2025-02-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Förstår det inte heller om jag ska vara ärlig. Människor har inbillat sig att dö är som på film, poff sen svart.

Vi kan inte dö, våran kropp försvinner men våran själ (medvetande) gör det inte.

Med andra ord så är vi odödliga, alla människor har odödliga själar. Låter som science fiction eller hur? kan meddela att det stämmer dock.

Detta är en sak som motarbetas kraftigt som ren hokus pokus. Men nu vet ni det i alla fall, finns inget att vara rädd för. Vi har inte lång tid på denna jord i våran nuvarande form, ta vara på det. Döden av våran kropp tar inte slut på vårat medvetande och den du är.

Kom ihåg att du kommer ifrån ljus.

Var var ditt medvetande under de 14 miljarder år som passerade innan du föddes?

Eftersom du bevisligen inte ens kan förklara vad en själ ens skulle vara för något så hoppas jag att du förstår att du inte heller kan förklara vad som händer eller inte händer med den.

- Jag vet med absolut säkerhet att något som jag inte ens vet var det är eller ens kan beskriva med säkerhet existerar - är inget direkt övertygande argument. Eller hur?
Citera
2025-02-02, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Var var ditt medvetande under de 14 miljarder år som passerade innan du föddes?

Eftersom du bevisligen inte ens kan förklara vad en själ ens skulle vara för något så hoppas jag att du förstår att du inte heller kan förklara vad som händer eller inte händer med den.

- Jag vet med absolut säkerhet att något som jag inte ens vet var det är eller ens kan beskriva med säkerhet existerar - är inget direkt övertygande argument. Eller hur?

Dom är helt hopplösa. Det finns inga verkliga bevis för utomkroppslighet öht i kontrollerade experiment trots flera studier med uppsatta bilder och annat. Detta har man nu försökt med i 50 år i samband med nära-döden-upplevelser. Alltid när jag påpekar detta så stoppar man bara fingrarna i öronen och säger lalalala... Pam Reynolds... lalalala....

Dessutom så upplever ungefär 85% inget alls vid klinisk död.
Senast redigerad av Tandan 2025-02-02 kl. 22:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in