2025-01-06, 13:35
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Eftersom ingen Trump-supporter verkar vara kapabel att skriva ett inlgg som handlar om ngot annat n det faktum att Trump r den enda sittande presidenten i mnsklighetens historia som var s vrdels att han frlorade ett val fr att oppositionen fuskade, ska jag frska frtydliga frgan:

Kan Kamalah Harris sga att hon vann valet, och skulle ni acceptera det eftersom Trump har sagt att man kan gra s?
Citera
2025-01-06, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
Eftersom ingen Trump-supporter verkar vara kapabel att skriva ett inlgg som handlar om ngot annat n det faktum att Trump r den enda sittande presidenten i mnsklighetens historia som var s vrdels att han frlorade ett val fr att oppositionen fuskade, ska jag frska frtydliga frgan:

Kan Kamalah Harris sga att hon vann valet, och skulle ni acceptera det eftersom Trump har sagt att man kan gra s?

Det beror ju p omstndigheterna. Om Trump hade kampanjat frn en kllare hela valet 2024 och nd slagit rstrekord. Det r ju mnga faktorer som avgr. Hade det varit uppenbart fusk s hade man nog kunnat sttta det.
Citera
2025-01-06, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djejjeff
Det hnde mycket mer mellan valet 2020 och 6 januari 2021.

Trump vgrade erknna valresultatet utan ngra som helst bevis. 61 rttsprocesser startade och i de flesta fallen kastade domaren genast ut Trump's advokater fr det presenterades enbart trams. Flera gnger blev advokaterna varnade att de skulle f bter om de gjorde om det.

Efter r Trump misslyckats den rttsliga vgen kom de p en ny plan. De utsg sjlva "alternativa" elektorer fr ett antal stater som Trump frlorat. Vicepresidenten Mike Pence skulle skicka tillbaka valresultatet till staternas senater som i mnga fall dominerades av Trumpvnliga republikaner. Dessa skulle dr vertalas aller pressas till att utse Trumps elektorer och skicka dem till DC fr att rsta och d skulle Trump vljas till president.

Eftersom Mike Pence vgrade att delta i kuppen s organiserades attacken p Kapitolium. Det var meningen att rkningen av elektorns rster skulle stoppas och p s vis skicka tillbaka processen till staterna.

Som vi vet misslyckades ven denna plan.

Man blir trgd nr man lser detta. Jag har en alternativ presidented fr Trump:

"I do solemnly swear that I will faithfully execute the Office of President of the United States, and will to the best of my ability, preserve, protect and defend the Constitution of the United States including from myself.
Citera
2025-01-06, 14:06
Medlem
klybans avatar
En sak som krvs r fredliga demonstrationer av D, fr tydligen r statskuppsfrsk och upplopp fredligt
Dock r det inget demokrater hller p med, d de respekterar demokratin.

Annars regler, detta r ju en rtt enkel sak att rkna upp elektorerna och sammanstlla dessa.
Eller ja, om nu inte det str folk redo med falska elektorer som sist.
Men sklart, Demokraterna respekterar ju demokratin, s inte kommer vi f se ngon st dr med falska elektorer heller

N, detta blir nog en smnig sak som det alltid brukar vara och nr ett parti inte ska frska gra statskupp.
S nya regler vet jag inte, men hoppas de stllt upp ett par M61 Vulcan och hlla tillbaka "fredliga" demonstrationer
De behvs ju inte denna gng, men helt skert i en framtid nr R frlorar nsta val och d krvs det att man visar vart grnsen gr.
Citera
2025-01-06, 16:40
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:

2024 r faktiskt det frsta presidentvalet som demokraterna frlorat sedan Reagans landslide 1984 dr demokraterna inte har psttt att de frlorade genom valfusk. https://gop.com/video/12-minutes-of-...ction-results/

Men om Kamala hade lett rstrkningen i flera swingstates och rstrkningen pltsligt hade stannat mitt i natten fr att nr den sedan terupptogs busslaster med statistiskt omjliga enbart republikanska rster pltsligt hade kom in och vnt racet till Trumps frdel s hade det varit vldigt sannolikt att Kamala frlorat genom valfusk. Demokraterna skulle d frsts ha talat om detta dagarna i nda och startat otaliga rttsprocesser.
Citera
2025-01-06, 16:46
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
2024 r faktiskt det frsta presidentvalet som demokraterna frlorat sedan Reagans landslide 1984 dr demokraterna inte har psttt att de frlorade genom valfusk. https://gop.com/video/12-minutes-of-...ction-results/

Men om Kamala hade lett rstrkningen i flera swingstates och rstrkningen pltsligt hade stannat mitt i natten fr att nr den sedan terupptogs busslaster med statistiskt omjliga enbart republikanska rster pltsligt hade kom in och vnt racet till Trumps frdel s hade det varit vldigt sannolikt att Kamala frlorat genom valfusk. Demokraterna skulle d frsts ha talat om detta dagarna i nda och startat otaliga rttsprocesser.
Tack, det r jttegulligt nr ni upprepar era gamla konspirationsteorier istllet fr att svara p frgan. Men det tillfr inte speciellt mycket ny information.
Citera
2025-01-06, 16:46
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
r det redan 6:e januari ? Det r det, och nu 2025 r det dags att certifiera nnu ett val. Minnena kommer tillbaks frn 6 januari 2021. Jag tror demokraterna vill visa en fredlig och demokratisk maktvergng. Det r mycket viktigt fr de. Att visa sitt land och vrlden att demokratiska val ska respekteras. Annars fr vi situationer som J6, stormningen i Brasilien eller kuppfrsket i Sydkorea. USA ska vara en frebild fr resten av vrlden.

Problemet Trump hade var att ena kandidaten kampanjade frn en kllare och fick 81 miljoner rster, fler n ngonsin i landets historia. Medan han kte land och rike runt och hll enormt mnga rallyn. Trump var ju enormt besviken efter valresultatet.

Detta val 2024 hade dessutom MAGA sfren en ny slogan, "Too Big to Rig". Man vgade helt enkelt inte fuska.

Om det r rtt att vice presidenten godtyckligt kan bestmma certifieringen av ett val ? Det r ju s deras konstitution ser ut. De har valt det.
Skillnaden r att "fuskvalet" skedde nr din alltid ofelbara frlsare och Gud, tRump, var president, medan detta val genomfrdes med Biden som president. Men inget om detta r ju Topic i trden!

OM det skulle ha varit rtt, som ni i MAGA-sekten ju faktiskt tycker, av VP Pence att faktiskt se till s att valresultatet inte godtogs, s borde ju VP Harris ha SAMMA rtt att se till s att detta valtesultat inte godknns.

Men det kommer ju inte att hnda -- drfr att Demokraterna r just demokrater, till skillnad mot dictator-wannabe tRump och hans sekt.
Citera
2025-01-06, 17:05
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Tack, det r jttegulligt nr ni upprepar era gamla konspirationsteorier istllet fr att svara p frgan. Men det tillfr inte speciellt mycket ny information.
Om du tror att det r en konspirationsteori att demokraterna har skrikit valfusk varje presidentval de frlorat undantaget Reagan 84 och Trump 24 s rekommenderar jag att du spenderar 12 minuter av ditt liv p videon jag postade. https://gop.com/video/12-minutes-of-...ction-results/
Citera
2025-01-06, 17:18
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Om du tror att det r en konspirationsteori att demokraterna har skrikit valfusk varje presidentval de frlorat undantaget Reagan 84 och Trump 24 s rekommenderar jag att du spenderar 12 minuter av ditt liv p videon jag postade. https://gop.com/video/12-minutes-of-...ction-results/
Din lnk funkar inte, och du fr grna gna tio sekunder t att besvara min frga.
Citera
2025-01-06, 17:19
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Skillnaden r att "fuskvalet" skedde nr din alltid ofelbara frlsare och Gud, tRump, var president, medan detta val genomfrdes med Biden som president. Men inget om detta r ju Topic i trden!

OM det skulle ha varit rtt, som ni i MAGA-sekten ju faktiskt tycker, av VP Pence att faktiskt se till s att valresultatet inte godtogs, s borde ju VP Harris ha SAMMA rtt att se till s att detta valtesultat inte godknns.

Men det kommer ju inte att hnda -- drfr att Demokraterna r just demokrater, till skillnad mot dictator-wannabe tRump och hans sekt.
Pongen som du vgrar att frst r att Trump trots att han var president inte kontrollerade hela maktapparaten. En stor del av USA:s maktcentra motarbetade honom, i synnerhet underrttelsetjnsterna, eftersom de sg Trump som ett reellt hot mot deras makt. ven de som Trump sjlv utsett stack honom i ryggen, t ex Christopher Wray och Bill Barr. Detta mjliggjorde det massiva valfusket 2020. 2024 hade Trump och republikanerna lrt sig lxan och vervakade valen p ett mycket skrare vis. 2020 hade Trump ingen aning om vem han kunde lita p i Washington, han hade knappt satt sin fot i staden innan han blev president. Nu har han ett helt team av lojala medarbetare. Allt talar fr att det kommer att bli mycket bttre. (Blir det inte bttre och en strm av John Bolton-typer kommer och gr s blir jag den frsta att erknna att Trump r ett totalt fiasko, men detta frefaller mindre sannolikt.)

PS. Flera andra har redan ppekat det men du framstr enbart som korkad och humorls nr du kallar Trump fr tRump. Fr din egen skull freslr jag att du slutar med det. Inte ens de som tycker som du finner det det minsta fyndigt. Du framstr som en senil gubbe som alla nskar skall tystna under middagen.
Citera
2025-01-06, 17:29
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Din lnk funkar inte, och du fr grna gna tio sekunder t att besvara min frga.
Tack, nu har jag fixat lnken. Det gldjer mig att du klickade p den. Alla som delar dina fantasier br se den.
https://gop.com/video/12-minutes-of-...ction-results/

Betrffande din frga s vet jag inte exakt vad den syftar p: Menar du att det r en konspirationsteori att demokrater alltid skrikit valfusk nr de frlorat? I s fall visar videon att du har fullstndigt fel. Eller menar du att det r en konspirationsteori att rstrkning samtidigt stannade i kritiska distrikt 2020, att spelbolagen ansg att hade Trump som favorit nr detta intrffade, och att Biden nsta morgon teruppstod som fgeln Fenix med busslaster av frscha rster som i en statistiskt omjlig grad gav honom segern? Att allt detta r sant r ju faktiskt vldigt enkelt att verifiera om du mot frmodan r intresserad.
Citera
2025-01-06, 17:33
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Tack, nu har jag fixat lnken. Det gldjer mig att du klickade p den. Alla som delar dina fantasier br se den.
https://gop.com/video/12-minutes-of-...ction-results/

Betrffande din frga s vet jag inte exakt vad den syftar p: Menar du att det r en konspirationsteori att demokrater alltid skrikit valfusk nr de frlorat? I s fall visar videon att du har fullstndigt fel. Eller menar du att det r en konspirationsteori att rstrkning samtidigt stannade i kritiska distrikt 2020, att spelbolagen ansg att hade Trump som favorit nr detta intrffade, och att Biden nsta morgon teruppstod som fgeln Fenix med busslaster av frscha rster som i en statistiskt omjlig grad gav honom segern? Att allt detta r sant r ju faktiskt vldigt enkelt att verifiera om du mot frmodan r intresserad.
Jag frstr att det mste vara frbryllande. Frgan str ju bara i det frsta inlgget du svarade p, och du har fetmarkerat den...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in