2025-01-08, 15:55
Medlem
Skulle kalla mig tekniks okunnig gällande telefoner. Använder en gammal iPhone främst för att jag slarvar med nya saker. Tyvärr har jag satt mig i en lite dum situation och varit för bekväm.
Vill gärna byta telefon men kommer inte ha tillgång till varken min mail, snap, o flera sidor. Anledningen är att jag har använt en gammal mail och under tiden även bytt nummer.

Det jag undrar är om det är möjligt att säkerhetskopiera lösenord och få in det till den nya telefonen?

BankID och liknande är inga konstigheter. Men resterande ä rena huvudvärken.

T ex har jag försökt logga ut ur vissa sidor. Men lösenordet är sparat på telefonen. När jag sedan trycker ”byt lösenord” så vill det sändas till både gammal mail och tidigare nummer. Vilket jag omöjligt kan få fram.

Experts help me out
Citera
2025-01-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atodJb
Om du bara googlar lite snabbt så kommer du få svar direkt.
De har bokstavligen gjort dessa saker så enkla att en 4åring kan göra det.

Tycker inte det är så lätt. Förklarade ju att jag inte har tillgång till tidigare mail och telefonnummer. Vilket det är kopplat till.. t ex snapchat efterfrågar detta tydligt. Givetvis av säkerhetsåtgärder. Har man inte tillgång till det så blir det ju ett problem. Annars skulle väl alla bara begära andras lösenord

Mailen har jag försökt med annan mail. Men de begär så himla massa info som måste passa in.
Citera
2025-01-08, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madrida
Skulle kalla mig tekniks okunnig gällande telefoner. Använder en gammal iPhone främst för att jag slarvar med nya saker. Tyvärr har jag satt mig i en lite dum situation och varit för bekväm.
Vill gärna byta telefon men kommer inte ha tillgång till varken min mail, snap, o flera sidor. Anledningen är att jag har använt en gammal mail och under tiden även bytt nummer.

Det jag undrar är om det är möjligt att säkerhetskopiera lösenord och få in det till den nya telefonen?

BankID och liknande är inga konstigheter. Men resterande ä rena huvudvärken.

T ex har jag försökt logga ut ur vissa sidor. Men lösenordet är sparat på telefonen. När jag sedan trycker ”byt lösenord” så vill det sändas till både gammal mail och tidigare nummer. Vilket jag omöjligt kan få fram.

Experts help me out

Säkrast är ju om du har ett AppleID och säkerhetskopierar luren till iCloud, då har du alltid tillgång till en tryggt lagrad backup på i princip allt i din lur.

Annars så är det i princip bara att lägga den gamla och nya (om du köper en nyare iPhone) bredvid varandra så sköter det hela sig nästan helt själv med flytt från gammal till ny lur.
Läs mer i länken
https://support.apple.com/sv-se/HT210216
Citera
2025-01-08, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Säkrast är ju om du har ett AppleID och säkerhetskopierar luren till iCloud, då har du alltid tillgång till en tryggt lagrad backup på i princip allt i din lur.

Annars så är det i princip bara att lägga den gamla och nya (om du köper en nyare iPhone) bredvid varandra så sköter det hela sig nästan helt själv med flytt från gammal till ny lur.
Läs mer i länken
https://support.apple.com/sv-se/HT210216

Tack så mycket. Om man drar till apple support butiken. Hjälper dem till med det?
Citera
2025-01-08, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madrida
Tack så mycket. Om man drar till apple support butiken. Hjälper dem till med det?

Det gör de säkert, men ring och kolla med den och ev boka tid.

Vet inte vilken Apple-butik som är närmast dig, men googla bara på ”Apple butik boka tid” så lär du hitta info och telefonnummer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in