Hon säger att hon tar runt 1 g amfetamin om dagen...
Citat:
– Det ger mig fysisk energi. På samma vis som jag mådde bättre av ADHD-medicinerna så mår jag bra av amfetamin – det är centralstimulerande och man blir pigg av det.
Så där verkar amfetamin för de flesta i sådana doser. O de flesta skulle nog alltid vilja känna så, o ha en massa extra energi. Nä, Isabelle
är en pundare. Sköter man sig, o inte går o köper droger, så som hasch, och en psykiater/neurolog konstaterat ADHD, så får man lagliga preparat utskrivet. Eftersom hon tydligen haft det tidigare, så har hon ev. torskat på urinproven som de ibland kräver. Det är inte enbart endast för patientens skull, de är restriktiva med sånt, de måste förvissa sig om att sådana preparat inte hamnar på gatan.
Men då är doserna långt mycket mindre än 1 g. Nu är väl gatu-amfetamin inte lika rent som det man kan köpa på apoteket, men doserna ligger väl oftast runt 20-80 mg, ibland mindre, men ibland även mer. Och är till för att lugna ner och skapa bättre koncentrationsförmåga.
Jag skulle kunna börja klaga på att jag mår dåligt ibland, o vill ha lite smärtstillande utskrivet (av morfin-typ), eftersom jag blir bra av det, känns som om alla problem försvinner. Men det ges endast vid strikt svåra smärtor. Vill man ha det får man köpa det av sina likasinnade, alltså pundarna.
Samt, nej, det var inte Barn- och ungdomspsykiatrin som gjort henne "beroende". Av nån anledning utvecklar man inte ett fysiskt beroende av sådana preparat. Men ett psykiskt, man börjar känna sig låg om man inte får sitt dagliga amfetaminrus. O hur kom hasch in bilden? Fick hon det också utskrivet kanske? Nej, det får man inte, det är Isabelle som tyckt om ruset o vill fortsätta med det.
Nej, detta är bara en tyck-synd-om-mig-artikel och en allt-är-psykiatrins-fel-artikel!