2025-01-08, 13:49
Medlem
Conams avatar
Karl Bertil Jonsson stal i alla fall från de rika 🤔
Citera
2025-01-08, 14:00
Medlem
LuluBrooksies avatar
Så värdefull post skicka man helt enkelt inte med postnord. Välj DHL, UPS, FedEx, TNT, Schenker, Bring....
Citera
2025-01-08, 14:09
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Man skickar med posten Värde som täcker upp till 50 000 kr.

Låter här som att TS fått dåligt råd av ombudet, som ofta ligger i någon kiosk. Hade kanske fått bättre råd av Företagscenter, dom är Postnord anställda.

Kan tipsa TS att ombudet inte har matat in rätt marknadsvärde vid försäljning av frakten, och då är ombudet/Postnord ansvariga.

Terminalen ser ut så, att man ska fråga kunden, är detta värdefullt, och då matar man in siffran och får sedan alternativ som då försäkrar över summan man matat in.

Helt klart Postnord och eller ombudet fel. Dom har inte frågat efter värde, dom har inte matat in det i kassa-paddan, och dom har valt fel tjänst på försändelsen.

Kom igen nu TS Stå på dig!
Hävda även att dina 3 kamrater var med dig vid inlämnandet och intygar vid behov att det gick till som du beskriver.
Så nu är det nästan komplett. En jobbar på posten (rätt ställe och plats) de 4 andra paketerar något lämpligt (en brädbit tex) skickar som rek med högsta försäkringsvärdet)
Bättre än att arbeta, något rek i månaden räcker.
Citera
2025-01-09, 19:57
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Nej, de har fått miljardbidrag och tillskjut av aktieägarna, staten.
Citera
2025-01-10, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrickyPick

https://www.akeritidning.se/sv/svens...-till-postnord

https://ec.europa.eu/commission/pres.../sv/ip_19_3008

https://bulletin.nu/postnord-kraver-...-av-regeringen

Citera
2025-01-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Man skickar med posten Värde som täcker upp till 50 000 kr.

Låter här som att TS fått dåligt råd av ombudet, som ofta ligger i någon kiosk. Hade kanske fått bättre råd av Företagscenter, dom är Postnord anställda.

Kan tipsa TS att ombudet inte har matat in rätt marknadsvärde vid försäljning av frakten, och då är ombudet/Postnord ansvariga.

Terminalen ser ut så, att man ska fråga kunden, är detta värdefullt, och då matar man in siffran och får sedan alternativ som då försäkrar över summan man matat in.

Helt klart Postnord och eller ombudet fel. Dom har inte frågat efter värde, dom har inte matat in det i kassa-paddan, och dom har valt fel tjänst på försändelsen.

Kom igen nu TS Stå på dig!

Tack för info!
Jag stod med båda mobilerna i handen när jag påpekade för ombudet, en äldre dam på cirka 60 år, att mobilerna är värda mer än 30 000 kr. Jag förklarade för henne att jag ville skicka dem som ett rekommenderat brev så att försändelsen kan spåras. Hon bad mig därefter att gå in i PostNord-appen och göra beställningen där, så att hon kunde skanna QR-koden.
Ska nog ta detta vidare!
Citera
2025-01-10, 15:57
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellius
Tack för info!
Jag stod med båda mobilerna i handen när jag påpekade för ombudet, en äldre dam på cirka 60 år, att mobilerna är värda mer än 30 000 kr. Jag förklarade för henne att jag ville skicka dem som ett rekommenderat brev så att försändelsen kan spåras. Hon bad mig därefter att gå in i PostNord-appen och göra beställningen där, så att hon kunde skanna QR-koden.
Ska nog ta detta vidare!

Varför säger ombudet till kunden att köpa frakt i mobilen, om han är på plats, just efterfrågar frakttjänst som täcker över marknadsvärdet. och det är deras jobb att sälja frakt?
Man matar in mottagar-postnummer (först), frågar efter värde om det är viktigt,, matar in värdet, väger paketet, matar in vikten o trycker nästa.

På nästa sida presenteras BARA alternativ som täcker över inmatade marknadsvärdet.

Det låter som ett extremt jävla lat kärring som jag tycker du ska skälla ut och fan prata med deras chef.

Helt klart du ska driva detta vidare, här har PN misslyckats med sin outsourcing till ombud, och ombudet varit sjukt arrogant som inte ens vill göra jobbet med att mata in paketets uppgifter. What the fuck.

Förresten; vem vägde paketet? Hon har en våg och även i appen ska man mata in vikt så jag bara undrar, hur du skulle veta vad paketet väger när du köper fraken?
Senast redigerad av RickRozay 2025-01-10 kl. 16:23.
Citera
Igår, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
PostNord fungerar lika dåligt i Danmark så vad danskarna "vann" är oklart.

Det finns hur många artiklar som helst om detta. Danska verksamheten går back, svenska med plus.
Danska brevbärare får 3 årslöner vid uppsägning.
Danska staten har sagt åt danskarna att sluta med brev och köra med digitala brevlådor etc.
Kommer hela tiden nya problem från Danmark.
Citera
Igår, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Om Maud Olofsson blev lurad kan vi spekulera mycket om. Hon var del i många märkliga beslut som kostat oss väljare enorma pengar. Centerpartiet stödde nedläggningen av kärnkraft, Nuon blev ingen framgångssaga: Maud Olofson fortsatte sin postpolitiska karriär som styrelserepresentant med som jag minns det braskande negativa rubriker.

Jag är övertygad av att hon satte sina politiska övertygelser över Sveriges bästa och ingen, inte ens riksrevisionen ska få möjlighet att stoppa henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in