• 7
  • 8
2024-12-30, 23:28
Medlem
exoticspices avatar
TS hur går det?
Det är nyårsafton i morgon.
Citera
2024-12-31, 07:58
Medlem
SnutteFia03s avatar
Ett smidigt sätt är väl att bara säga att du vill göra slut?

Att även nämna hennes hygien eller ljuga ihop något är väl inte att kalla för "smidigt"?
Citera
2025-01-01, 00:16
Medlem
Puttinavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbstinentKanin
Men usch, knuffa bort henne och säg att hon är äcklig som ska ha sin äckliga jävla beröring och vad fan det nu är de kräver. Det värsta jag vet hos snubbar är de som har ett äckligt beröringsbehov och söker massa äcklig närhet hela tiden. Det är något fel i huvudet på klängiga människor och man får knuffa bort dem för att själv slippa få panik
Ja det är en ängslig anknytning vilket är en anknytningsläggning hos personen som inte förändras. Hennes mor har troligen lämnat henne eller varit väldigt instabil. Att hon inte sköter hygienen tyder på att något värre kan ligga bakom såsom ett värre tillstånd..Schizofreni kanske? De brukar ha problem med hygienen under sina psykotiska perioder.

"Ängslig anknytning (eng: anxious attachment) är en form av otrygg anknytning som hänger samman med separationsångest och osäkerhet om att bli gillad av förälder eller motsvarande"

/Google

Finns massor att läsa om det och de blir så klängiga att partnern känner sig kvävd. Man får nästan ångest för att man ALDRIG får vara ifred, det är en sjuklig klängighet.
Citera
2025-01-01, 01:08
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestTransport
Nej men en snäll kille lägger fram det bra.

Saken är att män luktar också och det innebär att de är frånstötande medan ett mycket litet fåtal sannolikt pga immunförsvaret drar till sig en. Det är normalt att vi upplever varandra som avtändande och lika normalt att vi vänjer oss vid hur människor vi tycker om luktar och uppfattar det som behagligt för att beroende på sexualdrift kanske, dras till vissa mer instinktivt.

Majoriteten av människor luktar inte bra för en. Inte för mig iallafall. När vi pratar partnerskap.

Sedan så finns det lätt åtgärdade saker. Jag föreställer mig att TS tjej luktar som kvinnor som börjar lukta surt pga att de inte byter kläder eller tvätta är sig och är sängliggande för mycket. En dusch så är problemet borta.

Hon kan också lukta pga mat. Eller annat. Män som super stinker på ett vis, män som knarkar, ett annat. Värst är män med lite för hög sexualdrift i vissa perioder när de slarvar med duschandet. De stinker sex på ett motbjudande vis.

Det finns olika saker som luktar olika. Hormoner. Ålder. Kön. Hygien. Aktivitet. Sexdrift. Osv.

Jag är en som klär mig väldigt varmt och rusar iväg och hälften av gångerna jag åker buss kan jag känna lukten av mitt eget hår när det borde tvättats dagen innan, om jag blivit svettig, om dunet i jackan reagerar mot min kroppsvärme och än värre om jag börjat svettas om så bara lite. Jag kräks fan själv nästan och varje gång är det samma visa, varför klädde jag mig så varmt. Sprang. Handlade tungt. Inte tvättade håret kvällen innan. Etcetera

Men många, män som kvinnor är mindre uppmärksamma på skiftningar i deras egen lukt. Sedan så finns det faktiskt en hel del av människor som säger att jag har en egen doft på ett positivt vis. Exet blev särskilt känslig om jag bytte dofter på olika saker, tvål, parfymer osv eftersom det tog bort något. Andra säger att mitt hem doftar på ett bra vis som är "min" doft. Jag känner enbart av odörerna i mitt hem. Väldigt sällan jag uppmärksammar väldoft och det är väl om jag tänder ett doftljus isåfall.

Det är måhända inte TS ansvar men han valde faktiskt aktivt att börja träffa tjejen och även ha sex med henne. Han kan vara schysst och berätta för henne att hon har ett problem hon själv inte märker av.
Till vår bäste kännedom kan TS flickvän lika gärna ha stoppat upp bajs i fittan. Tycker därmed det är lite löjligt av dig att skylla på TS hygien. Dessutom verkar TS inte attraherad av tjejen. Nu är jag kanske lite kräsen, men hade en tjej luktat illa om både kropp och fitta så hade jag avslutat det ganska tidigt.

Med det sagt så råder jag TS att bara avsluta det med henne. Tycker inte du ska uppge varför. Har du någon medkänsla i kroppen så vill du nog inte traumatisera hennes självförtroende för resten av hennes liv.
Citera
2025-01-01, 01:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Till vår bäste kännedom kan TS flickvän lika gärna ha stoppat upp bajs i fittan. Tycker därmed det är lite löjligt av dig att skylla på TS hygien. Dessutom verkar TS inte attraherad av tjejen. Nu är jag kanske lite kräsen, men hade en tjej luktat illa om både kropp och fitta så hade jag avslutat det ganska tidigt.

Med det sagt så råder jag TS att bara avsluta det med henne. Tycker inte du ska uppge varför. Har du någon medkänsla i kroppen så vill du nog inte traumatisera hennes självförtroende för resten av hennes liv.
Knappast ett sannolikt scenario

Ja jag förstår att han inte vill fortsätta. Som kvinnor känner vi ofta avsmak inför män och det kan bara allt ifrån att de luktar ila till att de uppträder frånstötande.

Givetvis ska han inte fortsätta träffa någon han känner den där känslan så många av oss kvinnor känner inför er män. Det är inte något snack om saken. Men det är schysstast att också fint påpeka att hennes kroppslukter inte är de mest behagliga.

Har hon någon obalans så är det knappast för resten av hennes liv. Slarvar hon med hygien och dusch så kanske hon inte inser att det märks för TS.

Han behöver inte vara elak. Jag hade uppskattat om en man sa till mig om han uppfattade en odör från mig jag själv inte la märke till. Kanske inte den roligaste nyheten då men det mesta går att åtgärda.

De flesta människor luktar inte på vis att det är till obehag för andra. Det är inte det mest naturliga i ett samhälle där majoriteten är väldigt renliga i vår tid.
Citera
2025-01-01, 01:36
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestTransport
Knappast ett sannolikt scenario

Ja jag förstår att han inte vill fortsätta. Som kvinnor känner vi ofta avsmak inför män och det kan bara allt ifrån att de luktar ila till att de uppträder frånstötande.

Givetvis ska han inte fortsätta träffa någon han känner den där känslan så många av oss kvinnor känner inför er män. Det är inte något snack om saken. Men det är schysstast att också fint påpeka att hennes kroppslukter inte är de mest behagliga.

Har hon någon obalans så är det knappast för resten av hennes liv. Slarvar hon med hygien och dusch så kanske hon inte inser att det märks för TS.

Han behöver inte vara elak. Jag hade uppskattat om en man sa till mig om han uppfattade en odör från mig jag själv inte la märke till. Kanske inte den roligaste nyheten då men det mesta går att åtgärda.

De flesta människor luktar inte på vis att det är till obehag för andra. Det är inte det mest naturliga i ett samhälle där majoriteten är väldigt renliga i vår tid.
Jag hoppas vi kan vara överens om att deras sista samtal inte ska vara "Jag vill göra slut. Förresten luktar du kräk i fittan. Hejdå". Odör kan man rimligen påpeka i ett förhållande där det i varje fall finns en attraktion. Men upptäcka odörer tidigt i en relation är en dealbreaker för mig och för många andra tror jag.
Citera
2025-01-01, 01:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Jag hoppas vi kan vara överens om att deras sista samtal inte ska vara "Jag vill göra slut. Förresten luktar du kräk i fittan. Hejdå". Odör kan man rimligen påpeka i ett förhållande där det i varje fall finns en attraktion. Men upptäcka odörer tidigt i en relation är en dealbreaker för mig och för många andra tror jag.
Ja jag skrev det att det för oss kvinnor är väldigt vanligt med olika dealbreakers som omöjliggör fortsatt relation eller snarare att sådana påbörjas. Jag har full förståelse för att TS inte vill ha kvinnan och han har rätt att inte behöva träffa henne mer. Men har han inte överdrivit vilket han säkert har gjort, så är det snällaste att påpeka problem fint.
Citera
2025-01-01, 02:20
Medlem
Det finns vissa fittdofter som sitter kvar i dagar som är jävla svårt att tvätta bort, framförallt att doften sitter kvar på fingrarna så man får tvätta av med ättika.
Felet många tjejer gör är att tvåla in fittan med stark parfymerad tvål som gör att det blir obalans i den.

Tips. Bada i badkar en halvtimme så fittan kommer i rikligt kontakt med vatten en längre tid. Sov naken och sluta med trosskydd så fittan får andas lite.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in