Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2025-01-03, 23:43
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Jag antar att han blev dömd av domstol ang sabotage.
Med andra ord kan han inte dömas och bli av med legitimationen, för det blir dubbel bestraffning vilket är förbjudet. Jag är helt säker på att man egentligen inte får straffa dubbelt men detta görs ändå.

Mja… det fetade…

Att ”bli av med legitimationen” är inte ett straff. Det är en bedömning som görs avseende vederbörandes lämplighet att utöva yrket.

Blåljussabotaget är en sak, lämpligheten att utöva läkaryrket är en annan historia.

Sannolikt har denne man mer i bagaget än en luftad polisbil, han har nog varit under IVOs lupp sedan tidigare.

Detta med polisbilen blev väl droppen…
Citera
Igår, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Jag antar att han blev dömd av domstol ang sabotage.
Med andra ord kan han inte dömas och bli av med legitimationen, för det blir dubbel bestraffning vilket är förbjudet. Jag är helt säker på att man egentligen inte får straffa dubbelt men detta görs ändå.

Vid straffmätningen tas hänsyn till om den dömde kommer att mista sitt jobb pga fällande dom. Då räknas det som en del av påföljden och straffet som döms ut blir mildare.

Man kan bli av med sin läkarlegitimation utan att dömas för ngt brott, eftersom läkarlegitimation handlar om statens förtroende för dig som läkare. Det är alltså inte ett straff, men det innebär i praktiken yrkesförbud i Sverige.
Citera
Igår, 20:53
Medlem
Ett väldigt hårt straff. Eller rättare sagt en hård bedömning! Det är som en skribent ovan skrev. IVO och HSAN måste ha mer på denna läkare, men beteendet och noll konsekvens tänk. Det får mig att tänka på en läkare som inte är född i Sverige. Men jag vill inte verka fördomsfull..
Citera
Igår, 21:42
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Ett väldigt hårt straff. Eller rättare sagt en hård bedömning! Det är som en skribent ovan skrev. IVO och HSAN måste ha mer på denna läkare, men beteendet och noll konsekvens tänk. Det får mig att tänka på en läkare som inte är född i Sverige. Men jag vill inte verka fördomsfull..

Jag tänker samma. Någon MENA, el liknande, lättkränkt, och ”alltid anser sig har rätt” och tycker sig få göra hur han vill i alla lägen, utan konsekvenser…

Sannolikt är detta enda sättet att få stopp på honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in