2025-01-11, 03:45
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Du fr vl lsa nr ngon ntligen kommer med kllor? Jag utgr ifrn att du kan engelska. Om inte annat finns det lite mindre information hr p svenska: https://giftinformation.se/lakare/su...ce=chatgpt.com

terigen, vad sger de p drugs.com? Handlar inte om vad jag kan lsa eller inte lsa handlar om vad du pstr, och eftersom du lnkade drugs.com.. S vad sger de om tramadol?
2025-01-11, 03:46
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Tram har inte SNRI effekter, det R en SNRI och har en atom skillnad frn venlafaxin
Tramadol r ett centralt verkande opio-idanalgetikum
https://lakartidningen.se/klinik-och...-med-tramadol/
2025-01-11, 03:47
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
terigen, vad sger de p drugs.com? Handlar inte om vad jag kan lsa eller inte lsa handlar om vad du pstr, och eftersom du lnkade drugs.com.. S vad sger de om tramadol?
Se hr

Citat:
Using narcotic pain or cough medications together with other medications that also cause central nervous system depression can lead to serious side effects including profound sedation, respiratory distress, coma, and even death. Talk to your doctor if you have any questions or concerns. Your doctor may be able to prescribe alternatives that do not interact, or you may need a dose adjustment or more frequent monitoring to safely use both medications. Do not drink alcohol or self-medicate with these medications without your doctor's approval, and do not exceed the doses or frequency and duration of use prescribed by your doctor. Also, because these medications may cause dizziness, drowsiness, difficulty concentrating, and impairment in judgment, reaction speed and motor coordination, you should avoid driving or operating hazardous machinery until you know how they affect you. It is important to tell your doctor about all other medications you use, including vitamins and herbs. Do not stop using any medications without first talking to your doctor.
2025-01-11, 03:49
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Tramadol r ett centralt verkande opio-idanalgetikum
https://lakartidningen.se/klinik-och...-med-tramadol/
Vad hnde med drugs.com som du snackade om tidigare? Att tram har affinitet fr mu-opioid receptor vet vi redan har aldrig psttt annat. Men det r mkt svag sdan, och kemiskt r det en SNRI.

Till skillnad frn tex morfin och metadon .
2025-01-11, 03:49
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Se hr

Var finnes tramadol i den texten
2025-01-11, 03:50
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Var finnes tramadol i den texten
I de tre frsta orden.

Citat:
Using narcotic pain

Och i rubriken

Citat:
Drug Interactions between clonazepam and tramadol
2025-01-11, 03:53
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
I de tre frsta orden.

Och i rubriken
Fel, str inget om tramadol i den texten.
Knns som vi gr runt o runt men du lr dig inget.
Tramadol r en SNRI med viss affinitet fr mu opioid receptor. Detta r ju dock totalt bortom din kunskap. Det frstr vi. Jag orkar dock inte tjafsa vidare med dig nu. Ska g o lgga mig.
2025-01-11, 03:54
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Vad hnde med drugs.com som du snackade om tidigare? Att tram har affinitet fr mu-opioid receptor vet vi redan har aldrig psttt annat. Men det r mkt svag sdan, och kemiskt r det en SNRI.

Till skillnad frn tex morfin och metadon .
Nu har du ftt fyra kllor som styrker det jag och andra (som troligen r mer medicinskt kunniga n bde dig och mig) har psttt.

Din enda klla r dina egna erfarenheter.

Jag tror det r dags att du terkommer med mer substans i dina egna pstenden innan du debunkar andras kllor och kunskap.
2025-01-11, 03:57
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Tramadol r en SNRI med viss affinitet fr mu opioid receptor. Detta r ju dock totalt bortom din kunskap. Det frstr vi. Jag orkar dock inte tjafsa vidare med dig nu. Ska g o lgga mig.
Spelar du dum? Bara fr att du vgrar erknna Tramadol som en smrtstillande (pain narcotics/painkiller p engelska) s innebr ju inte det att du kan avfrda en klla. Det klassas nmligen som det i hela lkemedelsvrlden. Sen fr du ju tycka annorlunda. Men jag tnker inte diskutera semantik med dig. De syftar p tramadol, och det fr du finna dig i.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-01-11 kl. 04:02. Anledning: Stavfel
2025-01-11, 06:13
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Killen loggade inte in mer. Hur knns det att ha givit s tvrskra rd?
2025-01-11, 08:58
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Killen loggade inte in mer. Hur knns det att ha givit s tvrskra rd?
Mycket tragiskt att han inte loggat in. Har dock inget att gra med vad jag skrivit. Inte givit ngra rd!!
Upp till var och en vad man gr. Och jag str fr exakt allt jag skrivit, hade skrivit samma sak igen i nsta trd.
2025-01-11, 09:06
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Spelar du dum? Bara fr att du vgrar erknna Tramadol som en smrtstillande (pain narcotics/painkiller p engelska) s innebr ju inte det att du kan avfrda en klla. Det klassas nmligen som det i hela lkemedelsvrlden. Sen fr du ju tycka annorlunda. Men jag tnker inte diskutera semantik med dig. De syftar p tramadol, och det fr du finna dig i.
Str fortf in get om tramadol i den kllan.. Klart mnga internetsidor pstr att tramadol r en typisk opioid eftersom det r s den marknadsfrt. Den HAR absolut affinitet fr mu opioid receptor, men vldigt vldigt lg sdan. Fr smrta r den nstintill verkningsls. Om vi sger shr, den r 98% en SNRI, 2% opioid. Du kan lnka hur mkt korkade kllor du vill, som inte r baserat p vad tramadol faktiskt r, utan r baserat p smrtstillande narkotiska preparat som tex morfin och oxycontin. Och bara fr tramadol har marknadsfrts som en sdan betyder inte att det R en sdan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in