• 1
  • 2
2024-12-31, 21:25
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltig.narvaro
Nej det vet jag inte, kan du upplysa mig? Hur skulle min arbetsgivare på något sätt få reda på att jag inte jobbar i Sverige om jag ser till att alltid ha jobbdatorn uppkopplad till VPN?

Om du t.ex. blir inlagd på sjukhus i långtbortistan och inte kan arbeta så skulle det ju kunna komma fram.
Citera
2024-12-31, 21:31
Medlem
Superflickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltig.narvaro
Jag är tveksam till att jag hade fått tillräckligt snabbt och stabilt internet på det viset, och jag har redan köpt fiber där jag ska vara.

Uppfattat. Jag kan också intyga att asus vpn fusion fungera väldigt bra.
Citera
2025-01-11, 05:31
Medlem
VeraCrypts avatar
Asus RT-AX58U har en inbyggd VPN-klient som stödjer Wireshark och OpenVPN. Med det grafiska gränssnittet kan du enkelt ladda upp konfigurationsfiler. Väljer du Mullvad kan du ansluta till en server i Stockholm, vilket gör att all din trafik ser ut att komma därifrån, oavsett var du är i världen.
Citat:
Ursprungligen postat av Superflicks
Uppfattat. Jag kan också intyga att asus vpn fusion fungera väldigt bra.
VPN Fusion fungerar som en VPN-klient och är ganska sällsynt bland ASUS-routrar. Vet du om det finns några andra modeller än Asus RT-AX58U som kommer med VPN Fusion från fabrik?
Citera
2025-01-11, 14:09
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeraCrypt
VPN Fusion fungerar som en VPN-klient och är ganska sällsynt bland ASUS-routrar. Vet du om det finns några andra modeller än Asus RT-AX58U som kommer med VPN Fusion från fabrik?

Jag tycker inte det är speciellt sällsynt. Enligt deras hemsida är det 36 Asus routrar som stödjer det.

https://routerkb.asuscomm.com/?page_id=9&lang=en
Citera
2025-01-11, 15:16
Medlem
https://www.netonnet.se/art/dator-su.../1030516.8935/

Eftersom du befinner dig utomlands kanske du har Revolut?

Skaffa Revolut Metal så får du NordVPN Plus gratis. Du kan konfigurera VPN direkt i den routern jag länkat så går all routertrafik via VPN.
Citera
2025-01-11, 19:17
Medlem
dart100s avatar
Jag har en Asus RT-AC86U med Merlin och nordvpn.
Är en asus med inbyggd vpn bättre än den combo jag har nu med nordvpn och framförallt är det billigare?

Jag använder mest vpn till att streama tv och netflix ?
Citera
2025-01-11, 19:23
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superflicks
Beror på vilken router du har, min router har stöd för VPN server, men jag föredrar att använda denna docker containern
https://openvpn.net/as-docs/docker.html

Edit: Jag kanske missförstod dig, vill du ha VPN klient i routern som ska koppla upp sig mot en server i Sverige? Många routers numerara har VPN klient

Detta verkar intressant jag använder docker i min synology nas till bla homeassistant du får gärna förklara mer hur det fungerar ? Är det gratis ? Funkar det bra att streama med ?
Citera
2025-01-11, 19:30
Medlem
dart100s avatar
Vilken Asus router anser ni att jag ska köpa med fusion och alla bra vpn grejor ?
Jag spelar väldigt sällan spel på nätet kollar mest film och vanlig tv netflix m.m och så vanligt dator surfande ?
Då behöver jag kanppsta ha den dyraste och värsta som finns ?= Men jag vill inte nåt skräp jag vill ha nåt som håller i många år mot framtida uppgraderingar ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in