Citat:
Ursprungligen postat av
Ellius
Tack för info!
Jag stod med båda mobilerna i handen när jag påpekade för ombudet, en äldre dam på cirka 60 år, att mobilerna är värda mer än 30 000 kr. Jag förklarade för henne att jag ville skicka dem som ett rekommenderat brev så att försändelsen kan spåras. Hon bad mig därefter att gå in i PostNord-appen och göra beställningen där, så att hon kunde skanna QR-koden.
Ska nog ta detta vidare!
Varför säger ombudet till kunden att köpa frakt i mobilen, om han är på plats, just efterfrågar frakttjänst som täcker över marknadsvärdet. och det är deras jobb att sälja frakt?
Man matar in mottagar-postnummer (först), frågar efter värde om det är viktigt,, matar in värdet, väger paketet, matar in vikten o trycker nästa.
På nästa sida presenteras BARA alternativ som täcker över inmatade marknadsvärdet.
Det låter som ett extremt jävla lat kärring som jag tycker du ska skälla ut och fan prata med deras chef.
Helt klart du ska driva detta vidare, här har PN misslyckats med sin outsourcing till ombud, och ombudet varit sjukt arrogant som inte ens vill göra jobbet med att mata in paketets uppgifter. What the fuck.
Förresten; vem vägde paketet? Hon har en våg och även i appen ska man mata in vikt så jag bara undrar, hur du skulle veta vad paketet väger när du köper fraken?