• 6
  • 7
2024-12-31, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Vari ligger dubbelmoralen? Ser inte det helt.
Inte du alltså.
Jag menar dom som uttrycker att väst/Skandinaviska länder är byggda på lag och ordning, samtidigt som man mer eller mindre gnäller på att en invandrare får ersättning, just för att det är en invandrare.

Det blir inte riktigt likhet inför lagen då, vilket är just det man prisar annars.
Citera
2024-12-31, 02:55
Medlem
Det var mycket pengar det för en så relativt obetydlig sak. Rasistbrott tycks vara värre än våldtäkt eller mord.
Citera
2024-12-31, 04:27
Avstängd
Vilket företag var det? Ovanlig anställning
Citera
2024-12-31, 04:47
Avstängd
De verkar inte vara speciellt smarta kan det vara ett investringsföretah eller liknande? Kvinnan jobbade i ett projekt.
Det enda jag reagerar på är den sjukt långa motiveringen från ”ligebehandlings myndigheten” i DK
Sida upp och sida ner rabblar de text som är helt onödig. Snacka om att överarbeta ör det jurister ska syssla med?? Just det, de är ju betalda av staten!
I alla fall framkom det att det är en historia bakom då de skämtat med varandra att han som skrev inte kunde uttala några turkiska ord och att hon rättat honom
Det enda han kunde var ”shish kebab” och då skrev han det som ett skämt
Men som sagt inte så smart! De skulle inte sagt upp henne
Citera
2024-12-31, 05:23
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Om du tar emot ett mail där någon diskriminerar dig så har du rätt till att kräva de på pengar. Så enkelt är det. Spelar ingen roll var du kommer ifrån eller hur du ser ut. Man ska generellt inte vara en fitta, men speciellt på en arbetsplats känns ju lite extra korkat.

Hade jag vetat vilket företag det är hade jag bojkottat de. Bete sig som folk är väl ändå inte mycket begärt? Var rasist om du vill, men bakom stängda dörrar. Precis som religiösa idioter ska de hållas borta från samhället.
Jag är öppet rasist och ser det som min rätt att säga vad jag tycker. Inget diskrimineringsombud kommer att kunna stoppa mig från att yttra min åsikt. Om de tänker försöka bötfälla mig, lycka till säger jag.
Citera
2024-12-31, 11:44
Avstängd
1. Hur vet vi att den som skickade mailet inte var med på upplägget, för jag måste säga att även om jag vill bli av med blattemuslimer, så är det inte min sedvanliga stil att inleda ett arbets e-mail på det sättet.

2. Det som företaget gjorde gör ju blattemuslimer i Norden på daglig basis, mord rån, våldtäkter, etnisk diskriminering och missbruk av offentliga medel. Blattemuslimers närvaro i Norden är en räcka av övergrepp på den nordiska befolkningen.

Att använda juridik och rättsliga medel blir vår undergång, för det blattarna gör får inga konsekvenser medan när vi själva försöker freda oss används vårt eget system emot oss. Typexemplet är ju alla blattar som stämmer kommuner och regioner på pengar när de själva vägrar ställa upp på de villkor och krav arbetsplatser har.

3. Tror ni för en sekund att västerlänningar blir bättre behandlade i vare sig Mellanöstern eller Asien? Sagda länder gör absolut vad de kan för att stjäla pengar och lura utlänningar genom systemen de själva har lagt på plats. Den enda delen i världen där de juridiska systemen fungerar någorlunda är i Europa och Nordamerika, men nu har de vänts emot oss själva.
Citera
2024-12-31, 12:04
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetLillaNarrativet
De kanske inte vill ha Miss Kebab där? Kanske vill få bort henne därifrån?
Tänk om chefen går runt och tänker att han skulle vilja strypa henne med hennes slöja? Då är det väl bättre att de gör sig av med Miss Kebab innan något dumt sker. Han ska inte behöva gå runt och känna så på grund av hennes islamism, om det eventuellt förhåller sig så.

Jag vet inte vilket företag det gäller, men hon jobbade på exempelvis "Danish Crown" och hade hand om "kebabutveckligen" där, kan det kanske det är lite "skojigt" bland arbetskamraterna. -Inte annars, och inte när det gäller en nyanställd.

Exempel här:
https://www.danishcrownprofessional....sbiff-40-g-se/
Citera
2025-01-01, 15:23
Avstängd
AbstinentKanins avatar
Men det var väl ett skämt? Man blir rikare på att inte tåla humor
Citera
2025-01-02, 08:13
Medlem
Den turkiska kvinnan låter som en duktig person med skinn på näsan som troligen fått nytt jobb nästföljande vecka.

En halv årslön är ju ett plåster på såret men för jävligt att det finns danska företag som tror de är allsmäktiga, jag tror egentligen skadeståndet är lågt satt då det säkert finns mer skit att gräva upp om företaget samt dubbelkränkningens magnitud.
Citera
2025-01-02, 18:27
Medlem
Vore kul att veta vad det är för företag, dom låter som riktiga idioter, hur kan man göra bort sig så mycket?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in