Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-29, 21:09
Medlem
bellusorcas avatar
Generellt ja! Men som med all annan behåring; det måste vårdas. Det kan inte ba växa hej vilt då tenderar det lätt att se sunkigt ut.
Citera
2024-12-29, 21:28
Medlem
Skägget är typ det första jag reagerar på hos en man. Älskar skägg och finner det otroligt attraktivt men det kräver att man har en hyfsat bra skäggväxt utan massa kala fläckar och att man vårdar det när det blir lite längre.
Citera
2024-12-29, 21:45
Medlem
GregerMedeltids avatar
Nu är jag ju man, så mitt svar kanske inte betyder så mycket. Men i min uppfattning, för att ett skägg ska vara snyggt måste det vara någorlunda tätt och välvårdat. Du kan inte se ut som en tonåring, en uteliggare eller en jultomte.

Tyvärr är det långt ifrån alla män som kan odla skägg som ser bra ut, i alla fall inte ett helskägg med tillräcklig täckning. Ibland kan det funka med lite stylade och kortare varianter, men oftast är det bättre att raka av det helt. Du har mer att förlora på ett dåligt skägg än du har på att vinna på ett bra.
Citera
2024-12-29, 21:45
Medlem
Europes avatar
Om man har bra skäggväxt? Kanske. Om man har min usla skäggväxt? Nej.

Det påminde mig om att jag borde ansa (och sannolikt minska) mina polisonger.
Senast redigerad av Europe 2024-12-29 kl. 21:47.
Citera
2024-12-29, 22:07
Medlem
Skäggiga män är sexiga. Stubb är lite jobbigt vid hångel, så gärna lite längre än stubb är mitt tips.
Citera
2024-12-29, 22:24
Medlem
Nä fy fan, var inne för ca 10 år sedan, alla såg ut som muslimer... nä tack.
Citera
2024-12-29, 22:26
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycket-liten-fisk
Hej,

Jag undrar som rubriken säger ”är skägg snyggt?” Min fråga riktar sig främst till tjejer men öppen för debatt.

Jag har ett enligt mig glest och fult skägg som enbart bygger på lathet. Nu har jag från mer än en tjej fått höra att det är ett fint och tätt och välvårdat skägg.

Men idag hörde jag från en annan tjej ”varför har du kvar skägget, tjejer tycker generellt inte skägg är fint”, hon menar att det är något killar tycker är fint men inte tjejer.

Så hur är det egentligen?

Jag är kvinna och tycker att det är manligt och snyggt så länge det är välvårdat och inte för långt eller för glest.
Citera
2024-12-29, 22:33
Medlem
StigAllans avatar
Brukar låta skägget växa vintertid för att hålla värmen någorlunda under vintern.
Det som jag tycker är att beroende på skägget växlar intresset från det motsatta könet.
Nu när jag har ansiktet fullt och det står ut kraftigt så är det både yngre och äldre kvinns som glor, inte alls samma typer som sommartid då jag är stubbad eller renrakad.

Men det är kul med omväxling.
Citera
2024-12-29, 22:39
Medlem
Skägg är väl ok men de idioter som rakar av sig det mesta av skäggväxten men lämnar en ful snorbroms under näsan ovanför överläppen, även kallad mustasch. Hur tänker de? Att det är snyggt? Manligt? Jag tycker det är att förlöjliga sig själv.
Citera
2024-12-29, 22:41
Medlem
ArtificialElegances avatar
Är tjej och tycker inte att skägg är ens det minsta snyggt. Det ser rentav ofräscht ut.
Citera
2024-12-29, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av contains
Skäggiga män är sexiga. Stubb är lite jobbigt vid hångel, så gärna lite längre än stubb är mitt tips.

Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Nä fy fan, var inne för ca 10 år sedan, alla såg ut som muslimer... nä tack.

Skägg är till för män med mindervärdeskomplex som inbillar sig att det ser manligare, grövre och mer alfa ut om det har skägg. På mig hinner det inte bli mer än stubb innan det ryker. Riktiga män behöver inte gömma sig bakom skägg. Väger man 110 muskler så klarar man sig utmärkt utan skägg.

Folk som bär skägg tror antingen de är visa, vikingar eller duktiga religiösa. Riktiga män behöver inte gömma sig bakom det. Vare sig de är intelligenta, krigare eller religiösa.
Senast redigerad av Malapagos 2024-12-29 kl. 22:56.
Citera
2024-12-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycket-liten-fisk
Hej,

Jag undrar som rubriken säger ”är skägg snyggt?” Min fråga riktar sig främst till tjejer men öppen för debatt.

Jag har ett enligt mig glest och fult skägg som enbart bygger på lathet. Nu har jag från mer än en tjej fått höra att det är ett fint och tätt och välvårdat skägg.

Men idag hörde jag från en annan tjej ”varför har du kvar skägget, tjejer tycker generellt inte skägg är fint”, hon menar att det är något killar tycker är fint men inte tjejer.

Så hur är det egentligen?

Män ser äldre ut med skägg. Ofräscht med massa hår runt munnen🧔🏻‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in