfarande det starkaste som lever kvar i mej. Så ser det som att denna symbol lever i mej hjälper mej att hålla ordning mellan de olika världarna. Skapa ordning i kaoset så att säga. Men som sagt denna symbol finns i alla människor.