• 2
  • 3
2025-01-08, 14:05
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Nej man behöver inte gifta sig för att få hit sin partner.
I Sverige är det inte svårt, men man måste orka fylla i papprena bara och ha lite bilder och en rimlig story.

Giftemål kommer med en massa andra nedsidor som att hon bli ägare till halva din lägenhet, halva din bil, halva ditt sparkonto, halva ditt arv och i värsta fall halva din pensionsförsäkring. Samtidigt har du noll rättigheter till hennes saker i hennes hemland om du inte registrerar äktenskapet där. Och även om du gör det så kan china säga ”fuck you du är utlänning och har inga rättigheter”.

Klart man kan gifta sig, men det är inget man ska göra med någon man bara träffat på nätet.
Det går ju dock att skriva äktenskapsförord.
Citera
2025-01-08, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckyou
Min flickvän är från Kina och är bosatt där. Vi träffades första gången i ett tredje land.

Vi debatterade huruvida hon skulle ansöka turistvisum eller besöksvisum. Vi gick med turistvisum. Men eftersom reseplanen inte var tillräckligt detaljerad så fick hon avslag. Jag har hört att om man får avslag blir det svårare nästa gång

Hur kan vi göra nu? Ska jag skicka inbjudan till henne för besöksvisum? Eller är det bättre att överklaga?

Hårdare regler nu i Sverige

Bästa är att bara göra en inbjudan att hon bor under ditt tak och du har all ansvar för hennes vistelse.

Min fru från Kina hade noll problem med att flytta till Sverige. Hon besökte aldrig Sverige först det var flytt direkt efter att jag varit i Kina 3 gånger. Vi var bara ihop inte gifta då
Citera
2025-01-08, 14:39
Medlem
immenhusens avatar
Vad göra? Ansök om ett besöksvisum, och var ärlig. Hade du gjort det från första början, hade hon haft ett visum nu. Mygel kommer du aldrig att komma undan med, om du inte känner någon på insidan.

/AI
Citera
2025-01-08, 14:42
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Otroligt ändå att nån med din posthistorik om raser, invandring etc är för lättare krav här. Hur fan tror du folk blir illegala invandrare?

Genom att söka asyl eller ta sig i gummibåt över Medelhavet från krigshärjat och eländigt land. Flickor från Kina platsar inte i den kategorin.
Citera
2025-01-08, 16:40
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckyou
Min flickvän är från Kina och är bosatt där. Vi träffades första gången i ett tredje land.

Vi debatterade huruvida hon skulle ansöka turistvisum eller besöksvisum. Vi gick med turistvisum. Men eftersom reseplanen inte var tillräckligt detaljerad så fick hon avslag. Jag har hört att om man får avslag blir det svårare nästa gång

Hur kan vi göra nu? Ska jag skicka inbjudan till henne för besöksvisum? Eller är det bättre att överklaga?

Byt flickvän.
Citera
2025-01-08, 16:44
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Hur såg detaljplanen ut? Skrev du kortfattat att du hade en asiat du ville plocka hem några veckor och knulla?

HAHAHAAAA😂
Citera
2025-01-08, 16:49
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Koka riset, betala priset...
Du får väl flytta till Kina istället för att rasblanda.

Just d!
Vi ska inte ha fler babbar i landet, har vi ju sagt!!!

Schas på sig
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in