2024-12-26, 00:44
Medlem
Snapcounts avatar
Filmen utspelar sig under -80 talet, nr hndelserna skedde.

Jude Law spelar FBI agenten (Terry Husk), som hamnar p jakt efter Nicholas Hoult (Bob Mathews). Bob Mathews ledde en utbrytargrupp ifrn en strre rasistiskt grupp, som gick ifrn "ord till handling". Man tnker plocka ner Usa`s regering i slutndan. Inspirerat utav boken "The Turner diaries".

https://www.imdb.com/title/tt26625693/

Filmen var en positiv verraskning fr mig. Lngre scener, det fanns inget "pekpinnade".., utan ena sidan var si.., och andra sidan var s.., jag gillade det !

Jag fetade Nicholas Hoult, helt enkelt fr jag syns han gr det riktigt bra som antagonisten i filmen. Nertonad, inget verspelande..utan lugnt, sansat och vertygande. Ideologiskt sker p sig sjlv. (tror han har en framtid !)

Rekommenderas !!!
Senast redigerad av Snapcount 2024-12-26 kl. 01:07.
Citera
2024-12-26, 12:20
Medlem
Vart kan man se denna? Skt men hittar inget vettigt...
Citera
2024-12-26, 12:30
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Filmen utspelar sig under -80 talet, nr hndelserna skedde.

Jude Law spelar FBI agenten (Terry Husk), som hamnar p jakt efter Nicholas Hoult (Bob Mathews). Bob Mathews ledde en utbrytargrupp ifrn en strre rasistiskt grupp, som gick ifrn "ord till handling". Man tnker plocka ner Usa`s regering i slutndan. Inspirerat utav boken "The Turner diaries".

https://www.imdb.com/title/tt26625693/

Filmen var en positiv verraskning fr mig. Lngre scener, det fanns inget "pekpinnade".., utan ena sidan var si.., och andra sidan var s.., jag gillade det !

Jag fetade Nicholas Hoult, helt enkelt fr jag syns han gr det riktigt bra som antagonisten i filmen. Nertonad, inget verspelande..utan lugnt, sansat och vertygande. Ideologiskt sker p sig sjlv. (tror han har en framtid !)

Rekommenderas !!!

Tack fr tipset, Nicholas Hoult r verallt nufrtiden.
Citera
2024-12-26, 13:26
Medlem
bravehs avatar
Min frdom: de enda vita amerikanerna som hade ngot att gnlla p under 70 och 80-talet var fngelsekunder. Fr i fngelserna var de i minoritet.

Sktsamma vita mn hade verkligen ingenting att gnlla p i USA under den tiden.
Citera
2024-12-26, 13:39
Medlem
Klas-Vegass avatar
Fr upp 100-tals trffar p pirate bay..

Jag frestller mig att hotet frn denna grupp r betydligt verdriven...

Att alla onda i filmen r vita, till skillnad frn tex kommunistiska SLA (mest knd fr patty hearst).

Men jag skall tanka och ge den en chans.
Citera
2024-12-26, 13:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Fr upp 100-tals trffar p pirate bay..

Jag frestller mig att hotet frn denna grupp r betydligt verdriven...

Att alla onda i filmen r vita, till skillnad frn tex kommunistiska SLA (mest knd fr patty hearst).

Men jag skall tanka och ge den en chans.

Gr det, hade sjlv inte ngra strre frvntningar p det hela. Men blev som sagt positivt verraskad !
Citera
2024-12-26, 18:32
Medlem
Den var rtt bra, lite som filmen Talk Radio frn 80-talet
Citera
2024-12-27, 21:09
Medlem
fintnirs avatar
Ganska tydligt inspirerad av Sicario och Hell or High Water vilket r positivt, med lnga utdragna svepande scener ver landskap med ett drone-soundtrack. Intressant hur man inte framstller Robert Jay Mathews som jtteosympatisk, det var lite verraskande. Men andra sidan frstr jag inte varfr man ltsas att det r baserat p en verklig historia nr man ndrar s mycket som man faktiskt gr, hade man bara dragit historian ungefr som den var hade det blivit mycket mer genuint och organiskt men nu r det givetvis Hollywood vi pratar om. Den hr hndelsen t.ex. frn The Order Wikipedia: They printed some counterfeit $50 bills, and 28-year-old Bruce Pierce was arrested after passing off a few of them. To raise Pierce's bail, Mathews, acting alone, robbed a bank just north of Seattle, Washington, stealing around $26,000. Hade varit mer spnnande men kanske fr propagandistisk fr Mathews persona att inkludera.

Ibland mrktes den liberala vinklingen vldigt tydligt som exempelvis nr man helgonfrklarade juden Alan Berg som portrtterades som ngon slags sanningssgare som nskade krlek t alla osv vilket var ljevckande; nr han i sjlva verket var en slags otck Howard Stern-jude som alltid var extremt otrevlig, dryg & lismande mot sina inringare, det r bara att ska p ngot klipp med honom p Youtube.

Sedan vinklade man ju storyn ganska subversivt genom att blanda in egentligen icke-existerande raskonflikter, som med att ha Jude Law:s poliskamrat gift med en indiansk kvinna med blandbarn, samt Jude Law:s FBI-kamrat en svart kvinna som av oknd anledning agerade hysteriskt nr det var omotiverat i flera scener. Fr vrigt spelad av av halvnegressen/halfjudinnan Jurnee Smollett vars bror Jussie Smollett 2019 ironiskt torskade med sin fejk-story om homofobi och rasism.

Och p tal om motivation, s misslyckades man antingen totalt, eller medvetet med att alls frklara de ondas motivation ver huvud taget, vi fr egentligen aldrig reda p motivationen bakom The Order-gruppen frutom att de r rasistiska antisemitiska vita mn som gillar automatkarbiner. Varfr ville man konkurrera med den amerikanska staten? Vad gillade man inte? Frutsg man att Amerika, och primrt det vita Amerika medvetet hade degenererats av judiska krafter och var pvg utfr, varfr attackerade man porren, vem ligger bakom porren? Osv osv. Vad var problemet?

Det enda som var lite intressant var slutet, den officiella frklaringen brukar alltid lta att man rkade tnda end p Bobs hus och att han brann inne, men nu sger ju FED:sen faktiskt Burn him alive vilket mer stmmer verens med verkligheten. Det var bland annat efter den hr hndelsen som FBI & ATF gjordes om till ett slags death squad under slutet p 80-talet och brjan p 90-talet som precis som i afrikanska u-lnder bara rakt av ddar regimkritiker. Som i Ruby Ridge belgringen 92 nr man avrttade en pojke och hans mamma samt i Waco-massakern 93 nr FBI krde en Bob Mathews-taktik och brnde ihjl 80 personer p uppdrag av den federala staten.

Dremot tycker jag angende skdespeleriet att bde Jude Law som alkad agent och Nicholas Hoult som Bob Mathews var bra, ven om Mathews karaktr inte utvecklades tillrckligt bra. Slutet var dremot totalt skrattretande, nr eftertexterna rullade och regissren frankt konstaterade att William Luther Pierces bok Turner Diaries varit en blue print fr den s kallade stormningen av kapitolium jan 6 2021, haha va, ni mste skoja, tror ngon p det hr? Nej vldigt typisk Hollywood-judisk-liberal vinkling p det hr projektet, kanske inte jtteovntat, men det br nd konstateras. Bttre att se Sicario eller Hell or High water om man vill ha den typen av spnning. T.o.m Talk Radio-filmen r bttre.
Senast redigerad av fintnir 2024-12-27 kl. 21:58.
Citera
2024-12-28, 21:46
Medlem
Klas-Vegass avatar
Sg nu. Bra film men, kanske det bsta jag sett av Jude Law. Jag ser ju massa film utan att tnka p att den eller den skdisen r bra oftast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in