2025-01-06, 22:43
Medlem
Clint.Ruins avatar
"En barbröstad machoman på en hästrygg.

Det var då.

Nu beskrivs Putin som en pensionär som drar löjliga vitsar och pratar om porr."

"Diskussionerna om sperma ägde rum på ett möte med Statsrådet dagen efter. Enligt ett referat på Kremls engelskspråkiga hemsida avhandlades de låga födelsetalen och Putin berättade om ett besök i Japan där han fört samtal om detta ömsesidiga problem för de båda länderna.

– En av de tidigare premiärministrarna sa en gång till mig över ett glas sake: ”Kan det vara att vår sperma på något sätt är annorlunda?” Men det handlar inte om biologi, den är ungefär likadan över världen. Den verkliga frågan handlar om samhällets tillstånd.

I september rapporterades Putin ha föreslagit sina landsmän att ha sex på lunchrasten för att Ryssland ska få fler bebisar.

– Att vara upptagen med jobb är inte ett giltigt skäl utan en dålig ursäkt. Man kan ägna sig åt fortplantning under raster. Livet flyger förbi för fort, sa han enligt Newsweek."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...orr-och-sperma

Från att ha framställt sig själv som en macho-gubbe ridande barbröstad i solbrillor på en häst i Sibirien,
så beskrivs nu Putin som en lallande pensionär som svamlar om sex och drar dåliga skämt.

Vad säger FB:s alla Putin-kramare och Rysstroll om detta? Avfärdar ni det därför att de står i Aftonbladet?
Citera
2025-01-06, 22:49
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Har Aftonbladet blivit som Nyheter 24? Meningslösa och efterblivna artiklar.
Citera
2025-01-07, 00:36
Medlem
utforskarens avatar
Pensionär? Porr? Dåliga vitsar?
Nu har jag inte läst - och kommer inte läsa - artikeln, men vart i texten hittar du detta?
Citera
2025-01-07, 00:57
Medlem
Clint.Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Pensionär? Porr? Dåliga vitsar?
Nu har jag inte läst - och kommer inte läsa - artikeln, men vart i texten hittar du detta?

"Det sa han om porr
Som exempel nämner Pertsev bland annat en presskonferens den 19 december där Putin fick svara på inskickade frågor från allmänheten:

”Under frågestunden pratade han om porrfilm och på ett möte med Statsrådet pratade han om sperma”, skriver journalisten.

Uttalandet om porrfilmer var en del i ett större resonemang om familjevärderingar och ungdomsliv. Putin kallade porren för ett globalt problem och sa att man visserligen kan diskutera förbud, men att det vore bättre med ”alternativ som kan ge en mer lockande och intressantare upplevelse”, rapporterar NDTV.

”Babblig pensionär”
Meduzas Andrej Pertsev jämför Putins senaste uttalanden med den image som gjorde att han kom till makten. Borta är nu den barbröstade landsfadern på en hästrygg, den disciplinerade före detta spionen, det ryska svaret på James Bond.

”I stället för en machoman som garanterar stabilitet såg både den ryska och globala publiken en babblig pensionär som inte kan behålla en hemlighet. Den här kombinationen av personliga kvaliteter kommer att bli Putins största problem det kommande året”, skriver han.

Andrej Pertsev gör också en stor poäng av att Putins ålder och stora fokus på kriget i Ukraina har fått honom att tappa greppet om interna maktstrider i Kreml.

”Rysslands inflytelserika klaner och grupper är trötta på att visa upp falsk enighet och att samlas runt flaggan, runt Kremls politik och runt Vladimir Putin personligen. Konflikter inom eliten har funnits förut men brukade sopas under mattan”.

Nöjd?
Citera
2025-01-07, 01:00
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clint.Ruin
Nöjd?

Ja nu är jag nöjd. Nu känns trådens rubrik mer relevant och begriplig. Tack!
Citera
2025-01-07, 01:16
Medlem
Clint.Ruins avatar
Citat:
Ja nu är jag nöjd. Nu känns trådens rubrik mer relevant och begriplig. Tack!

Det låter bra.

Under tiden kan vi ju grunna på vad Putins porr-alternativ är, han snackade om ”alternativ som kan ge en mer lockande och intressantare upplevelse”
Citera
2025-01-07, 01:28
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Det låter bra.

Under tiden kan vi ju grunna på vad Putins porr-alternativ är, han snackade om ”alternativ som kan ge en mer lockande och intressantare upplevelse”

Hade uttalandet kommit från Elon Musk så hade jag varit mer nyfiken, men när det gäller Putin så tror jag tyvärr inte att det rör sig om några nya virtual realdoll-teknologier eller liknande, utan han syftar kanske snarare på att man borde ha mer (vanligt) sex istället för att onanera till porr.

Han är ju ändå rätt konservativ, gubben, får man säga.
Citera
2025-01-07, 01:35
Medlem
Clint.Ruins avatar
Citat:
Hade uttalandet kommit från Elon Musk så hade jag varit mer nyfiken, men när det gäller Putin så tror jag tyvärr inte att det rör sig om några nya virtual realdoll-teknologier eller liknande, utan han syftar kanske snarare på att man borde ha mer (vanligt) sex istället för att onanera till porr.

Han är ju ändå rätt konservativ, gubben, får man säga.

Ja, han verkar ju förespråka "the old in out, in out", t ex på arbetet:

"I september rapporterades Putin ha föreslagit sina landsmän att ha sex på lunchrasten för att Ryssland ska få fler bebisar.

– Att vara upptagen med jobb är inte ett giltigt skäl utan en dålig ursäkt. Man kan ägna sig åt fortplantning under raster. Livet flyger förbi för fort, sa han enligt Newsweek."
Citera
2025-01-07, 06:11
Medlem
Skit vad Putinfixerade folk är. Inte konstigt att snubben trollar.
Citera
2025-01-07, 09:01
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
"En barbröstad machoman på en hästrygg.

Det var då.

Nu beskrivs Putin som en pensionär som drar löjliga vitsar och pratar om porr."

så beskrivs nu Putin som en lallande pensionär som svamlar om sex och drar dåliga skämt.

Vad säger FB:s alla Putin-kramare och Rysstroll om detta? Avfärdar ni det därför att de står i Aftonbladet?
Ryssland följer krigets logik:
-Ingen kanonmat utan sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in