Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 01:44
Medlem
Hej allihopa,

Jag har nyligen avslutat min VVS-montör utbildning och har länge velat flytta till Spanien och förhopningsvis kunna jobba som VVSare där nere. Jag har lite kontakter men tänkte ändå se om det finns någon som har lite koll på läget här också.

Finns det Svenska VVS-firmor där? Har ni någon man kan kontakta för mer information? Hur ska jag gå tillväga?

För att vara lite mer specifik så vill jag helst flytta till Alicante-området. Är tacksam för all hjälp jag kan få!
Citera
Igår, 03:40
Medlem
Har du någonsin sett något annat än en spanjor jobba på ett spanskt företag?
Dom är ganska nationalistiska och vill inte ha in massa icke spanjorer i företag.

Såklart finns det undantag men om du går in på Mercadona inte ser du en enda icke spanjor jobba där.
Undantagen är typ lärare i Engelska eller på någon bar som drivs av icke spanjor.

Företag i bygg drivs bara av spanjorer i Spanien.

Startar du upp något eget som utlänning blir du motarbetad av både myndigheter och leverantörer.

Jag kan ha fel men Spanjorerna vet såklart vad vi turister vill ha och vill bevara det. Vilket dom gör mycket bra. Stränderna och gatorna städas varje dag bland annat.
Citera
Igår, 08:51
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Du kan nog glömma att få en ”svensk” lön. Byggarbetare har nog inte samma guldkant som i Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in