Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 16:01
Medlem
Jag har just brjat slktforska och sker information om en fastighet, hur gra jag?

Vet att huset och fastigheten r minnst frn 1900 talets brjan och jag skulle vilja veta precis all historik som tidigare gare,byggr p huset osv.

Har fr mig det ska finnas p lantmteriet men hittar inget snt.
D bestller man vl hem massa papper fr ngra hundra dr all info str har jag fr mig.
Citera
Igår, 16:07
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Jag har just brjat slktforska och sker information om en fastighet, hur gra jag?

Vet att huset och fastigheten r minnst frn 1900 talets brjan och jag skulle vilja veta precis all historik som tidigare gare,byggr p huset osv.

Har fr mig det ska finnas p lantmteriet men hittar inget snt.
D bestller man vl hem massa papper fr ngra hundra dr all info str har jag fr mig.

kontakta kommunen
Citera
Igår, 16:20
Medlem
Lantmteriet har stngt ner det flesta av sina ppna tjnster p grund av att de inte lyckats filtrera ut skyddsomrden...
https://www.lantmateriet.se/sv/om-la...tala-tjanster/
Kommer de igng igen s r det alfabetiska registret fr en ort vldigt anvndbar. dr kan man se hur fastigheter delats och uppkommit och med lite tur hitta relaterade dokument fr dessa hndelser.
Citera
Igår, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cujomannen
Lantmteriet har stngt ner det flesta av sina ppna tjnster p grund av att de inte lyckats filtrera ut skyddsomrden...
https://www.lantmateriet.se/sv/om-la...tala-tjanster/
Kommer de igng igen s r det alfabetiska registret fr en ort vldigt anvndbar. dr kan man se hur fastigheter delats och uppkommit och med lite tur hitta relaterade dokument fr dessa hndelser.
S jag kommer inte f ut uppgifter om en fastighet d?
Detta r min sommarstuga och ligger i en avlgsen by i Norrbotten om ni det spelar nn roll
Citera
Igår, 17:53
Medlem
Kontakta Lantmteriet och hr om hur man fr tillgng till uppgifterna, jag vet bara att det r begrnsningar tills vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in