• 1
  • 2
2025-01-05, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Bara standarddiskar med betydligt lägre skriv-/läshastighet än 980 990 Pro.

Jag har köpt den modellen med 512 GB SSD då det blev mindre krångel än att köpa en specialbeställning. Om hårddisken visar sig vara för långsam så ska jag köpa en snabbare andra SSD och installera alla spel på den.
Citera
2025-01-05, 10:42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedecci
Jag har köpt den modellen med 512 GB SSD då det blev mindre krångel än att köpa en specialbeställning. Om hårddisken visar sig vara för långsam så ska jag köpa en snabbare andra SSD och installera alla spel på den.

Det är den nog inte det vara bara ett förslag utifrån den samtalsfasen vi befann oss i då det fanns ekonomiskt utrymme. Men vid ett framtida byte till en 1 TB disk när nuvarande börjar sina så är Samsung, i nuläget, bäst val. Sett till kvalitet och snabbhet.
Citera
2025-01-05, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det är den nog inte det vara bara ett förslag utifrån den samtalsfasen vi befann oss i då det fanns ekonomiskt utrymme. Men vid ett framtida byte till en 1 TB disk när nuvarande börjar sina så är Samsung, i nuläget, bäst val. Sett till kvalitet och snabbhet.

Är det någon nackdel att sätta eventuell snabbare SSD på plats 2, och alltså ha operativsystemet på disc 1?
Citera
2025-01-05, 13:09
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Är det någon nackdel att sätta eventuell snabbare SSD på plats 2, och alltså ha operativsystemet på disc 1?

Inte så vitt jag vet.

Ta reda på om nyköpets pcie är gen. 4 eller 5. Är det 5 så köper du en dito disk när det är dags och får otrolig snabbhet. Gen.4 maxar c:a 8000 medans 5 c:a 12500. Befintlig disk runt 4500.
Citera
2025-01-05, 14:55
Medlem
Tibertiuss avatar
Citat:
Så får det bli. Tack för hjälpen!

Blev det bra med datorn TS?

Är nyfiken på vad du tycker så här långt om datorn?
Flyter det på bra? Är fläktarna högljudda och blir den varm?
Berätta gärna vad du tycker generellt om den så här långt

Jag funderar lite på om min nästa dator framöver blir en bärbar för att spela lite på också.
Har inte riktigt bestämt mig ännu.
Citera
2025-01-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tibertius

Jag funderar lite på om min nästa dator framöver blir en bärbar för att spela lite på också.

Fläktarna låter inte speciellt mycket. Jag har dock tagit bort duken min förra dator stod på då jag noterade att fläktarna var på botten. De var de ju också på min gamla dator, men det var ingen gaminglaptop, bara en vanlig Det är bra att så många ingångar är på baksidan då det är smidigare. Det har varit noll problem att spela spel på den.
Citera
2025-01-05, 16:27
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Fläktarna låter inte speciellt mycket. Jag har dock tagit bort duken min förra dator stod på då jag noterade att fläktarna var på botten. De var de ju också på min gamla dator, men det var ingen gaminglaptop, bara en vanlig Det är bra att så många ingångar är på baksidan då det är smidigare. Det har varit noll problem att spela spel på den.

Om du vill att vardagsanvändande ska gå snabbare och smidigare, så byt DNS till Cloudflare och inaktivera Ms Defender. Det sistnämnda görs genom att installera ett annat Av. Du kommer uppleva en märkbar skillnad.
Citera
2025-01-05, 16:41
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibertius

Själv funderar jag på en kompromiss. Köpa minidator för att få kraften hos en stationär, men litenheten hos en laptop. Montera allt, utom tangentbord och mus, på en platta med handtag monterade på. Voila - mobil stationär. Behöver inte bli mer än 5 - 5 1/2kg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in