Citat:
Ursprungligen postat av
Enuddafigur
Du borde skapa en Youtubekanal som heter Aktieanalytikern.
Innan youtube fanns
publicerade jag både rekomendationer med FA-analyser och varningar på de två största websidorna om sådant.
Som jag skrivit - fastän jag tjänade bra under raset 2008, skippade jag aktiehandeln efter hur skitdåligt finansfolk och KONTROLLMYNDIGHETER skötte det. Har köpt fastighet med produktionskapacitet i ett låglöneland istället. Den första kommer att ge minst ge 4 x insatsen i andel till kapitalet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enuddafigur
Om marknaden aldrig begriper att det som är värt 15kr, som du köpte för 10kr eller om marknaden bara tycker det är värt 5kr? Du kanske får sitta på din investering i flera år medans jag kanske kortade på 15kr o tog vinsten på 7kr eller så hängde jag på trenden upp i en annan aktie.
Men marknaden begriper ju då det, som jag listade ut tidigare, syns på resultatraden i kvartalsrapporten
Det har aldrig hänt mig, men OM det du skriver skulle hända att det skulle ta 2-3 år så skulle det ändå bli en mycket bättre vinst i procent per år, eftersom det gjordes med FA...
OM de inte hade hunnit klart pipelinen innan tjälen gick ur marken, hade jag bara kunnat ligga kvar ett år och ändå mer än dubblat pengarna, eller sålt för köppriset och köpt tillbaka till nästa säsong.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enuddafigur
Jaja vi kommer aldrig bli överrens. Du får ha det så bra mitt i din balansräkning mellan skulder och avskrivningar!
Ni, som köper utan att göra sånt, vet ju inte vad ni köper
Det är därför aldrig FAinvesterare, men ni TA SKAPAR BUBBLOR, som det nu är en liten i Sverige och en enormt överprisad i USA...
Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Att följa trenden men låta fundamenta styra storleken på investeringen ā la Kavastu är väl en rätt vettig strategi?
Själv skulle jag aldrig satsa stort på nåt som trendar om fundamenta ser för jäklig ut.
Just det. Som Warren Buffet.
Men han har det problemet att han får kortare tid på sig innan TA-folk driver upp priserna
eftersom han är så stor att då han handlar även i stora företag skapar han ofta TA-signaler...
Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Varje gång som man kliver in på känsla så brukar det vara 50-50, dvs de som får dåligt tar ut de som går bra, och man slutar oftast på plus minus noll, eller minus när man räknar ihop det.
Det beror på hur bra känsla man har
Om du gör BRA FA-analyser blir det mycket bättre än 50-50 även om timingen är dålig.