• 1
  • 2
2024-12-28, 14:05
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man kan ju välja bort det. Alltså enbart köra på direkt uppkoppling. I så fall är ju ditt säkra lösenord redan hackat om fler kan glo.
Direkt uppkoppling?
Jag kommer inte åt mina kameror på annat sätt en via molntjänst.
Sitter bakom CGNAT så ingen annan kan nå mitt nät heller.
Citera
2024-12-28, 14:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Direkt uppkoppling?
Jag kommer inte åt mina kameror på annat sätt en via molntjänst.
Sitter bakom CGNAT så ingen annan kan nå mitt nät heller.

Ja du kopplar upp direkt. Inte fan sparas det på någon molntjänst. Om så får du allt kolla det igen.
Citera
2024-12-28, 14:19
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ja du kopplar upp direkt. Inte fan sparas det på någon molntjänst. Om så får du allt kolla det igen.
Nej, det sparas inget i molnet, för det behövs ett abonnemang vilket jag inte tecknat.

Finns inget jag behöver kolla igen. På grund av CGNAT kan inte mitt nätverk nås utifrån, jag har en privat IP i routern. Jag når mina kameror via en molntjänst. Du förstår tydligen inte denna teknik, du får läsa på.
Citera
2024-12-28, 14:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Nej, det sparas inget i molnet, för det behövs ett abonnemang vilket jag inte tecknat.

Finns inget jag behöver kolla igen. På grund av CGNAT kan inte mitt nätverk nås utifrån, jag har en privat IP i routern. Jag når mina kameror via en molntjänst. Du förstår tydligen inte denna teknik, du får läsa på.

Du snackar mycket om teknik. Sedan yrar om att det sparas i molnen. Den som får läsa på är nog du
Citera
2024-12-28, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
har en gammal apple airport extreme wifirouter som delar ut wifi till smarta enheter, den sitter på ett eget vlan i min router så dammsugaren osv kommer bara åt internet, inte dator/mobil

Smart! Och det blir inga problem att nå dom enheterna från din telefon? Har du satt enheterna under den routern på read only då eller?
Citera
2024-12-28, 15:49
Medlem
ethernals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlJahn
Smart! Och det blir inga problem att nå dom enheterna från din telefon? Har du satt enheterna under den routern på read only då eller?

nej allt är ju uppkopplat i molnet, funktionellt är det precis likadant som om jag inte var hemma.
jag kör en opnsense router, så apple airport är kopplad till en ethernet port som endast kommer ut på internet, den når inga andra portar på insidan
Citera
2024-12-28, 16:53
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Du snackar mycket om teknik. Sedan yrar om att det sparas i molnen. Den som får läsa på är nog du
Nej, jag skrev att det INTE sparas i molnet. Du förstår inte hur molntjänsten fungerar och vet inte vad CGNAT är.

Du bara svamlar, och nu har du diskvalifcerat dig helt från den här tråden.
Citera
2024-12-28, 18:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Nej, jag skrev att det INTE sparas i molnet. Du förstår inte hur molntjänsten fungerar och vet inte vad CGNAT är.

Du bara svamlar, och nu har du diskvalifcerat dig helt från den här tråden.

Jösses gå och lägg dig. Jävla tröttsamt med folk som svamlar om saker de inte fattar. Du är ett typexempel. Du sa helt ärligt att saker sparades i molnet. Det din tröga idiot vad varför jag bemödade svara dig. Den efterblivna är du. Man tror det är på skämt ibland. Men sedan dyker sådana som du upp, och icke. Man blir ständigt förvånad hur dumma folk kan vara. Det är väl också varför det är vanligt detta med hackning.
Senast redigerad av Zaedrews 2024-12-28 kl. 18:59.
Citera
2024-12-28, 19:12
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Jösses gå och lägg dig. Jävla tröttsamt med folk som svamlar om saker de inte fattar. Du är ett typexempel. Du sa helt ärligt att saker sparades i molnet. Det din tröga idiot vad varför jag bemödade svara dig. Den efterblivna är du. Man tror det är på skämt ibland. Men sedan dyker sådana som du upp, och icke. Man blir ständigt förvånad hur dumma folk kan vara. Det är väl också varför det är vanligt detta med hackning.
Nej, jag har inte skrivit att något sparas i molnet, jag skrev att det inte sparas i molnet.
Vad jag skrev var att man kan hacka sig in i molntjänsten, och på så sätt komma åt kameror.
Du förstår helt uppenbarligen inte detta utan bara svamlar, dumjävel.
Citera
2024-12-28, 19:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Nej, jag har inte skrivit att något sparas i molnet, jag skrev att det inte sparas i molnet.
Vad jag skrev var att man kan hacka sig in i molntjänsten, och på så sätt komma åt kameror.
Du förstår helt uppenbarligen inte detta utan bara svamlar, dumjävel.

Detta är mitt sista inlägg till dig idiot. Du skrev om molntjänst och kan hackas och Gud vet vad. Du är uppenbarligen en dum idiot. Sådana finns. Tror saker sparas uppe i molnen någonstans.

Men detta mitt sista svar till dig. Extremt jävla tröttsamt detta att ha att göra med idioter som dig.
Citera
2024-12-29, 10:37
Medlem
Kan vi hålla det lite mer trevligt i tråden?
Citera
2024-12-29, 11:48
Moderator
Chantres avatar
IT-säkerhet --> Nätverk och datorkommunikation
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto