Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 08:37
Medlem
Ska f hemleverans frn Ikea idag 9-13 men bor inte p nya adressen n utan tanken r bara att hmta upp mblerna dr och sjlv bra in dem i lgenheten. Jkligt drygt om jag bara mste st och vnta i 4 timmar. Har ngon en aning om ungefr nr de kommer eller hur leveransen gr till? Kommer mblerna frn nrmsta varuhus? Hur lng tid innan ringer de och meddelar att de snart r dr?
Citera
Igår, 09:44
Medlem
Min erfarenhet r att de inte ringer, utan kommer ngon gng under den verenskomna tiden.
Citera
Igår, 10:03
Medlem
ps870s avatar
De ringer inte utan kommer ngon gng under den slot du ftt. De r ven rtt p att dra ivg om du inte r p plats nr de kommer.
Citera
Igår, 10:03
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voizo
[...] utan kommer ngon gng under den verenskomna tiden.

Haha, min erfarenhet r att de kommer efter den verenskomna tiden.
Citera
Igår, 10:05
Medlem
Zeusys avatar
Min erfarenhet r att de brukar ringa typ 30 min innan...
Citera
Igår, 10:11
Medlem
nakamotos avatar
Fr mig kom de 5 timmar efter den uttalade tiden. Pojken som fick springa upp och ner till vning 7 med alla varor verkade utarbetad och helt svettig den stackaren.
Citera
Igår, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lizzygrant
Ska f hemleverans frn Ikea idag 9-13 men bor inte p nya adressen n utan tanken r bara att hmta upp mblerna dr och sjlv bra in dem i lgenheten. Jkligt drygt om jag bara mste st och vnta i 4 timmar. Har ngon en aning om ungefr nr de kommer eller hur leveransen gr till? Kommer mblerna frn nrmsta varuhus? Hur lng tid innan ringer de och meddelar att de snart r dr?

De brukar ringa en halvtimme innan.
Citera
Igår, 11:13
Medlem
Det r inte Ikea som kr ut varorna utan underleverantrer. S det kan variera i service. Men ja str det mellan sg 9 och 12 d kommer de tidigast 9 senast 12, eller nn gng dremellan. Det r spnnande. Och de ringer frst typ 10 minuter innan nr de r i nrheten, om de ringer.
Citera
Igår, 11:41
Medlem
Hamadryads avatar
Det beror ju p vilket transportr dem anvnder sig av, hur keriets rutt ser ut, vad de har fr vriga leveranser den dagen och om de erbjuder avisering eller leverans inom ett vis tidsfnster.
Om du r osker s ring till ikea och frga.
Ofta s fr man betala extra fr dessa tjnster.
Citera
Igår, 12:53
Medlem
kaffekoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizzygrant

Enligt min erfarenhet s brukar de alltid ringa mig runt 10-15 minuter innan de kommer.
Mblerna kommer frn nrmsta varuhus (ifall du bestllt dem drifrn via en instllning p sjlva hemsidan).
Citera
Igår, 15:33
Medlem
Han ringde 4 min innan Men jag bad honom att vnta och det gjorde han iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in