2025-01-03, 15:00
Medlem
nnu en ny noid, det bara sprutar ut fullstndigt nu. Vad tror vi?

Citat:
HHCPM r resultatet av komplexa kemiska processer som vanligtvis omfattar flera viktiga steg, inklusive syntes, modifiering och rening av bascannabinoiderna.

HHCPM gr igenom flera processer, till exempel:

Hydrogenering: en kemisk reaktion dr vtemolekyler lggs till en cannabinoids molekylra struktur. Detta kar molekylens stabilitet och lipofilicitet, vilket kan pverka vilka effekter den kommer att ha p kroppen.
Lgga till en etylgrupp (CH2CH3) till en del av molekylen
Metylering av syrgasgruppen -CH3 i molekylen, vilket resulterar i en metyleter, som kan pverka lsligheten och potentiellt den biologiska aktiviteten hos substansen (interaktion med kroppsreceptorer)
Den resulterande HHCPM-produkten har en lg viskositet, vilket innebr att den r relativt flytande.

Molekylformeln fr HHCPM r C24H38O2 (C24 - 24 kolatomer, H38 - 38 vteatomer, O2 - 2 syreatomer).

Och eftersom det r en hydrerad frening, som HHC och H4CBD, bestr den av tv olika stereoisomerer, nmligen molekyler:

9(R)-HHCP metyleter
9(S)-HHCP metyleter
Forskare har redan upptckt att (9R)-isomeren binder mycket effektivt till CB1-receptorer i det endocannabinoida systemet (ECS) och orsakar en psykoaktiv effekt, medan 9(S)-molekylen br den inaktiva elementmrkningen.

r 2023 visade en studie med fokus p cannabinoiden HHC att 9(R)-isomeren binder med hg affinitet till CB1- och CB2-receptorer och har nstan samma aktivitet som THC. Dremot visade isomer 9(S) lg aktivitet i funktionella analyser.
Citera
2025-01-03, 20:44
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Syntetiskt igen ja det lr ju inte sluta och det r vll samma skrp sedan innan.

Om dessa labb-nissar hade lagt sin energi och stlar p att lobba fr en riktigt legalisering eller avkriminalisering av riktigt cannabis hade det skert gtt lite mer t rtt hll. Istllet s tar de fram ngot nytt som blir olagligt inom kort tid. Fr att sedan g tillbaka till ruta ett.
Citera
2025-01-04, 11:58
Medlem
Bra sida med info om hhcpm:

https://www.cannabinoidswithturkey.c...fosheets/hhcpm
Citera
2025-01-05, 01:53
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Syntetiskt igen ja det lr ju inte sluta och det r vll samma skrp sedan innan.

Om dessa labb-nissar hade lagt sin energi och stlar p att lobba fr en riktigt legalisering eller avkriminalisering av riktigt cannabis hade det skert gtt lite mer t rtt hll. Istllet s tar de fram ngot nytt som blir olagligt inom kort tid. Fr att sedan g tillbaka till ruta ett.

Och kasta pengarna i sjn? I Sverige kommer det aldrig bli lagligt.
Citera
2025-01-05, 10:12
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Och kasta pengarna i sjn? I Sverige kommer det aldrig bli lagligt.

Vad r skillnaden mot dagens Spice som blir olagligt direkt typ?
Citera
2025-01-06, 05:09
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Vad r skillnaden mot dagens Spice som blir olagligt direkt typ?

Direkt gr det ju inte. Sg ett r mellan gngerna kanske. Det blir mnga njda kunder och skna stlar som trillar in, sedan slpper dom en ny analog. Sveriges efterblivna narkotikapolitik blir bara restriktivare med ren.

Ska jag behva leva hela mitt liv utan att rka brass enbart fr att en hjrndd politiker tycker det r moraliskt fel? Jag fyller 49 om ngra dar och anser mig ha ldern inne att sjlv avgra om jag fr rka eller inte.

Jag gillade Spice nr det kom. Spice Gold som smakade honung var grym. Spice Diamond var ocks nice. Jag ser det inte som weed nr jag rker dessa analoger dock.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-01-06 kl. 05:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in