• 2
  • 3
2024-12-31, 21:14
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Vilka jävla ras , körde en vw golf me 200 hästars 2.0 tdi me me dsg i somras en vecka nån 2016 , rullat 55 tusen mil.

Som ny och drog inge olja ens

Ägaren hade byt bromskivor fram förutom olje och kamremsbyten och bakre diffen till 4wd haldexen

Varma pendlingsmil

Som fan ny bil
Jag har en gammal Audi A4 Avant V6 Diesel från 2009 nu, rullat 23.000 mil, den drar inte heller någon olja, eller iaf obetydligt, har inte behövt fylla på något iaf sedan jag köpte den i somras, allt ok enligt oljenivåmätaren.
Citera
2024-12-31, 21:29
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag har en gammal Audi A4 Avant V6 Diesel från 2009 nu, rullat 23.000 mil, den drar inte heller någon olja, eller iaf obetydligt, har inte behövt fylla på något iaf sedan jag köpte den i somras, allt ok enligt oljenivåmätaren.

Småbilar verkar bara hålla 10000 mil sen är dom fan slut 🤣

En sån här afrikansk bilmek hade nån som audi som däj me vw tdi som rullat 80000 mil.

Han hade inte heller bytt så mycket , turbon var original sa han iaf - nån 200 hästars motor

Gammal taxi med varma mil till 60k sen köpte han den
Citera
2024-12-31, 22:41
Medlem
Garfi3lds avatar
Jobbar som bilmek och upplever bilarna med det som riktigt jävla skit. Vid kamremsbyte måste man demontera oljetråg o oljesil för rengörning från alla remrester.
Citera
2025-01-02, 13:44
Medlem
Intervallen för byte på Ford 2.0 diesel i Transit är sänkt till 16.000 mil, firman fick brev om det.
Jag vet inte vad intervallen var tidigare.
Finns många filmer på nätet när de byter på Transit.
Citera
Idag, 06:10
Medlem
Nu har jag inte lusläst tråden men av det jag läst så är det ingen som nämner att motorer med våt kamrem ska ha en speciell olja. Jag har några kunder som har bilar med våt kamrem och då jag tidigt uppmärksammat att de ska ha speciell olja så har ingen av dom haft problem med det som beskrivs i tråden. Har dock två nya kunder som kommit till mig med Ford Focus med 3 cyl eco boost motorer med lågt oljetryck. Tack vare att båda fattade att man ska stänga av motorn när olje lampan tänds så klarade sig motorerna. Efter rengöring av tråg och sil samt byte till ny rem så gick dom fint igen.
Har bytt rem på några Fiesta, den ska bytas på 24000 mil, ingen av dom har haft en enda kamremsflisa i tråg eller sil och motorerna har sett ut som nya invändigt, rena och fina.
Rätt olja är dyr men betalar sig i längden.

Har bilder på senaste jag bytte på om någon vill se. Fiesta 3 cyl 25000 mil.
Senast redigerad av Exotron Idag kl. 06:14.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in