2025-01-06, 20:59
Medlem
DrDoaks avatar
Detta gym har ett gott rykte, och ligger en våning ovanför Nordic Wellness vid Värnhemstorget i fastigheten Korpen. Nordic Wellness har inte något med Muscle zone att göra.

Det enda som vittnar om gymmets existens är att det finns en gammal och halvt förstörd skylt på fasaden, samt att man kan se gymmet från gatan. Dock verkar det hopplöst att hitta någon ingång till gymmet i fråga. Ingen av dörrarna kring hela byggnaden har någon skylt som visar vart man går in. Tar man hissen så kan man bara åka till plan 1 och 3, våning 2 är helt "borta" av någon anledning.

Telefonnumret som gymmet är listat på går inte att ringa, de flesta inläggen på sociala medier är mer än 8 år gamla. Ett av dem hänvisar till Diamond gym i Hyllie, som inte är relevant (orkar inte förklara men ni som har varit där fattar själva). En facebookgrupp anger att det har bytt namn till Power zone, men jag vet inte om det stämmer.

Det finns en träningsbutik som också heter Muscle zone på Köpenhamnsvägen och en annan butik vid Bergsgatan, men nu är det gymmet och inte butikerna som jag är intresserad av.

Har gymanläggningen vid Värnhem bytt namn? Finns det någon uppdaterad hemsida som är relevant? Hur kommer man i gymmet från gatan?
Citera
2025-01-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrDoak
Detta gym har ett gott rykte, och ligger en våning ovanför Nordic Wellness vid Värnhemstorget i fastigheten Korpen. Nordic Wellness har inte något med Muscle zone att göra.

Det enda som vittnar om gymmets existens är att det finns en gammal och halvt förstörd skylt på fasaden, samt att man kan se gymmet från gatan. Dock verkar det hopplöst att hitta någon ingång till gymmet i fråga. Ingen av dörrarna kring hela byggnaden har någon skylt som visar vart man går in. Tar man hissen så kan man bara åka till plan 1 och 3, våning 2 är helt "borta" av någon anledning.

Telefonnumret som gymmet är listat på går inte att ringa, de flesta inläggen på sociala medier är mer än 8 år gamla. Ett av dem hänvisar till Diamond gym i Hyllie, som inte är relevant (orkar inte förklara men ni som har varit där fattar själva). En facebookgrupp anger att det har bytt namn till Power zone, men jag vet inte om det stämmer.

Det finns en träningsbutik som också heter Muscle zone på Köpenhamnsvägen och en annan butik vid Bergsgatan, men nu är det gymmet och inte butikerna som jag är intresserad av.

Har gymanläggningen vid Värnhem bytt namn? Finns det någon uppdaterad hemsida som är relevant? Hur kommer man i gymmet från gatan?

Vet inte men kan va så att gymmen delar entré dörr
Sedan kanske man kan komma rätt
Citera
2025-01-06, 21:22
Medlem
Hajlajfs avatar
Verkar ju vara samma ägare som på kosttillskottsaffären på Köpenhamnsvägen. Gå dit och fråga.
Citera
2025-01-06, 21:24
Medlem
Har du provat Grangatan 2?
Ring dem annars och fråga.
Citera
2025-01-06, 21:51
Jag är inte helt säker men jag tror det stängde ner för mer än 10 år sedan. Det var ett känt gym med källargym atmosfär", fast det låg på andra våningen.

Annars är är Leader Fitness på Sofielund ett gym med samma lite råare attityd och tunga vikter. Hette AA fitness förut.
Citera
2025-01-06, 22:18
Medlem
DrDoaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReflektivInsikt
Genom dörren
Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Har du provat Grangatan 2?
Ring dem annars och fråga.
Det går inte att ringa numret som står angivet på nätet.

Går man till dörren till Grangatan så ser det ut som en vanlig port för boende.
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik89an
Vet inte men kan va så att gymmen delar entré dörr
Sedan kanske man kan komma rätt
Nej, Nordic Wellness har dörr direkt mot torget.
Citat:
Ursprungligen postat av Shiivaa
Annars är är Leader Fitness på Sofielund ett gym med samma lite råare attityd och tunga vikter. Hette AA fitness förut.
Leader fitness måste nog vara ett av de mest sunkiga gymmen som Malmö kan erbjuda. Flera av skåpen på herrarnas omklädningsrum är uppbrutna och lokalen är illa uppvärmd. Prismässigt är det dock ett av Malmös billigaste.
Citera
2025-01-06, 22:41
Citat:
Det går inte att ringa numret som står angivet på nätet.

Går man till dörren till Grangatan så ser det ut som en vanlig port för boende.
Nej, Nordic Wellness har dörr direkt mot torget.
Leader fitness måste nog vara ett av de mest sunkiga gymmen som Malmö kan erbjuda. Flera av skåpen på herrarnas omklädningsrum är uppbrutna och lokalen är illa uppvärmd. Prismässigt är det dock ett av Malmös billigaste.
Dom vänder sig nog inte till den kundkretsen som bryr sig speciellt mycket om hur skåpen ser ut. Då finns det ju SATS, Nordic osv.

För mig är det ok. Nära till Enighet också på andra sidan gatan. Ställen jag tillbringat många många år på.
Citera
2025-01-07, 16:43
Medlem
DrDoaks avatar
Ok, nu har jag lyckats lura ut det (vilket var svårare än väntat). Lättaste sättet att komma i kontakt med gymmet i fråga är via deras hemsida (länk).

För att komma in i anläggningen behövs både en dörrkod och att man checkar in i en app. Man kan inte komma in via hissen, eftersom den är igenbommad på plan 2. Man får ta trappan från bottenplan från ingången på Grangatan 2.
Citera
2025-01-07, 21:04
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ok, nu har jag lyckats lura ut det (vilket var svårare än väntat). Lättaste sättet att komma i kontakt med gymmet i fråga är via deras hemsida (länk).

För att komma in i anläggningen behövs både en dörrkod och att man checkar in i en app. Man kan inte komma in via hissen, eftersom den är igenbommad på plan 2. Man får ta trappan från bottenplan från ingången på Grangatan 2.
Nice att du skrev igen och att det löste sig, för detta var ju faktiskt spännande

Framställs ju som världens anabola-gym med tanke på hur jobbigt det verkar vara att ens ta sig in.
Citera
2025-01-25, 21:39
Medlem
DrDoaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Nice att du skrev igen och att det löste sig, för detta var ju faktiskt spännande

Framställs ju som världens anabola-gym med tanke på hur jobbigt det verkar vara att ens ta sig in.
Det är nog inget "anabolagym" vad jag kan förstå... det är bara att klientelet är mer seriösa gymmare. På Fitness 24 seven så är det gott om folk som springer in med ytterskorna och tränar inomhus, de kastar vikter på golvet eller släpper ner dem i magasinet så att det smäller. Gör man så hos Gymhouse så blir man avstängd. Sen att det ständigt är inbrott i skåpen på F247 gör ju inte saken bättre. Enligt en av de anställda på Gymhouse så har de inte haft stölder på två år alls. Några lättstötta män med attitydproblem verkar Gymhouse inte ha heller, enligt mitt intryck. På F247 har jag varit med om att en blatte blev jättekaxig när jag sa till honom att man inte får paxa två maskiner samtidigt.

På ett ställe finns det till och med en skylt som "hotar" medlemmarna med att man får gå över till Nordic Wellness om man inte klarar av att sköta sig.

Lite av poängen med att det ligger dolt och är svårt att komma in är nog att de bara vill ha seriösa gymmare där. Alla de som bara muppar sig kommer aldrig att bli medlemmar eftersom de inte ens vet om att gymmet finns från första början. Som jag har förstått det så sprids bara info om detta gym från mun till mun och det ligger ju väl i linje med att skylten på utsidan avser de förra ägarna samt är halvt sönderslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in