• 2
  • 3
Igår, 10:48
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Revolut har fungerat utmärkt för mig hittills. Har även betalat en stor faktura (över 100k SEK) utan problem. För säkerhets skull har jag uppgraderat kontot, så att banken tjänar pengar på mig. Min tes är att bankerna ofta använder diverse granskningar av transaktioner, besvärliga frågor etc. för att bli av med olönsamma kunder.

Jag har kört hodlhodl.com --> Revolut --> fakturor i Sverige (medelst IBAN)
Citera
Igår, 11:01
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Revolut har fungerat utmärkt för mig hittills. Har även betalat en stor faktura (över 100k SEK) utan problem. För säkerhets skull har jag uppgraderat kontot, så att banken tjänar pengar på mig. Min tes är att bankerna ofta använder diverse granskningar av transaktioner, besvärliga frågor etc. för att bli av med olönsamma kunder.

Jag har kört hodlhodl.com --> Revolut --> fakturor i Sverige (medelst IBAN)
Har du vinstskattat alternativt satt undan pengar om du blir eftertaxerad?
Citera
Igår, 11:06
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Har du vinstskattat alternativt satt undan pengar om du blir eftertaxerad?

Troligen kommer jag att deklarera och vinstskatta. Men det blir först till nästa års deklaration.

Själva banken verkar dock inte ställa till några problem. Inte än så länge i alla fall.
Citera
Igår, 11:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Troligen kommer jag att deklarera och vinstskatta. Men det blir först till nästa års deklaration.

Själva banken verkar dock inte ställa till några problem. Inte än så länge i alla fall.
Jag undrar hur lång tid det är innan flera av de stora exchanges kan göra dessa banktjänster åt "dig". Dom har ju redan betaltjänsterna via sina VISA kort. Nästa steg är att göra Revolut som mellansteg i denna typer av bankbetalningar överflödig.

Som jag varit inne på länge, lär Coinbase/Kraken och de mest reglerade exchanges bli högvilt för uppköt bland storbankerna när dom inser att dom börjar konkurrera på samma marknader. Bör kunna ske under Trumps mandatperiod redan.
Citera
Igår, 11:22
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Jag undrar hur lång tid det är innan flera av de stora exchanges kan göra dessa banktjänster åt "dig". Dom har ju redan betaltjänsterna via sina VISA kort. Nästa steg är att göra Revolut som mellansteg i denna typer av bankbetalningar överflödig.

Som jag varit inne på länge, lär Coinbase/Kraken och de mest reglerade exchanges bli högvilt för uppköt bland storbankerna när dom inser att dom börjar konkurrera på samma marknader. Bör kunna ske under Trumps mandatperiod redan.

Revolut erbjuder dock redan tjänsten att växla bitcoin till fiat (eller vad som helst) inne i banken och kommer troligen så småningom att möjliggöra att man kan betala med kortet direkt från sitt bitcoinkonto.

Jag föredrar dock att använda hodlhodl.com i första steget, för att undvika att mina UTXO:s sammankopplas med min identitet och för att inte ta någon eller minsta möjliga motpartsrisk med mina bitcoin.
Citera
Igår, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det mesta löser sig när man kan redovisa varifrån pengarna kommer. Alla förstår väl att investeringar i något som ökar värde är en inkomstkälla som är helt okej. Problemet är att kunna redovisa det så att det inte blir att man vill flytta 3 miljoner kr från ingenting.

Det är då det slår larm i bankerna för de måste i sin tur kunna redovisa varifrån pengarna kommer.

Mitt råd när det gäller såpass stora pengar är att ta kontakt med bankens rådgivare som lotsar dig igenom transfereringen. Det är rådgivarnas jobb att hjälpa rika människor.
Vissa banker vägrar acceptera pengar från krypto oavsett, och då hjälper det inte att man kan redovisa pengarna.
Citera
Igår, 11:28
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Revolut erbjuder dock redan tjänsten att växla bitcoin till fiat (eller vad som helst) inne i banken och kommer troligen så småningom att möjliggöra att man kan betala med kortet direkt från sitt bitcoinkonto.

Jag föredrar dock att använda hodlhodl.com i första steget, för att undvika att mina UTXO:s sammankopplas med min identitet och för att inte ta någon eller minsta möjliga motpartsrisk med mina bitcoin.

Precis, dom kommer från andra hållet. Bank som nu erbjuder kryptoexchange tjänster. Det kommer bli ett arms race för alla att bäst erbjuda alla efterfrågade tjänster.
Citera
Igår, 11:29
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Precis, dom kommer från andra hållet. Bank som nu erbjuder kryptoexchange tjänster. Det kommer bli ett arms race för alla att bäst erbjuda alla efterfrågade tjänster.

Instämmer
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in