2025-01-02, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Fertil ålder kan ju vara allt mellan 9 år till 55 år. Och jag kan garantera dig att jag vet ingen kvinna över 30 som bryr sig om hur många följare en man har på sociala medier.

Skriv nu åldersgrupp istället.

En charmig man med humor och som ser bra ut, kommer ha lätt att få kvinnor. Oavsett om han har många följare eller inte. Men om han gnäller över hennes sexuella historik, så är det troligt att musslan sluter sig på henne.

Otroligt att man ska behöva förklara för dig vad fertil ålder är för något. Nej, det är inte 9 och 55.

Är kvinnan under 35, dvs i FERTIL ålder, så spelar sociala medier en enormt stor roll. En man som inte kan visa upp ett sociala medier-konto som visar på hög status (dvs många följare) är mer eller mindre körd på dejtingmarknaden idag.

Men det här har du ingen koll på eftersom du inte hänger med. Du tror att saker och ting fortfarande fungerar som på 80-talet när du var ung.
Senast redigerad av Joe88 2025-01-02 kl. 09:50.
Citera
2025-01-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Otroligt att man ska behöva förklara för dig vad fertil ålder är för något. Nej, det är inte 9 och 55.

Är kvinnan under 35, dvs i FERTIL ålder, så spelar sociala medier en enormt stor roll. En man som inte kan visa upp ett sociala medier-konto som visar på hög status (dvs många följare) är mer eller mindre körd på dejtingmarknaden idag.

Men det här har du ingen koll på eftersom du inte hänger med. Du tror att saker och ting fortfarande fungerar som på 80-talet när du var ung.

Fertil ålder är mellan i regel mellan 11-51. Men det finns de som är fertila redan när de är 9 och de som är fertila ändå upp till 55 års ålder. Så fertil ålder slutar inte vid 35 som du tycks tro.

Jag känner som sagt var ingen kvinna över 30 som bryr sig om hur många följare en man har på sociala medier. Låter mer som något möjligtvis 9-17 åringar bryr sig om.

Verkar inte vara någon preferens kvinnor har. Men om så är fallet, har du då ett agg mot deras preferens?
Citera
2025-01-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Fertil ålder är mellan i regel mellan 11-51. Men det finns de som är fertila redan när de är 9 och de som är fertila ändå upp till 55 års ålder. Så fertil ålder slutar inte vid 35 som du tycks tro.

Det är möjligt att du söker efter 9-åringar eller 55-åringar i syfte att dejta och skaffa barn med men för alla normala människor så innebär fertil ålder i det här sammanhanget mellan 18-35.

Det handlar dock inte om ålder utan om när man är född och vilken tid man växt upp i.

Citat:
Jag känner som sagt var ingen kvinna över 30 som bryr sig om hur många följare en man har på sociala medier. Låter mer som något möjligtvis 9-17 åringar bryr sig om.

"9-17"...

Nej, det gäller för kvinnor upp till 35. I ännu högre grad under 30 såklart men även tidiga 90-talister är svårt påverkade av sociala medier. Att inte du känner någon beror på att du är en boomer som har noll koll på unga människors verklighet. Hur många 90-talister har du själv dejtat, eller försökt dejta? Jag gissar på noll, och om det stämmer, vilket det gör, så är du totalt okvalificerad att uttala dig i frågan.

Citat:
Verkar inte vara någon preferens kvinnor har.

Jo det verkar det definitivt vara. Men visst, låt oss tro på en boomer som inte dejtat sedan 1990 framför en sån som mig som spenderat de senaste 15 åren på dejtingmarknaden...

Citat:
Men om så är fallet, har du då ett agg mot deras preferens?

Jag konstaterar bara hur det ser ut.
Senast redigerad av Joe88 2025-01-02 kl. 21:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in