Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-29, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHowling
Vad exakt måste jag ändra? Tjejer är människor de också, ja, med olika personligheter, egenskaper, olika syn på sex/förhållande osv.
Sen då?
Att du går in i mötet att det är som att skaffa en vän. Exempelvis hitta gemensamma nämnare som man kan intressera sig tillsammans för. Natur, sport, konst, et c. Diskutera och prata om vardagssaker. Hur ni båda har erfarenhet av att plocka svamp. Eller vad det nu kan vara. Det ger sig då rätt snart om det finns en attraktion. När du känner spänningen kan du lägga in en stöt. Ge en komplimang, röra försiktigt vid hand eller hår, le och se i ögonen med värme. Det handlar inte så mycket om repliker eller hur man formulerar sig. Bara det sker med respekt och innerlighet. Gå inte så mycket på hur du tror att det borde gå till, utan gör så som det faller sig och känns rätt.

Edit: En önskan om en magisk replik är tyvärr en latmask-önskan. Det finns inget annat sätt än engagemang, inlevelse och envishet. Och att våga misslyckas.
Senast redigerad av Barntorped 2025-07-29 kl. 18:56. Anledning: Se text.
Citera
2025-07-29, 18:47
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Jag pratar med de jag möter i jobbet, som de vore killar.
Går inte fram till okända och provar nåt, har inte fått den erfarenheten än, man börjar inte högst upp i skidbacken.

Nä gå fram till okända är meningslöst så det är inte vad jag pratar om utan "okejade köttmarknader" som krogen, förfester, festivaler och semester osv. Blir ju sååå mycket enklare om det är på platser där kvinnor vill bli förförda av män.
Citera
2025-07-29, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nä gå fram till okända är meningslöst så det är inte vad jag pratar om utan "okejade köttmarknader" som krogen, förfester, festivaler och semester osv. Blir ju sååå mycket enklare om det är på platser där kvinnor vill bli förförda av män.

Det är bara meningslöst om man inte är attraktiv, eller inte riktigt byggt upp tillräckligt självförtroende.
Nice try, men försöket till tillplattning uteblev.
Citera
2025-07-29, 20:18
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Det är bara meningslöst om man inte är attraktiv, eller inte riktigt byggt upp tillräckligt självförtroende.
Nice try, men försöket till tillplattning uteblev.

Så varför tror du att du är så jävla speciell aspie? Fake it til you make it som alla andra. Dessutom försökte jag inte trycka till dig utan hjälpa dig, försöka förstå var i kontakten det går fel för dig så din analys av situationen är ju sådär. Nu kan du ju däremot suga min kuk din jävla loser för slösar noll energi på incelaspies längre.
Citera
2025-08-03, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Kvinnor är sexobjekt, dom män som inte anser det kallas för homosexuella ts. Du ka vara hur fräck som helst mot kvinnor men du får ju inte framstå som desperat och obehaglig. Vi hade ett mycket bättre system förr, när du gick för långt fick du en örfil och förstod att där gick gränsen och ingen blandade in myndigheter och polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av Barntorped
– "Plockar upp tjejer”? Det låter både vulgärt och objektifierande. Som att de finns till för ditt höga nöjes skull. Börja med att byta mindset. Tjejer är individer med tankar, känslor, åsikter, hopp, precis som du. Sedan vill de kanske träffa en trevlig, spännande snygg karl också, och ha sex. Inte så svårt att fatta, väl? Man börjar alltså umgås med dem i något lämpligt sammanhang, pratar och har kul, och om man är intresserad så visar man det. Det ger sig. Ta dem inte på brösten bara, för att visa intresset.

Barntorped, vad tycker du om det inledande i JordenIsPlatts inlägg?
Är ni två av samma åsikt?

Jag håller med honom i att man ska inte behöva dra in myndigheter och polisen.
Citera
2025-08-03, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiagie
Barntorped, vad tycker du om det inledande i JordenIsPlatts inlägg?
Är ni två av samma åsikt?

Jag håller med honom i att man ska inte behöva dra in myndigheter och polisen.
Självklart är de sexobjekt, också, jag tittar också på kvinnor och föreställer mig att jag får smeka deras läckra bröst, et cetera. Men man uppför sig inte så. Tyvärr tror många män att man kan det. Givetvis har myndigheter och polis inget med den kära leken att göra, med mindre än att det handlar om brott. Exempelvis att ta dem på brösten utan samtycke.
Citera
2025-08-03, 08:22
Bannlyst
Citat:
Självklart är de sexobjekt, också, jag tittar också på kvinnor och föreställer mig att jag får smeka deras läckra bröst, et cetera. Men man uppför sig inte så. Tyvärr tror många män att man kan det. Givetvis har myndigheter och polis inget med den kära leken att göra, med mindre än att det handlar om brott. Exempelvis att ta dem på brösten utan samtycke.

Jaha, du trodde jag med tråden menade "Hur plockar man upp tjejer, du trodde att jag menade att jag bokstavligen såg de som mindre värda spermahinkar och fritt fram att kladda på. Absolut inte, tråkigt att du fick det intrycket. Det ät sannerligen något som är fel, om man inte ska kunna ställa frågan "Hur Plockar man upp de?" med exakt de orden, utan att folk tror att man är störd på nåt vis.

Att låtas ta på de kräver att man rört vid deras inre först.
Citera
2025-08-03, 08:30
Medlem
Citat:
Att låtas ta på de kräver att man rört vid deras inre först.
Å, mycket poetiskt! Och alldeles riktigt.
Citera
2025-08-03, 08:32
Bannlyst
Citat:
Å, mycket poetiskt! Och alldeles riktigt.

Tack!
Just den biten kommer man inte runt, så är det bara.
Men håller du med mig att man borde kunna ställa frågan "Vad för beprövat kan man testa för att ragga upp de?" utan att få skäll? Man har alltid kunnat fråga så.
Citera
2025-08-03, 08:48
Medlem
Citat:
Tack!
Just den biten kommer man inte runt, så är det bara.
Men håller du med mig att man borde kunna ställa frågan "Vad för beprövat kan man testa för att ragga upp de?" utan att få skäll? Man har alltid kunnat fråga så.
Nej, det tycker jag inte, då det språkbruket ytterst har att göra med ett oacceptabelt beteende.
Citera
2025-08-03, 08:51
Bannlyst
Citat:
Nej, det tycker jag inte, då det språkbruket ytterst har att göra med ett oacceptabelt beteende.

Du associerar det med killar utan spärrar, som tror det är en buffé som kommer gåendes.

Vad hade en bättre rubrik på en sån tråd varit då? "Vad kan jag göra för att visa intresse för tjejer?"
Citera
2025-08-03, 08:56
Medlem
Citat:
Du associerar det med killar utan spärrar, som tror det är en buffé som kommer gåendes.

Vad hade en bättre rubrik på en sån tråd varit då? "Vad kan jag göra för att visa intresse för tjejer?"
Lite mer rakt på sak skadar inte:

”Hur ska jag göra för att få ihop det med en tjej?”

Tjejer i plural antyder att du antingen är polygamist eller seriell monogamist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in