• 1
  • 2
2025-01-09, 07:19
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
jag tänker ju först och främst att hon är en lögnare av klass.
Sedan skulle jag vilja se
- det, där hon säger "utlänningar" och
- underlaget för det hon säger.
Jag anar att hon inte säger hela sanningen.
men visst...."utlänningar" har högre frekvens som bidragstagare
--
"UTLÄNNINGAR!"
Haha, sicket oproffessionellt sätt att beskriva det på."
Snyggt försök att flytta fokus, skjut budbäraren!

Även om det självklart vore bra med källor så är det inget otroligt scenario, många som tankar bidrag borde vara de som står utanför en normal arbetsmarknaden. Det stora problemet är dock att även 2:a generationen inte heller lyckas bra alla gånger.
Senast redigerad av Reverend.Camden 2025-01-09 kl. 07:26.
Citera
2025-01-09, 10:30
Medlem
hedonismmms avatar
Du kanske skulle länka klippet så man i alla fall kan försöka förstå vad hon har för källa på detta?

Det är trots allt också så att vi som är födda i sverige tjänar i snitt 40% mer än de som är utlandsfödda (SCB), och en större del av de utanförskapsområden vi har i stockholm har en stor del andra och första generationens invandrare. Det låter jävligt rimligt att människor som kommer från utanförskapsområden går på bidrag i högre utsträckning än de som inte gör det. Det är också svårare på arbetsmarknaden med ett icke-svenskt utseende och namn
Citera
2025-01-09, 10:32
Medlem
Jag blev ändå glatt överraskad när jag läste 70 % ! Fan jag trodde det var mycket högre.
Citera
2025-01-09, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Du kanske skulle länka klippet så man i alla fall kan försöka förstå vad hon har för källa på detta?

Det är trots allt också så att vi som är födda i sverige tjänar i snitt 40% mer än de som är utlandsfödda (SCB), och en större del av de utanförskapsområden vi har i stockholm har en stor del andra och första generationens invandrare. Det låter jävligt rimligt att människor som kommer från utanförskapsområden går på bidrag i högre utsträckning än de som inte gör det. Det är också svårare på arbetsmarknaden med ett icke-svenskt utseende och namn

Det är ju inte huvudproblemet utan att dom inte tjänar på att jobba. Dom har samma mängd pengar
i plånboken med eller utan jobb. DET är det stora problemet.

https://www.tn.se/arbetsmarknad/2627...lre-pa-bidrag/
Citera
2025-01-09, 10:41
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Det är ju inte huvudproblemet utan att dom inte tjänar på att jobba. Dom har samma mängd pengar
i plånboken med eller utan jobb. DET är det stora problemet.

https://www.tn.se/arbetsmarknad/2627...lre-pa-bidrag/

Finns hur många undersökningar som helst som visar att en familj med två vuxna och tre barn i en
hyresrätt inte tjänar något på att en av föräldarna får ett jobb med 23.000 kr i månade.

Om båda får jobb med 23.000 kr i månaden så ökar deras levnads standard med 8-900 kr.
Inte mer.
Citera
2025-01-09, 16:19
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Det går inte att dra några slutsatser utifrån det.

Av de 70% är nog 100% muslimer….
Citera
2025-01-09, 16:39
Avstängd
Bra att vi med näbbar och klor bekämpar vad någon sagt, istället för att undersöka om detta är ett problem. Med tanke på alla källkritiska genier i tråden så är KJ uppenbarligen helt fel ute och det finns ingen anledning att granska detta. Vi såg det inte komma är en bättre strategi. Funkar varje gång.
Citera
2025-01-09, 17:55
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Jag blev ändå glatt överraskad när jag läste 70 % ! Fan jag trodde det var mycket högre.

Ja jag tycker siffran låter låg. Ifrågasätter påståendet för att det låter alldeles för bra.

När det gäller somalier så är det knappast någon som arbetar. Bara kriminalitet, bidragsfusk och parasitism. De brukar öppet berätta att de inte arbetar för att i Sverige får man bidrag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in