2024-12-25, 22:17
Medlem
Ni som har ocd, hur fungerar det för er? Blir ni trötta till den graden att ni inte funkar i vardagen? Kan inte tänka klart, fokusera på vad ni behöver göra. Känner ni er helt slut och vimmelkantiga. Ni känner er nästan handikappade i vardagen?
Citera
2024-12-25, 22:26
Medlem
MrB00ZEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Ni som har ocd, hur fungerar det för er? Blir ni trötta till den graden att ni inte funkar i vardagen? Kan inte tänka klart, fokusera på vad ni behöver göra. Känner ni er helt slut och vimmelkantiga. Ni känner er nästan handikappade i vardagen?

Jag har ocd-typen pure O som innebär att man är rädd för att vara de värsta grejerna man kan vara, mördare, våldtäktsman osv.

För att svara på din fråga kan jag inte tänka klart när jag är rädd för att vara hemska saker (vem skulle kunna göra det?).

Det blir liksom som att man går runt och tänker saker som "Tänk om jag råkat våldta någon nån gång under mitt liv" och "tänk om jag har varit nära på att mörda någon".

Just när man tänker på det i efterhand kan det låta lite fånigt, men i stunden är det ett rent helvete.
Citera
2024-12-26, 15:53
Medlem
Klas-Vegass avatar
OCD hänger ju ofta ihop med autism. Då kan man ju lätt bli trött ändå pga överstimuli från ljud, ljus information. Skall man dessutom hålla på och snurra i tankarna...

Har Booze några tips hur det blivit bättre? Eller kommer det bara och går i skov?
Citera
2024-12-26, 18:04
Medlem
MrB00ZEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
OCD hänger ju ofta ihop med autism. Då kan man ju lätt bli trött ändå pga överstimuli från ljud, ljus information. Skall man dessutom hålla på och snurra i tankarna...

Har Booze några tips hur det blivit bättre? Eller kommer det bara och går i skov?

Booze har inte så många tips, Booze säger istället att det enda man egentligen kan göra är att vänta ut Ocdn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in