Hej, vet inte om det här är korrekt avdelning. Men funkar dessa produkter bra? Jag behöver nämligen något som håller regn borta från bilrutorna när jag kör under ca en veckas tid. Det är så att mina vindrutetorkare i framrutan har helt plötsligt lagt av. Gick till bilverkstaden och fixade en temporär lösning men det höll i någon timme idag. Har beställt delarna som behövs för att återställa vindrutetorkarna men det tar ungefär en veckan innan jag får dem levererade. Läste någonstans att temporärt kan använda vattanavisande medel/spray så länge.
Någon som har erfarenhet av dessa? Funkar produkterna bra? Vilken produkt kan ni rekommendera och vart kan man köpa det? Jag behöver alltså köpa det på plats, inte beställa via nätet då det tar tid...
Billigast är att polera vindrutan med en polermaskin och polermedel.
Annars funkar Sonax spray and seal bra.
Vattnet kommer att rinna bort av vinddraget.
Senast redigerad av mr.falcon 2024-12-27 kl. 21:35.
Anledning: Felskrivning
Har kört något sånt vattenavvisande medel och så länge det inte tokregnar och att man håller lite fart så funkar det ok.
Tyvärr kommer jag inte ihåg vad medlet hette och det var dessutom 20 år sen det testades så bör ha kommit bättre saker på marknaden.
Rain-X funkar faktiskt bra. Man får göra om det typ varannan månad eller så. Vad jag förstår finns det dyrare men bättre keramisk behandling som håller längre men jag har inte provat.
Ett annat tips är också att rengöra vindrutan ordentligt med en clay-bar. Det gör stor skillnad bara det. Men om rutan är gammal och repig så hjälper det inte så mycket utan då är det bättre att byta den.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!