• 8
  • 9
2024-12-30, 21:58
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelonten
Du är väldigt insatt i hårprodukter för män, herr Hora. Utgår ifrån att du är en av dom patetiska "männen" som släpper fram sin inre stjärtgosse när du ser en man med ordentlig skäggväxt.

Det är okej att var rövpirat nu för tiden, rent av nått att vara stolt över. Blir du lika kåt av annan kroppsbehåring på män, eller är det just skägg du går igång på?

Mest skägg. Är straight.
Citera
2024-12-30, 22:15
Medlem
Hipsters varning deluxe
Citera
2024-12-30, 22:47
Medlem
Det ser ofta lite äckligt ut när gubbar är nyrakade. Köttiga ansikten som får dem att se ut som stora bebisar. Många som alltid är helt renrakade skulle tjäna mycket utseendemässigt på att låta skägget växa ut lite.
Citera
2024-12-30, 23:19
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Bättre med skägg
Stiligare och manligare.
Aldrig i kombo med manbun. Då blir det fängelsestraff.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2024-12-30 kl. 23:30.
Citera
2024-12-31, 07:23
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
Skägg är väl ok men de idioter som rakar av sig det mesta av skäggväxten men lämnar en ful snorbroms under näsan ovanför överläppen, även kallad mustasch. Hur tänker de? Att det är snyggt? Manligt? Jag tycker det är att förlöjliga sig själv.

Ja, jag har antingen helskägg eller inget. Att spara en liten rest av skägget ser bara fånigt ut. Snorbroms, getskägg osv är i princip alltid ett tecken på något slags osäkerhet.
Citera
2024-12-31, 08:45
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Det finns bara en lösning - en lätt skäggstubb på 3-5mm
Kvinnorna får tåla att det river lite när man hånglar: se det som en face scrub
Senast redigerad av christer-ulfbaage 2024-12-31 kl. 08:48.
Citera
2024-12-31, 08:52
Medlem
Mycket-liten-fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Skägg är som allt annat hår.
Snyggt hår är snyggt. Fult hår är fult.
Samma med skägg.

Imponerande startinlägg

Haha tack ska du ha, ja det tog lite skruv så att säga som första inlägg. Bättre ska det bli tack.

Angående skägget, det värmer ju bra också nu under vintern
Citera
2024-12-31, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Akta dig för 'tjejer' som tar på sig att tala för alla 'tjejer'.
Så här är det: alla har olika preferenser och en del tycker skägg är äckligt och andra blir våta bara av tanken på att hångla med någon skäggig. Men det är precis som med långt hår. De flesta kanske tycker det är fult eller inte bryr sig, men av de som tycker om det tycker en del VÄLDIGT MYCKET. Så pass så det blir en fetisch.

Klokt, smaken är som baken stor och delad.
Citera
2024-12-31, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
På afganer och araber kan det vara snyggt. På nordiska män ser det bara väldigt lustigt ut.

Det är ju för att dom har skäggväxt i generna medan vi nordbor inte har samma förutsättningar. Men finns ju riktigt snygga vikingaskägg
Citera
2024-12-31, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batiktanten
Nej skägg är fult.Skulle träffa en tjej och dröm om min förvåning hon hadde skägg.Det var inte fint.

Bra inlägg i debatten

Tror vi kan konstatera att frågan är utagerad till att det beror på och att ingen kan tala för alla.

Då jag är snygg med och utan skägg så behåller jag det i vinter, rakar av det (till 3mm stubb) till våren.

Tack för alla svar! På återhörande, gott slut.
Stäng tråden
Citera
2025-01-03, 20:31
Medlem
A-Good-Mans avatar
Jag tycker skägg är snyggt. Har själv ett kort helskägg. Struntar totalt i trender och sånt, haft skägg de senaste 15 åren för att jag trivs i det. Satt upp som mål nu att låta skägget växa ut mer, tror jag vill ha ett skägg i stil med det skägg Zakk Wylde har i musikvideon Angel of Mercy. Så jag lär troligtvis inte röra skägget särskilt mycket nu under de kommande två åren. Skägga på!
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in