2025-01-03, 11:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Du kanske skulle läsa den själv utan dina biasglasögon. Vart någonstans i rapporten konstateras det att ingen rysk valpåverkan förekom vid valet 2016?
Rysk valpåverkan i kontexten Russia collusion som demokraterna fabricerade ihop.
Citera
2025-01-03, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Du är otroligt enkelspårig.
Är det bra eller är det inte bra om han offentliggör det?
Jag är faktabaserad. Tycker dock precis som jag skrev att det är bra med offentlighet i statsapparaten. Frågan är dock varför Trump inte offentliggjorde mycket av detta tidigare. Förmodligen för att användaren snackar skit, precis som när vederbörande drar fram siffror ur röven.
Citera
2025-01-03, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Rysk valpåverkan i kontexten Russia collusion som demokraterna fabricerade ihop.
Jag frågar återigen vart någonstans i rapporten du hänvisar till står det att rysk valpåverkan inte inträffade i valet 2016.
Citera
2025-01-04, 02:09
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Ja man kan fundera på var det beror på. Sveiges extrema fixering kring USA. Jag tror det handlar mycket om något sorts mindervärdeskomplex som svensken har gentemot USA. Skillnaden mot andra stormarker är att svensken kan engelska och älskar att konsumera amerikansk populärkultur. Då kan man helt enkelt välja vissa amerikanska rent inrikespolitiska frågor som såklart inte berör svenskens livsföring alls, t.ex abort eller vapenreglering. Där man enkelt projicera sin egen moral osv, saker som påverkar mer direkt olika transatlanstiska avtal osv bryr man sig sällan något om.
Amerikanen i snitt har nog troligen mycket bättre koll på vilka som representerar de i dess kammare än var var EU:s invånare vet om de Europaparlamentet eller kommissionen.

Vurmar inte vänstern för att hata Usa dessutom? Jag menar vi får ju veta direkt när en hemsk vit polis skjutit en svart person trots att indianerna utsätts för dödligt polisvåld i större utsträckning och jag vill minnas att Svt körde nån dokumentär där det nämndes att en svart kvinna blivit gruppvåldtagen av två hemska vitingar...1946! Detta tror jag driver en hel del av detta.
Citera
2025-01-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Det festliga i sammanhanget är att professorn, professorns finansiärer, DN och hela det "liberaldemokratiska" komplexet aldrig skulle medge att det du nämner är inskränkningar i demokratin eller yttrandefriheten. Enligt dem är sådana saker att "värna demokratin" och liknande snömos.

Såna är dem, att förbjuda sånt de inte gillar kallar de ”värna demokrati”. Samma människor skulle angett Anne Frank med hänvisning till att till att de lyder lagarna och värnar demokrati.
Citera
Igår, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Analysen är helt i den nytotalitära anda som är rådande bland anhängare till den så kallade "liberala demokratin". "Liberal demokrati" har föga att göra med klassisk demokrati baserad på folkstyre, utan står tvärtom närmast i motsats till detta.

Den "liberala demokratin" är helt baserad på progressiva och kosmopolitiska värderingar, och att teknokrati med "skyddsvallar" mot folkligt inflytande är den ideala styrelseformen.

Som taget ur Lenins Sovjet.
Men är inte det bra då? Det viktiga är väl inte hur processen fram till de politiska besluten ser ut, det viktiga är ju att själva besluten blir bra. Tror du inte en professor i statsvetenskap har lite mer att bidra med än gemene man?
Citera
Igår, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Men är inte det bra då? Det viktiga är väl inte hur processen fram till de politiska besluten ser ut, det viktiga är ju att själva besluten blir bra. Tror du inte en professor i statsvetenskap har lite mer att bidra med än gemene man?
Du utgår ifrån att a) den utbildade personen gör en analys baserad på verkligheten och inte b) en köpt idealiserad bild av verkligheten. Hur tror du att Jerzy Sarnecki som på J-tube videon i slutet av 80-talet sade att invandrarna var överrepresenterade i brottsligheten till att idag blåljuga och förneka alla samband.

Särintressen går hand i hand med pengar och makt, där sjuklövern och invandringen verkar sammanstråla i viss samkväm. S, C, V och Mp tillsätter politiserade "forskare" som sedan kommer fram till resultat som sagda partier önskar. Då återstår inget av att besluten blir bra utan bara så som S vill ha dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in