Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-26, 21:04
Medlem
Lite snurrig i bollen men försöker redogöra för situationen.

Gick och la mig inatt vid två-tiden och kände mig frisk. Vaknade runt fyra med svullen hals, klåda och snuva. Tog en tablett 10mg Ebastin. Sov lite till och gick up runt sju. Fortsatt öm och tjock i halsen med klåda och näsa som forsar. Halv tolv kom jag på att jag har Cocillana hemma och tog ca 8ml. Inget över normaldos alltså. Tog en Alvedon 500mg och en Ipren på eftermiddan. Sov 1,5 timmar fram till 19:30 på kvällen. Kände mig tung i kroppen när jag vaknade som jag brukar när jag tagit Cocillana (var nog minst ett år sen jag tog det sist). Upplevde att min andning kändes begränsad då magen var spänd och jag inte kunde ta ordentliga andetag plus lätt illamående. Har sedan drygt en timma tillbaka försökt fokusera på att andas så lugnt jag kan och spänningen i magen har släppt något. Är trött och känner mig lite lätt orolig för at somna, som att jag inte ska "orka" andas ordentligt om jag gör det. Som sagt är det ju en låg dos jag tagit så det är säkert ingen fara, men jag känner mig lite nojig ändå. Är det normalt/vanligt att känna så här med andningen även vid låg dos av Cocillana? Fattar att jag förmodligen oroar mig i onödan men några lugnande ord skulle uppskattas ändå om så är fallet.
Citera
2024-12-26, 21:54
Medlem
321js avatar
https://www.fass.se/LIF/product?user...19641222000010

Sluta att ta Cocillana-Etyfin och kontakta omedelbart läkare om du får något av följande symtom:
  • svullnad av ansikte, tunga eller svalg,
  • svårigheter att svälja,
  • nässelutslag och andningssvårigheter.
Citera
Igår, 06:13
Medlem
bithaxs avatar
Har samma symptom som TS. Är kanske någon farsot som går just nu. Man får typ astma av skiten.

Symptomen verkar påverkas av vilken mat man äter. Har även haft spänd mage med sura uppstötningar och Sambon har samma skit så det är inte bara jag,
Senast redigerad av bithax Igår kl. 06:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in