Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-01-03, 21:53
Medlem
Longest-covids avatar
Som rubriken lyder:
Det paketet jag hämtade idag ser ut som att det öppnats och tejpats igen av någon lite slarvigt.
Har PostNord kollat om jag beställt knark, eller har en brevbärare snokat för att stjäla?
Vad är mest sannolikt?
Snuten?

Aldrig varit med om det, men det kanske är vanligt?
Citera
2025-01-03, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Longest-covid
Som rubriken lyder:
Det paketet jag hämtade idag ser ut som att det öppnats och tejpats igen av någon lite slarvigt.
Har PostNord kollat om jag beställt knark, eller har en brevbärare snokat för att stjäla?
Vad är mest sannolikt?
Snuten?

Jag skulle reklamera, Israel kanske har planterat sprängämnen i din mobil eller personsökare.
Öppnat paket = skadat gods.
Citera
2025-01-03, 22:00
Medlem
Citat:
Som rubriken lyder:
Vad är mest sannolikt?
Snuten?

Emballaget har förmodligen skadats vid transport och tejpats igen på terminalen. Det är ganska vanligt.
Citera
2025-01-03, 22:04
Medlem
Longest-covids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Jag skulle reklamera, Israel kanske har planterat sprängämnen i din mobil eller personsökare.
Öppnat paket = skadat gods.

Haha, skulle kunna va. Nä skämt och sido.. det förekommer droghandel via post och jag tänker att det förekommer stickprov bland paketen som polis eller postnord kollar igenom?
Citera
2025-01-03, 22:07
Medlem
Longest-covids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Emballaget har förmodligen skadats vid transport och tejpats igen på terminalen. Det är ganska vanligt.

Tack för svar, men lite besviken att det inte handlade om säpo-övervakning (hade varit mer spännande).
Citera
2025-01-03, 22:08
Medlem
Citat:
Haha, skulle kunna va. Nä skämt och sido.. det förekommer droghandel via post och jag tänker att det förekommer stickprov bland paketen som polis eller postnord kollar igenom?
Dom ser väll att det kommer från NetOnNet. tror inte "dom" har öppnat och kollat, mer troligtvis någon somalier på postnord som försökt knycka något.
Skulle reklamera iallafall och säga att förpackningen var trasig, vilket i sig kan ha skadat godset om det är elektronik(tappat paket).
Citera
2025-01-03, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Dom ser väll att det kommer från NetOnNet. tror inte "dom" har öppnat och kollat, mer troligtvis någon somalier på postnord som försökt knycka något.
Skulle reklamera iallafall och säga att förpackningen var trasig, vilket i sig kan ha skadat godset om det är elektronik(tappat paket).
Reklamera är nog lite för sent om TS redan har kvitterat ut paketet. Nu är det för sent att kunna hävda att paketet var skadat. Han skulle vägrat att ta emot det.

Är det paketbox så ser de vilket klockslag som man har hämtat ut och när man har returnerat. Är det inom fem minuter förstår det att skadan skett före kunden tagit emot varan. Väntar man i fem timmar så kan ju kunden orsakat skadan.
Citera
2025-01-03, 22:34
Medlem
Longest-covids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Reklamera är nog lite för sent om TS redan har kvitterat ut paketet. Nu är det för sent att kunna hävda att paketet var skadat. Han skulle vägrat att ta emot det.

Är det paketbox så ser de vilket klockslag som man har hämtat ut och när man har returnerat. Är det inom fem minuter förstår det att skadan skett före kunden tagit emot varan. Väntar man i fem timmar så kan ju kunden orsakat skadan.

Jag tog bild precis i samma veva jag hämtade paketet i box.
Vet inte om jag ska reklamera när produkten funkar.
Citera
2025-01-03, 23:18
Medlem
SÅ höll vi alltid på när jag jobbade på terminal.

Öppnade lådorna av ren nyfikenhet sen kryssade man bara för skadat emballage och tejpade om.

Händer så klar även idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in