• 2
  • 3
Igår, 23:40
Medlem
De flesta asiater r rasister och ser ner p negrer.
Nordindier, relativt ljushudade Sikher tex ser ner p sydindier som Tamiler.
Rasism finns verallt.
Citera
Idag, 00:04
Medlem
hedonismmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av politivis
En hel del av er kanske redan visste detta men jag r en av dem som, ja, inte gjorde det. fick just veta att i global mtning s representerar "vita europer" mindre n 9% av vrldens befolkning. Har sedan barnsben alltid trott att ljushyade globalt var en majoritet.
Majoriteten av "vita mnniskor" r bosatta i vsterlndska lnder som USA, Kanada och Australien. P s stt har mnga av oss trott att "vita" globalt r en majoritet.
Och vi r "rasisterna". Vi r dem som "tar plats" och tror att vi "ger vrlden", att det r ett jvla liv med "white privilege" men man fr vara stolt att vara mrk eller ngon annan etnicitet. Vrlden r rasistiska mot oss, mnga av oss har inte insett det n. Det r bara googla p "white woman in love", d ser man inte vita par p bilderna utan 80% av de bilderna r det mixat par. Har ni mrkt det p reklamerna som gr p TV ocks? Mrk man och ljus kvinna, eller vice versa.
Sjuk vrld.

Vit imperialism r fortsatt oerhrt stark vrlden ver. Vita mnniskor frslavar, utnyttjar och tjnar pengar p icke-vita. Vi fr skylla oss sjlva som lter andra rika vita fortstta bete sig s utan protester och vi fr rkna med att andra hatar oss s lnge som vi inte tgrdar detta
Citera
Idag, 00:24
Medlem
Blaskas avatar
Vita mnniskor ger vrlden. Vi r den vre procenten. Men sedan kan vem som helst vara rasist. Har ingenting med din hudfrg att gra,!
Citera
Idag, 00:37
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Endast vita kan vara rasister

Nej. Om man anser att ett folkslag, frslagsvis d sitt eget, r bttre n ett annat folkslag r man rasist.

Om jag hade varit Vandal och ansg att Langobarder vore lgre stende n mitt folkslag s vore jag sledes rasist. Det har inget med hudfrg att gra.
Citera
Idag, 01:20
Medlem
Strsta rasisterna r helt klart muslimer. Bara kolla hur ppet rasistiska dom tillts vara mot judar.

Fga frvnande r just judar den mest frtryckta gruppen just nu.
Citera
Idag, 02:06
Medlem
Citat:
En hel del av er kanske redan visste detta men jag r en av dem som, ja, inte gjorde det. fick just veta att i global mtning s representerar "vita europer" mindre n 9% av vrldens befolkning. Har sedan barnsben alltid trott att ljushyade globalt var en majoritet.
Majoriteten av "vita mnniskor" r bosatta i vsterlndska lnder som USA, Kanada och Australien. P s stt har mnga av oss trott att "vita" globalt r en majoritet.
Och vi r "rasisterna". Vi r dem som "tar plats" och tror att vi "ger vrlden", att det r ett jvla liv med "white privilege" men man fr vara stolt att vara mrk eller ngon annan etnicitet. Vrlden r rasistiska mot oss, mnga av oss har inte insett det n. Det r bara googla p "white woman in love", d ser man inte vita par p bilderna utan 80% av de bilderna r det mixat par. Har ni mrkt det p reklamerna som gr p TV ocks? Mrk man och ljus kvinna, eller vice versa.
Sjuk vrld.
Frst en sak... Du skapade ett konto p FB fr ver 11r sedan och frst nu gr du dina 2 frsta inlgg...

Rasist innebr att man kastar skit p en annan folkgrupp! S det kan vara araber som kastar skit p negrer eller negrer som kasar skit p oss vita. Det har inget med hudfrg att gra...
Citera
Idag, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Vit imperialism r fortsatt oerhrt stark vrlden ver. Vita mnniskor frslavar, utnyttjar och tjnar pengar p icke-vita. Vi fr skylla oss sjlva som lter andra rika vita fortstta bete sig s utan protester och vi fr rkna med att andra hatar oss s lnge som vi inte tgrdar detta

S om en svart man utnyttjar andra ska alla med svart hudfrg st till svars? Fr alla med likartad hudfrg r ansvariga ver gruppen? Var det mest rasistiska jag lst p lnge.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in