2024-12-28, 20:43
Medlem
Hej alla,

Jag har jobbat och pluggat utomlands eftergymnasiet och är nu lite sugen på att flytta hem snart. Känner att jag behöver plugga en magister i sverige för att bli mer attraktiv för arbetsgivare i stockholm.

Jag har redan en Bachelor of science(hons) men är nu intreserad av att pluga Magisterprogram i informatik - Datadriven IT Management på distans på högskolan i Borås. Är det någon som har gått programmet som kan dela med sig? läst runt lite och högskolan verkar inte vara den bästa men programmet ser intressant ut och har redan pluggat och jobbat med liknande.
Citera
2024-12-28, 23:01
Medlem
Som du säger så är inte Högskolan i Borås någon bra skola som direkt gör dig mer attraktiv på arbetsmarknaden. Har du kikat på denna kurs: https://www.uu.se/utbildning/program...ikation-och-it ?
Citera
2024-12-29, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnynator
Som du säger så är inte Högskolan i Borås någon bra skola som direkt gör dig mer attraktiv på arbetsmarknaden. Har du kikat på denna kurs: https://www.uu.se/utbildning/program...ikation-och-it ?

Tack för tipset men kan bara plugga 100% på distans då jag fortfarande bor utomlands blir lite svårt att flytta hem till Sverige bara för plugg och tror inte jag vill heller. Som sagt jag har redan en utbildning i Data- och systemvetenskapligt(hons) och arbetserfarenhet målet är bara att ta en Svenskmagister för att kryssa rutan för arbetsgivare.

Är Borås så dålig att det inte kommer funka? Borås verkar ändå vara en legit högskola och inte någon för profit universitet som det finns mycket av utomlands.
Citera
2024-12-29, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swetrap
Tack för tipset men kan bara plugga 100% på distans då jag fortfarande bor utomlands blir lite svårt att flytta hem till Sverige bara för plugg och tror inte jag vill heller. Som sagt jag har redan en utbildning i Data- och systemvetenskapligt(hons) och arbetserfarenhet målet är bara att ta en Svenskmagister för att kryssa rutan för arbetsgivare.

Är Borås så dålig att det inte kommer funka? Borås verkar ändå vara en legit högskola och inte någon för profit universitet som det finns mycket av utomlands.
Nejdå det låter ju som att det kommer funka perfekt för dig. Däremot så tror jag, som sagt, inte att ett distansår på Högskolan i Borås kommer göra dig mer attraktiv på arbetsmarknaden. Isåfall är 1 års arbetslivserfarenhet bättre alternativt en bra skola med utbildning på plats
Senast redigerad av Johnnynator 2024-12-29 kl. 21:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in