2024-12-29, 18:23
Medlem
Forever Winters avatar
Hall
Jag har gtt p tur en hel del i mitt liv och har alltid anvnt mig av klassiska Rottefella bindningar fr NN75. Jag funderar p att frnya min utrustning och undrar nu hur de nyare bindningarna av BC modell (eller liknande) str sig. Jag r inte riktigt vertygad om deras frtrfflighet n.

Ngon med erfarenhet av dessa bindningar i kyligare klimat? Hur str de sig utfr?
Jag tycker de ser lite brckliga ut.

Hit me!
Citera
2024-12-29, 18:59
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Hall
Jag har gtt p tur en hel del i mitt liv och har alltid anvnt mig av klassiska Rottefella bindningar fr NN75. Jag funderar p att frnya min utrustning och undrar nu hur de nyare bindningarna av BC modell (eller liknande) str sig. Jag r inte riktigt vertygad om deras frtrfflighet n.

Hit me!
Personligen gillar jag bindningar som inte krver speciella pjxor. Typ EA bindningar.
Citera
2024-12-30, 17:23
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Hall

Hit me!

Det beror p hur tung packning du br p, med 25kg p ryggen skulle jag aldrig bege mig ut p kalfjllet med BC bindningar. Dagstur? D r det skert gngbart.
I flera r anvnde jag Rottefella med kabel, en hel del problem med att bindningen gick upp, det isade igen, hade ett par Scarpa skidpjxor, kombon skulle vara stryktligt, n!
Numera r det gammaldags kabelbindning som gller, och stlstavar, det brjar bli svrt att hitta utrustning fr hrd anvndning.
Citera
2024-12-30, 19:16
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Det beror p hur tung packning du br p, med 25kg p ryggen skulle jag aldrig bege mig ut p kalfjllet med BC bindningar. Dagstur? D r det skert gngbart.
I flera r anvnde jag Rottefella med kabel, en hel del problem med att bindningen gick upp, det isade igen, hade ett par Scarpa skidpjxor, kombon skulle vara stryktligt, n!
Numera r det gammaldags kabelbindning som gller, och stlstavar, det brjar bli svrt att hitta utrustning fr hrd anvndning.
Jag gr mest dagsturer s jag har sllan ngon tung packning. Bindningen jag har r Rottefellas 75mm med kabel. Allts bde tbindning och kabel.
Gr jag p platten s spelar det ju ingen roll, men s fort det gr utfr vill jag ha stabilitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in