• 2
  • 3
2025-01-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKingIsDead
Käft, tänker vara lat så länge jag vill. Får till att gå 3km varje dag åtminstone, är ju mer hetsätningen än latheten som är ett problem. Oavsett träning går jag upp i vikt av att jag konsumerar mer kalorier än jag bränner. Tänker aldrig råträna bort 1000kcal på en morgon

3 km går ju katten innan lunch, för att jag ska behålla min vikt måste jag äta 3300 kcal per dag och ligga på närmare 4000 kcal för att ligga på överskott.

Frukost, lunch, middag, mfllanmål, kvällsmat

Röker jag hasch på kvällen typ vid 19:30 så blir det på sin höjd att man kanske orkar dricka en alkoholfri öl och äta lite salta pinnar.
Citera
2025-01-05, 22:05
Avstängd
Citat:
Ja frågan är enkel, hur undviker jag att hetsäta efter jag fått i mig cannabis?
Munchisen blir illa på mig, har även tidigare haft problem med hetsätning utav psykiska problem. Väger också väldigt mycket och vill gå ner i vikt, men det ju jävligt dåligt såhär.

Jo jag vet, blir man beng blir man hungrig. Men hur gör jag för att kunna bruka cannabis utan att käka för mycket?
Har aldrig varit tjock mer än lite dålig form pga öl men har också haft det där problemet och det går över något men absolut inte helt.

Elvanse funkade för mig. Får ett annat rus av cannabis också, ett bättre. Samt är inte lika sugen på det längre.

Hela hetsätnings-grejen tyder ju i alla fall att du jagar högre dopamin-halter.
Citera
2025-01-05, 22:19
Medlem
Har haft utmaning med detta också. Kan rekommendera följande tips;

- håll koll på blodsockret. Läs på om hur ketogen kost funkar. Där handlar allt om att hålla en så jämn linje som möjligt under dagen. Det mesta vi äter förvandlas till socker i kroppen faktiskt. Har du ett stabilt blodsocker under dagen kommer du inte bli så fruktansvärt hungrig på när du röker.
- Stark CBD olja under tungan ca 15 min innan du röker. Detta funkar bra och ännu bättre med tipset med blodsockret.
- borsta tänderna när det är som värst
- drick vatten när det är som värst

Lycka till!
Citera
2025-01-06, 00:19
Medlem
Marabouoreos avatar
Citat:
Ja frågan är enkel, hur undviker jag att hetsäta efter jag fått i mig cannabis?
Munchisen blir illa på mig, har även tidigare haft problem med hetsätning utav psykiska problem. Väger också väldigt mycket och vill gå ner i vikt, men det ju jävligt dåligt såhär.

Jo jag vet, blir man beng blir man hungrig. Men hur gör jag för att kunna bruka cannabis utan att käka för mycket?
Händer mig också. Kan du beskriva hur mycket du brukar äta och vad?
Citera
2025-01-06, 00:29
Medlem
Ät frön, rök mindre?
Citera
2025-01-11, 11:50
Medlem
För mig var det bara en vanesak. Jag tog en paus från rökat och när jag började igen bestämde jag mig för att inte ha en massa hemma. Den nya normala blev snabbt att inte hetsäta.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in