• 3
  • 4
2025-01-12, 00:07
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Ja fast en Tesla är en bil som består till största del av andra material än metall, och som kostar över en halv miljon kr och som är värd 0 kr efter 10 år.

Tanken med en tesla är också att du ska betala för trådlösa uppgraderingar per månad.
En Tesla är inte värd 0 kr efter 10 år. Finns ett flertal 2014 Model S Tesla till salu på blocket. Snittpris ca 250.000 kr. Säger inte det är en bra affär då de äldre Teslorna är av sämre byggkvalitet än de nya, men att säga att en Tesla är värdelös efter 10 år är helt enkelt felaktigt. Visst kan elbilsbatterier gå sönder i undantagsfall, men de allra flesta håller 15 år+ lätt. Bara att kolla på alla gamla laptops folk har hemma som har typ 80% batterikapacitet, men funkar än. Detsamma gäller Elbilar.
Citera
2025-01-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Det är länsförsäkringar som erbjuder 5.45% räntan om jag har bilförsäkringen hos dom också på ett nytt bilköp.

Jag har själv haft storbank (swedbank) i många år men i somras fick jag nog. Öppettider och service som banker brukade ha och om jag sparar 500 i månaden i isk blir jag guldkund och fick 20% på alla försäkringar (som jag ändå redan hade i länsförsäkringar).

Jag vet att vi har diskuterat billån innan och jag blev förvånad hur dyr vissa märken var samtidigt som VW och Toyota lånar pengar åt sina kunder och erbjuder bra ränta.

Tack. Håller med om att storbankerna är dyra, min erfarenhet är dock att det ofta går att förhandla (och nu för tiden med en namngiven person via chatt/bokade möten). Ska stoppa upp 5,45% under näsan på min "bankman" nästa gång.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in