2024-12-30, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Nej,
Jag tycker det r du och ni som hller p med begrepp som r tagna ur luften frn Svensk media. Vad d fr jvla skuggflotta??
r det vanliga skepp eller varfr r det s skuggiga?
r det fr de r reggade i annat land s r det vl en grej som ven svenska redare hller p med.

Skuggflotta? fan det dummaste jag lst p fb under detta ret.
Det r ett vedertaget begrepp din jvla dre som inte fattar ngonting om ngot, ngonsin. Det var ju nyheter fr dig att det ligger tusentals kablar i alla vrldens hav och du hade ju s mycket bttre ider och nu r detta tydligen nyheter fr dig: https://en.wikipedia.org/wiki/Shadow_fleet

Det dummaste som gr att lsa p fb r snt som du skriver.
Citera
2024-12-30, 17:44
Medlem
Socialfallet ltsas att han inte hrt termen skuggflotta tidigare, lol. Det har vl varit i media var och varannan dag de senaste 2 ren. Ryssarna frnekar sig inte. De tror att ljuga r normalt i varje inlgg de gr. Psyksjukdom r det ett tecken p.
Citera
2024-12-30, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfrikanskSvinPest
Regleringsbrott handlar om att fartyget misstnks fr att bryta mot sanktionerna p export frn Ryssland.

Ahh det r allts detta som r pudelns krna!
False flag operation frn vra vnner i vassen (Estland, Finland) fr att kunna fresprka blockader av den "ryska skuggflottan" som transporterar rysk olja (aka inte frskrade av Lloyds i London).
Hittills har vl inga samhllsfunktioner skadats i Estland vad jag vet?

Vi r ju redan i krig i Europa s det r inte s konstigt.
Citera
2024-12-30, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfrikanskSvinPest
Regleringsbrott handlar om att fartyget misstnks fr att bryta mot sanktionerna p export frn Ryssland.

Ahh det r allts detta som r pudelns krna!
False flag operation frn vra vnner i vassen (Estland, Finland) fr att kunna fresprka blockader av den "ryska skuggflottan" som transporterar rysk olja (aka inte frskrade av Lloyds i London).
Hittills har vl inga samhllsfunktioner skadats i Estland vad jag vet?

Vi r ju redan i krig i Europa s det r inte s konstigt.

Rkna med att brottsutredningen kommer att dra ut p tiden och rttegng tvivlar jag p att det ngonsin kommer bli. Men under tiden kan man blockera "skuggflottan" i Finska Viken.
NorthStream sabotaget som var betydligt strre pgick ver ett r och sedan lades det ner.
Citera
2024-12-30, 18:03
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Intressant... besttningen frhindras att f juridsk hjlp! sjlvklart frnekar Finsk polis detta.. skulle vara intressant att f se hur det verkligen ligger till men detta r ju sdant vi vanlig aldrig kan kontrollera! Helt klart ngot fuffens som pgr.. False flag?

En del av texten ..
"(Advokaten) Det var inte frrn p lrdagsmorgonen som jag fick ngra beslut. Det har varit mycket effektivt fr att hindra fartygets besttning frn att kommunicera och f juridisk hjlp, sger han till Yle.

Det var Helsingin Sanomat som frst anmlde begran om hvning av beslaget.

Ljungberg sger att han bad om ett beslut som lg till grund fr kapningen av fartyget. Med detta syftar han p beslagtagandet av tankfartyget.

Jag har inte ftt ngot sdant beslut n.

Advokaten sger att han inte har ftt ngra beslut om beslag av utrustning ombord och att han inte har ngon ytterligare information om dem.

Fartygets besttning r indiska och georgiska medborgare. Enligt Ljungbergs uppgifter finns det ett tjugotal personer ombord, inklusive besttningen och kaptenen. Han har inte alls kommunicerat med fartygets besttning via e-post.

Advokaten sger att han har varit i kontakt med fartygets beflhavare via satellittelefon ngra gnger. Enligt Ljungberg har chefen varit bekymrad ver hndelserna och sin besttning."

"Advokaten sger att han inte kunde kontakta fartygets besttning eftersom deras telefoner konfiskerades.."

"Ljungberg sger att han inte knner till vilka underskningar som har gjorts ombord. Han sger att han har varit i kontakt med mnga poliser.

Tydligen har det skett ngon form av frhr. Jag har ppekat att de br ha ett juridiskt bitrde. Myndigheten beslutade att de inte behvde gra det, hvdar han."

https://yle.fi/a/74-20134041
Du glmde ta med detta citat:

Polisen har gjort frunderskningen enligt lagen, vilket innebr att alla har erbjudits det std de har rtt till, sger kriminalkommissarie*Elina Katajamki.

https://yle.fi/a/7-10069863

Vem ljuger vem talar sanning, det r den stora frgan?

Kapten ombord kanske ljuger, vem vet?
Ljungberg kanske ljuger?
Polisen kanske ljuger?

Yle.fi r media i vst, en liten pminnelse bara, hur kommer det sig att vstmedia duger nu?

Media i vst ljuger ju bara och sprider desinformation 😁
( ni fr fr sjutton bestmma er om vstmedia ljuger eller sprider falska nyheter )

nu nr vstmedia duger s glm inte alla artiklar om spionutrustningen ombord p EAGLE_S, det r SANT!
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2024-12-30 kl. 18:22. Anledning: Mening tillagd
Citera
2024-12-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Du glmde ta med detta citat:

Polisen har gjort frunderskningen enligt lagen, vilket innebr att alla har erbjudits det std de har rtt till, sger kriminalkommissarie*Elina Katajamki.

https://yle.fi/a/7-10069863

Vem ljuger vem talar sanning, det r den stora frgan?

Kapten ombord kanske ljuger, vem vet?
Ljungberg kanske ljuger?
Polisen kanske ljuger?

Yle.fi r media i vst, en liten pminnelse bara, hur kommer det sig att vstmedia duger nu?

Media i vst ljuger ju bara och sprider desinformation 😁
( ni fr fr sjutton bestmma er om vstmedia ljuger eller sprider falska nyheter )

nu nr vstmedia duger s glm inte alla artiklar om spionutrustningen ombord p EAGLE_S, det r SANT!

Tja.. som jag sa vi vanliga kan aldrig kontrollera om vem sida som sger sanningen!
Men vill pminna att hittills har vi inte ftt se ngra konkreta bevis och tydligen heller inte deras advokat. Finska polisen ord kan man bara bekrfta med tydliga bevis. 10 mil slpspr? var kan vi se det? Hur vet vi att det r Eagle S i s fall? Hur kan vi se att det var medvetet?
Citera
2024-12-30, 18:56
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Nej,
Jag tycker det r du och ni som hller p med begrepp som r tagna ur luften frn Svensk media. Vad d fr jvla skuggflotta??
r det vanliga skepp eller varfr r det s skuggiga?
r det fr de r reggade i annat land s r det vl en grej som ven svenska redare hller p med.

Skuggflotta? fan det dummaste jag lst p fb under detta ret.
Dumfittan pootin r i behov av en skuggflotta, ls p lite
Citera
2024-12-30, 19:01
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Tja.. som jag sa vi vanliga kan aldrig kontrollera om vem sida som sger sanningen!
Men vill pminna att hittills har vi inte ftt se ngra konkreta bevis och tydligen heller inte deras advokat. Finska polisen ord kan man bara bekrfta med tydliga bevis. 10 mil slpspr? var kan vi se det? Hur vet vi att det r Eagle S i s fall? Hur kan vi se att det var medvetet?
Bara i ryzzland du fr fejkade bevis dagen efter ngot skett, funkar inte s nr riktiga utredningar grs.
Citera
2024-12-30, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Bara i ryzzland du fr fejkade bevis dagen efter ngot skett, funkar inte s nr riktiga utredningar grs.

Ja ser redan fel hr... brist p konkreta bevis och brist p rttslig hjlp. Big Red flag!
Citera
2024-12-30, 19:47
Medlem
Frst nu har finska grnskbevakningsvsendet fattat att alla bekvmlighetsflaggade ofrskrade skrpbtar som handhas av av skummisar frn indien och andra u-lnder r tickande miljbomber. Ls mer p yle. fi
Lgg till skrpbtarnas ofrmga att hlla rtt p kablar och att vara ur skick att inte lta bli att tappa ankare till hger och vnster i havet.
Jag r besviken
Senast redigerad av jonkebonke 2024-12-30 kl. 19:53.
Citera
2024-12-30, 19:48
Medlem
Det kinesiska fartyget Yi Peng 3 gick in i Medelhavet

https://www.itamilradar.com/2024/12/...iterranea-sea/

I november 2024 var fartyget inblandat i en incident i stersjn, dr det misstnks ha skadat tv undervattenskablar den ena mellan Sverige och Litauen och den andra mellan Finland och Tyskland fr att ha strt kritiska frbindelser.
Citera
2024-12-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Frst nu har finska grnskbevakningsvsendet fattat att alla bekvmlighetsflaggade ofrskrade skrpbtar som handhas av av skummisar frn indien och andra u-lnder r tickande miljbomber. Ls mer p yle. fi
Lgg till skrpbtarnas ofrmga att hlla rtt p kablar och att vara ur skick att inte lta bli att tappa ankare till hger och vnster i havet.
Jag r besviken

Dom kommer skert hitta fler anklagelser snart ska du se nr dom nd r igng.. dom r inte klara n! 4 mnader har dom p sig! Mlarfrgen p fartyget r skert fel ocks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in