2024-12-31, 09:35
Medlem
Hej,

Jag hittade denna Portabla skärm 17,3tum, 4k upplösning som är begagnad på Ebay. Bra upplösning, färgåtergivning och ljusstyrka. Är det inte för bra pris för att vara sant?

Se länk nedan:
https://www.ebay.com/itm/355710727677

Ca.2000kr för en portabel skärm med 4k upplösning. Tittar man på Elgiganten får man en urusel portabel skärm för 2000kr.

Den är begagnad så man vet ju inte helt hur skicket är. Verkar fraktas ifrån Tyskland.

Ser ni någon risk med att köpa denna? Tullavgifter, extra kostnader osv? Eller skulle ni kört på denna om ni var ute efter en Portabel skärm för kontorsarbete?

Vänligen
Skychi
Citera
2024-12-31, 11:23
Medlem
Tuppruskarens avatar
Elektronik har dåligt andra andrahandsvärde, är dessutom billigare i Tyskland från början.

Säljaren hade ju bra betyg så tror inte det är någon scam.

Köp och var glad.

Nej det är ingen tullavgift i EU.

Står dock detta i beskriven av varan.

Citat:
Utseendet på denna bildskärm kan ha repor
Senast redigerad av Tuppruskaren 2024-12-31 kl. 11:26.
Citera
2024-12-31, 11:28
Avstängd
KebabMedWhiskys avatar
Jag googlade och hittade en sajt som heter Reddit där man kan posta recensioner, någon avråder från "UPERFECT".

https://www.reddit.com/r/sffpc/comme...able_monitors/
Citat:
They overheat until they stop working, are bad quality for price and the support is genuinely terrible.

People have reported issues with them stopping to work after two weeks, and I had the same issue in the same exact time frame, luckily just one day before the refund window from Amazon.

Also all the "reviews" on Youtube are paid / sponsored, they will try to pose it as an honest review but avoid mentioning any flaws with the design and leave a discount link in the description.

Yes they are cheap over other smaller monitors from well known brands, but there is little reason to buy something if it is just going to fry itself after a month.
Citera
2024-12-31, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Elektronik har dåligt andra andrahandsvärde, är dessutom billigare i Tyskland från början.

Säljaren hade ju bra betyg så tror inte det är någon scam.

Köp och var glad.

Nej det är ingen tullavgift i EU.

Står dock detta i beskriven av varan.

Ok, Jag tror inte heller det är någon skam. Funderar bara på varans skick - Kan vara jobbigt om det är repor på själva skärmen

Vänligen
Skychi
Citera
2024-12-31, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabMedWhisky
Jag googlade och hittade en sajt som heter Reddit där man kan posta recensioner, någon avråder från "UPERFECT".

https://www.reddit.com/r/sffpc/comme...able_monitors/

Ok, men man får väl ta det med en nypa salt tänker jag. Det kommer alltid vara någon/några som är missnöjda. På samma sätt som det finns människor som säger att Apple gör skitprodukter , och andra säger motsatta

Vänligen
Skychi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in