Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-27, 21:50
Medlem
gronagubbens avatar
Är det bara jag som tycker att 2024 var det sämsta året någonsin för bra filmer?

Storfilmer som gladiator 2 horizon joker 2 bad boys red one Beverly cops venom,var rena sömnmedlet.
Har woke viruset mördat inspirationen hos manusförfattarna?

Enda filmer jag verkligen gillade 2024 var The Ministry of Ungentlemanly Warfare och wolfs.
Citera
2024-12-27, 22:01
Medlem
Dulces avatar
Jag håller med. Tänkte faktiskt på detta häromdagen. Bra att veta att jag inte är den ända. Hoppas de blir bättre för 2025
Citera
2024-12-27, 22:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Nu har jag inte sett så många av filmerna du räknar upp förutom Wolf som jag tyckte var helt ok och Bad Boys som var riktigt usel. Har absolut inte heller haft något sug att se filmerna heller då det mesta är onödiga uppföljare och inget nytt.
Citera
2024-12-27, 22:12
Medlem
grekkoz1s avatar
Motsägelsefullt, eller?
Nästa år är det bästa året för dåliga filmer?

Venom-filmerna har varit jättedåliga rakt igenom, tycker inte att Hardy gjorde rätt i sin tolkning, och sista filmen var ju en kvinna som regisserade.
Gladiator II hade varit lika dålig nu som om den kommit 2030, det blir bara inte värt att se den på stora duken då det har avhandlats tillräckligt.

Jag är bara glad generellt för att folk slutat snacka om Marvel-filmer var sjunde sekund.
Citera
2024-12-27, 22:14
Medlem
Bartman777s avatar
Jag har inte sett någon film från 2024, men min prognos och empiriska studier säger att det bara kommer bli sämre.
Citera
2024-12-27, 22:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Nej inte bara du. Känns som det var ingen film som direkt höjde sig. Alla var bara besvikelser.

Det visar sig väl att nästan alla av dessa på förhand stora gick närmast i direktfart till stream. För att rädda något av vad som räddas kan.
Citera
2024-12-27, 22:56
Medlem
Tratten52s avatar
Håller med, Hollywoods förmåga att producera riktiga filmklassiker är ett passerat stadium. Det är bara massproducerat streaming skit som kommer därifrån nu. Sverige och övriga länder skall vi inte tala om.
Citera
2024-12-27, 23:03
Medlem
Eftersom jag inte har sett samtliga filmer producerade under 2024 så kan jag inte uttala mig.

Men kan det vara så att det inte görs flertalet riktigt jävla bra filmer varje år?

Du kanske får blicka tillbaka istället för att bara förvänta dig mer och mer och mer underhållning som en sociala-medier-förstörd unge?
Citera
Igår, 00:16
Medlem
beaver_ses avatar
Filmer som serier är sämre.
Dels är man mättad av påtryckningen med regnbågs generationen.
En film/serie kan vara hyffsad, sen kastas man in i nån läbbigt (reklam för trans/lbq) handling.
Stör mig som heterosexuell.

Men överlag så tycker man hollywood har en lägre kvalitet på skapande nu, många filmer är dåliga kopior på tidigare filmer. Och när skådisar går ut politiskt, de bör vara opolitiska. När de varit ute politisk så är det nått man associerar till när man ser en film och tappar fokus på filmen, speciellt om de gått hatiska mot nån politiker som man gillar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in