2024-12-31, 02:02
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JQP
Rasblandningar? Menar du hudfrg? Allts pigmentering av huden?

Huden r bara en av sakerna som skiljer oss t.
Andra saker r hjrnor, benstomme, muskelfibrer, skallform, gonfrg, hrfrg o.s.v.
Citera
2024-12-31, 02:12
Medlem
Gud hjlpe oss typ alla, men:

Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Huden r bara en av sakerna som skiljer oss t.
Andra saker r hjrnor, benstomme, muskelfibrer, skallform, gonfrg, hrfrg o.s.v.
Nu stllde jag visserligen min frga till trdstartaren, men vilka menar du med "oss"?

Och du menar allts att hjrnor, benstomme, muskelfibrer, skallform, gonfrg, hrfrg skulle gra ngon till en nationalist och att en nationalist d utgr en egen ras?
Och hjrna i plural?
Men hur menar du att t. ex en medfdd och rftlig benstomme kan bestmma vilken politisk inriktning en levande varelse som en mnniska kan komma att ta sig?
Eller dess skallform?
Eller gonfrg?
Nationalism r vl nd en politisk inriktning och som man sjlv som mnniska vljer? Det finns ju bevisligen ven svarta som vljer att vara nationalister?
Hur kan ngon blanda ihop en genetiskt t. ex nedrvd hudfrg med vilken politisk inriktning ngon som efter sin ofrivilliga fdsel en dag kommer att vlja?
Men allts vi skriver vl nd nu 2024, snart till och med r 2025?
Senast redigerad av JQP 2024-12-31 kl. 02:35.
Citera
2024-12-31, 02:34
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JQP
Nu stllde jag visserligen min frga till trdstartaren, men vilka menar du med "oss"?

Och du menar allts att hjrnor, benstomme, muskelfibrer, skallform, gonfrg, hrfrg skulle gra ngon till en nationalist och att en nationalist d utgr en egen ras?
Och hjrna i plural?
Men hur menar du att t. ex en medfdd och rftlig benstomme kan bestmma vilken politisk inriktning en levande varelse som en mnniska kan komma att ta sig?
Eller dess skallform?
Eller gonfrg?
Nationalism r vl nd en politisk inriktning och som man sjlv som mnniska vljer? Det finns ju bevisligen ven svarta som vljer att vara nationalister?
Hur kan ngon blanda ihop en genetiskt t. ex nedrvd hudfrg med vilken politisk inriktning ngon som efter sin ofrivilliga fdsel en dag kommer att vlja?

Trden handlar om rasblandning, den handlar inte om nationalister och deras genetik.
Citera
2024-12-31, 02:42
Medlem
Wow, men bara typ WOW!

Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Trden handlar om rasblandning, den handlar inte om nationalister och deras genetik.
Du drog upp raser utifrn hud, flera(!) hjrnor, benstomme, muskelfibrer, gonfrg och hrfrg och detta gr och gjorde du i detta forat.
Du verkar vara en plst genetiker och som utver detta ocks har kopplat samma en massa andra medicinska discipliner and beyond even detta?
Kan du mnne sammanstlla all denna din omfattande expertis och s att alla vi andra ocks kan f ihop det med Nationalism? Du verkar typ ha svaret p hela livets gta!?
r du en youtubare s fr du ocks lnka till din kanal dr.
Citera
2024-12-31, 04:48
Medlem
Skyggedanss avatar
Tycker alltid synd om barnen till folk som "blandar opp." Inte nr de r barn frsts, d frstr de ju ingenting, men nr de nrmar sig vuxenlivet och ska solidifiera sin identitet blir det problem.

Vissa folkslag r definitivt bttre att blanda med n andra. Det finns fula drag hos vissa folkgrupper som r fr synliga hos en 50/50 mix. T ex dr jag bor r det extremt vanligt med stasiatiska kvinnor och vita mn, men barnen ser nstan alltid asiatiska ut. Mongolveck, svart hr, kortvxta. Lite zoologiskt kul r det dock att se dessa hybrider och studera deras beteende. Trffade en svensk som gifte sig med en korean, ungen heter Bengt och ser 100% ut som en korean fast med blont hr (lr dock frsvinna nr han blir ldre).

Europeer och amerika-indianer blir mnga gnger fina. Finns mnga exempel i sydamerika p vackra blandade mnniskor.

Afrikaner r de smsta att blanda med d de afrikanska dragen kr ver allt. Mrk hy, torrt krulligt hr, platt nsa, okulr hypertelorism osv. Avkomman blir nstan alltid fulare n motsvarande fullblodsafrikan. Det brukar krvas en eller tv generationer till innan vackra drag syns igen. 12%-25% Afrikan och resten fullblod av annan ras kan vara vackra.

Det r alltid vrre nr en kvinna blandar n en man. Detta fr att kvinnor r mer vrdefulla n mn ur ett fortplantnings-perspektiv. Bara europeiska kvinnor kan fda europeiska barn.
Citera
2024-12-31, 05:46
Avstngd
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
En normal man fredrar en npen, blond kvinna ver en grobiansk bantuneger eller en plattnst, snegd oriental alla dagar i vecka.
Ja, det frvnar inte att du stder brunskjortorna ven p andra omrden.

Kvinnor r som lsgodis. Det ska vara en mix fr att det ska bli aptitligt. Det r jttetrist att enbart ta skumtomtar och inget annat.
Citera
2024-12-31, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Hur blandar du din egen DNA? Med grannflickan? Kusinen eller kanske ett syskon fr att helt slippa besudlas med utomstende?
Har inga problem att rasblanda. Har fyra pojkar med min filippinska fru.
Citera
2024-12-31, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
F*ck that 🤣 inte ens nigerianer,gambia vill ha de egna kvinnorna som fula,tjocka,agressiva,gapar mm
De dr egenskaperna gnade vi 37 r av att systematiskt f bort genom omfattande statliga tgrder: fula, aggressiva, lata, svagbegvade och dlig impulskontroll. Och framfrallt var det kvinnor som hindrades att fra vidare dessa egenskaper till nsta generation, men ven motarbetades det att f in mindervrdiga utlndska raselement i den svenska genpoolen, som Centerpartiet uttryckte det d.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tv%C3%A5ngssterilisering

De senaste 37 ren har gnats t att motsatsen att systematiskt ptvinga svenska genpoolen "mindervrdiga utlndska raselement".
Citera
2024-12-31, 06:37
Medlem
Centerpartiet var mycket tydliga med vad de tyckte om rasblandning:
Citat:
IV. Som en nationell uppgift framstr den svenska folkstammens bevarande mot inblandning av mindervrdiga utlndska raselement samt motverkandet av invandring till Sverige av icke
nskvrda frmlingar.
Folkmaterialets bevarande och strkande r en livsfrga fr vr nationella utveckling.
Ett energiskt arbete mste bedrivas fr folkhlsans hjande och vrt folk skyddas mot degenererande inflytelser.
https://snd.se/sv/vivill/party/c/p/1933

Centerpartiet vill idag f in och rasblanda minst 70 miljoner flyktingar till Europa:
Citat:
Fler n 70 miljoner mnniskor befinner sig p flykt runt om i vrlden.
...
Centerpartiet har lnge pekat p behovet av att EU tar ett betydligt strre, gemensamt, ansvar fr flyktingsituationen.
https://www.centerpartiet.se/var-pol...ch-integration

Centerpartiet har varit tydliga med att Sverige kan ta in 30 miljoner invandrare och rasblanda genom "integrering":
https://m.youtube.com/watch?v=99VjCqtRiA0

Sverige genomgr en omfattande masspsykos, antingen frr eller nu, eller bda. Det tror jag alla hller med om i denna frga?
Citera
2024-12-31, 07:03
Medlem
Jag ser det p tv stt... ena sidan kan man ju inte styra vem ngon skaffar barn med. Det r den personens val och det fr man respektera.

andra sidan r gener som ger "vita drag" recessiva och det vore synd om vita mnniskor frsvann...

Till en PK-person som tycker det lter "rasistiskt" kan man d frga "du tycker allts ocks det r ok om svarta, asiater, etc frsvinner?". Personen kommer nog svara "nej" vilket pongterar hyckleri...

Sen propageras de som det verkar mycket via reklam och annat fr "ras-blandning". Det gr ju faktiskt att man d rent moraliskt har rtt att propagera fr motsatsen...

Skulle sen en PK-person sga att raser inte finns, kan man frst frga varfr om s r fallet, speciellt s mnga svarta visas i reklamer? Och speciellt s mnga svarta mn med vita kvinnor?

Om raser verkligen inte finns spelar det ju ingen roll vilka mnniskor man visar upp i reklamer och filmer, och man hade lika grna endast kunna ha vita. De hller nog inte PK-personen med om och uppvisar terigen hyckleri...

Kanske inga jttebra argument men ngot r underligt med s verdrivet mnga svarta mn med vita kvinnor i reklamer. Det finns inte heller ngot uppenbart genuint bra syfte, d tolerans fr "blandade" frhllanden redan r hg. Detta r nstan nrmare som att frska driva samhllet i en viss riktning...

Sen finns ju nackdelar med rasblandning. Enligt vad jag lst kan barnet t.ex. inte ta emot en donerad njure frn ngon av sina frldrar. Finns vl ven frdelar men...

Slutligen s har vita mnniskor uppfunnit nstan allt som r viktigt i moderna samhllen. Detta kan vara en slump, bero p geografiska, historiska eller sociala faktorer. Det kan dock ocks vara genetiskt d vissa frdelar t.ex. svarta har i sport tros vara genetiska. Drfr r det kanske bst om vita mnniskor och deras gener finns kvar?
Senast redigerad av Snobird 2024-12-31 kl. 07:09.
Citera
2024-12-31, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Att du duckar min frga och istllet stller en sdan motfrga tolkar jag som att du inte ifrgastter det jag skrev, och anser att rasblandning med vissa folkslag innebr att avkomman lper stor risk att inte kunna betraktas som frisk.

Tolkar jag dig rtt?

Och d avser jag frisk ur ett nordiskt perspektiv enligt den definition jag lnkade. (under IQ 70)

P samma stt skulle en rasblandning med vita ur ett sydsudanesiskt perspektiv kunna betraktas som icke-frisk avkomma, med motiveringen att det endast r sjukliga sudaneser (albinos) som inte tl starkt solljus med hg risk fr hudcancer i afrikansk milj.

Ja kanske tekniskt sett, men jag str fast vid att det r tv personers fria val, ven om de fr en cp-unge. Min tanke r att om det var frbjudet enligt gud hade avkomman blivit steril eller ngot som med ligrar
Citera
2024-12-31, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Enligt ChrisLynch elitistiska syn s ska man mixa det och hoppas p det bsta...

Jag frsker se det ur ett mer jordnra perspektiv och knner inte till ngra elitistiska filosofier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in