Citat:
Det var inte min idé att beställa hem mat utan en annan i sällskapet vi skulle fira nyår med. Vi kom överens om att det kunde vara kul att testa något nytt och menyn såg bra ut.Jag vet inte riktigt hur TS tänkte från början. Det är klart att det inte är "moffa i sig-mat" man får på en finrestaurang, portionerna kanske är lite mindre och man får ju göra en del av jobbet hemma, vilket i sig kan göra mig lite tveksam till det hela.
Men 600 kr för en komponerad meny låter väl inte så mycket ändå? Kanske hade ni kunnat be om backning (påfyllning) om ni hade ätit på själva restaurangen, det blir ju svårt att göra hemifrån.
Bra att det verkar ha löst sig i alla fall.
Hur hade ni tänkt med tillhörande dryck, hade ni köpt öl och vin som skulle passa till maten?
Men 600 kr för en komponerad meny låter väl inte så mycket ändå? Kanske hade ni kunnat be om backning (påfyllning) om ni hade ätit på själva restaurangen, det blir ju svårt att göra hemifrån.
Bra att det verkar ha löst sig i alla fall.
Hur hade ni tänkt med tillhörande dryck, hade ni köpt öl och vin som skulle passa till maten?
Jag har ätit några ggr på restaurangen ifråga som är lite dyrare och en av de "finare" i vår stad och jag har aldrig blivit ens någorlunda mätt så jag förstod att det inte skulle bli frågan om att "moffa i sig mat" men när man är hemma finns det ju alltid grejer i kylskåpet att nalla av både före och efter middagen så jag tänkte att jag i alla fall inte skulle behöva svälta.
Men när hon som hämtade maten kom hem till oss och vi packade upp de två kassarna blev främst min fru som är duktig kock och älskar att bjuda folk på mat helt förskräckt, nästan gråtfärdig!
Jag var beredd att bita i det sura äpplet och ta det som en lärpenning men tanterna ville verkligen fara tillbaka till krogen och höra om något gått fel med beställningen eller få pengarna tillbaka och så blev det ju, särskilt jobbigt var det också för den som föreslagit detta och som hämtade maten för hon tyckte att hon skulle förstöra festen för alla eftersom det var hennes förslag
.
Det var skaldjur och viltkött på menyn och nu blev det ju ändå skaldjur och nötkött så det var inget problem med dryckerna, själv är jag ingen dryckesfanatiker trots att jag älskar god mat så jag höll mig till billigaste ölen, Lucky bait och de andra som gillar vin hörde jag inga klagomål ifrån 🙂