• 1
  • 2
2025-01-01, 17:28
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Dom där hinkarna har väl funnits i minst 5 år? Även jag som är på Hemmakväll typ en gång om året känner till hinkarna.

Frågan bör vara, blir det billigare kilopris? Eller betalar man ett överpris för att man får en "fin" förpackning (hinken)? Hade varit kul om nån mätt och redovisat om det är en bra idé eller inte. Vilka godisar som man bör ta och vilka man ska hålla sig borta ifrån.

Jag är något av en konnässör på området och kan rapportera att det GÅR att lura systemet. När Hemmakväll tidigare har erbjudit guldburkar för 99:- så har jag som mest fått ner 1.4 kg i en sådan. Men det gäller såklart att ha en strategi. Det blir mycket hög-densitets-godis: M&M, Anthon Bergs mandelägg vid påsk, choklad i allmänhet...

För en gröngöling kan det istället vara en dålig affär. Amatörerna plockar godis med mycket omslagspapper och kanske hamnar på 0.7 kg och går således +-0.
Citera
2025-01-01, 21:19
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Företagsskvaller --> Godis, frukt och snacks
/Moderator
Citera
2025-01-04, 17:20
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldButBaldGuy
Jag är något av en konnässör på området och kan rapportera att det GÅR att lura systemet. När Hemmakväll tidigare har erbjudit guldburkar för 99:- så har jag som mest fått ner 1.4 kg i en sådan. Men det gäller såklart att ha en strategi. Det blir mycket hög-densitets-godis: M&M, Anthon Bergs mandelägg vid påsk, choklad i allmänhet...

För en gröngöling kan det istället vara en dålig affär. Amatörerna plockar godis med mycket omslagspapper och kanske hamnar på 0.7 kg och går således +-0.

Du köper alltså godiset som väger mest, inte det som du tycker är godast? Jag har svårt att se det som en vinst. Jag tycker att Hemmakväll generellt har ockerpriser på sitt godis, med fördelen att det oftast är färskt och de har mycket att välja på. Ska jag betala så högt kilopris för godiset så köper jag verkligen bara de bitar som jag gillar bäst. En hel hink behöver jag aldrig så jag köper i påse.
Citera
2025-01-04, 17:39
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Du köper alltså godiset som väger mest, inte det som du tycker är godast? Jag har svårt att se det som en vinst. Jag tycker att Hemmakväll generellt har ockerpriser på sitt godis, med fördelen att det oftast är färskt och de har mycket att välja på. Ska jag betala så högt kilopris för godiset så köper jag verkligen bara de bitar som jag gillar bäst. En hel hink behöver jag aldrig så jag köper i påse.

Nja, godisets densitet fungerar vägledande. Nu förtär jag godis i kilovis när det nalkas snask så jag, när tillfälle ges, fyller guldburken med det "tyngre" godiset och tar sedan det "lättare" godiset i en påse vid sidan av. Ofta har jag någon typ av rabattkod från tidigare tillfälle så det blir rabatt på godiset i påsen också.

Håller med angående ockerpriserna. Jag behöver alltid en hink och lite till...
Citera
2025-01-04, 22:12
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldButBaldGuy
Nja, godisets densitet fungerar vägledande. Nu förtär jag godis i kilovis när det nalkas snask så jag, när tillfälle ges, fyller guldburken med det "tyngre" godiset och tar sedan det "lättare" godiset i en påse vid sidan av. Ofta har jag någon typ av rabattkod från tidigare tillfälle så det blir rabatt på godiset i påsen också.

Håller med angående ockerpriserna. Jag behöver alltid en hink och lite till...

När jag är och handlar godis vill jag alltid smaka på jättemånga olika sorter och blir sugen som fan. När jag sen kommer hem så blir jag nöjd ganska snabbt, så egentligen behöver jag inte så mycket godis i slutändan, utan det brukar räcka ganska länge. Blir äcklad och däst ganska snabbt, vilket så klart är bra för att inte förtära för mycket av sockret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in