Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2025-01-03, 15:31
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Detta är inget aktietips, utan jag frågar hur du som olaglig person investerar 100k för att tjäna så mycket dom möjligt?

Jag har varit intresserad av svarta pengar i perioder under några år men glömmer bort mycket när jag inte sysslat med det på länge.

Säg att du har 100k, antingen svarta i btc/kontanter eller att dom är vita på banken.
-Jag skulle kanske sätta mig in på riktigt i carding om det funkar fortfarande.
-Kanske bygga en fake crypto exchange och sen exit scam.
-betala swishmålvakter och som tar emot pengar från bedrägerier och så fick dom behålla typ 50%.
-köpa en liten kiosk och börja skimma kort.
Även om man bara klonar rfid så kan man ju betala till sig själv på 200kr per gång och göra det tills kortet säger stopp, så har man klonay typ 1000 kunders kort kan det bli en bra summa på bankkontot inom nån dag.

Fler förslag?
Säkert nån som har bra idéer men saknar pengar.

Jag tror att det bästa man som kriminell kan göra med pengarna är att
ge dom till någon 12-åring för att han skjuter ihjäl någon annan kriminell.
Citera
2025-01-03, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ägare syns inte för kreditupplysningsföretaget. Däremot styrelsen kan påverka, ja.
Så jag kan ha målisen med skulder som ägare men jag själv som har bra ekonomi står i styrelsen?
Eller måste ägaren stå i styrelsen?
Citera
2025-01-03, 16:00
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Så jag kan ha målisen med skulder som ägare men jag själv som har bra ekonomi står i styrelsen?
Eller måste ägaren stå i styrelsen?
Ägaren måste inte vara med i styrelsen. Den typiske kriminella vill inte sitta i styrelsen själv (större risk).
Den idealiska målvakten är alltså ostraffad och utan skulder hos fogden.
Citera
2025-01-03, 16:19
Medlem
Citat:
Detta är inget aktietips, utan jag frågar hur du som olaglig person investerar 100k för att tjäna så mycket dom möjligt?

Jag har varit intresserad av svarta pengar i perioder under några år men glömmer bort mycket när jag inte sysslat med det på länge.

Säg att du har 100k, antingen svarta i btc/kontanter eller att dom är vita på banken.
-Jag skulle kanske sätta mig in på riktigt i carding om det funkar fortfarande.
-Kanske bygga en fake crypto exchange och sen exit scam.
-betala swishmålvakter och som tar emot pengar från bedrägerier och så fick dom behålla typ 50%.
-köpa en liten kiosk och börja skimma kort.
Även om man bara klonar rfid så kan man ju betala till sig själv på 200kr per gång och göra det tills kortet säger stopp, så har man klonay typ 1000 kunders kort kan det bli en bra summa på bankkontot inom nån dag.

Fler förslag?
Säkert nån som har bra idéer men saknar pengar.

Ett kriminellt liv som har gett hela 100k på att lura till sig av andra. Du bör byta karriär!
Citera
2025-01-03, 18:03
Medlem
Kan du inte köpa in ett parti knark och börja sälja?
Du får säkert rabatt om du köper för 100K. Sälj bara till nybörjare, vita medelinkomsttagare, som inte riktigt vet vad priset brukar ligga på.
Citera
2025-01-03, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Jag köper webcam, greenscreen, rep och tejp, kidnappar en tjej, sätter upp en porrstudio, tvingar henne till att genomföra camshower på internet annars mördar jag hennes familj. Efter att jag tittat på hennes show och runkat tills jag är nöjd så dödar jag henne.

Du råkar inte bo i Rumänien?
Citera
Igår, 17:52
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Om jag var gängkriminell som kostar ca 32 miljoner kronor för samhället så skulle jag skjuta mig själv, fatta vilken vinst...

Ett mycket bra råd som är väl värt att vidarebefordra till alla gängkriminella grobianer här i landet. En winwin-situation för alla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in