• 6
  • 7
2025-01-12, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Exakt! Det är ju enkelt och ekonomiskt försvarbart att boka några tur och returbiljetter med flyg mellan Kanada och Sverige nån gång i månaden om man får ett gratis och generöst soc-bidrag för besväret.
Hur stort är soc-bidraget? Du kan väl inte be att få bidrag till biljetter. Hur fick de lån till lägenheten?
Citera
2025-01-12, 09:51
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Hur stort är soc-bidraget? Du kan väl inte be att få bidrag till biljetter. Hur fick de lån till lägenheten?

Soc-bidraget beror på hur många ungar dom uppger att dom har så det är en svår fråga att besvara. I övrigt tror jag inte heller att det någonstans i tråden framkommit att de uppburit något form av ekonomiskt stöd från Sverige. Jag kanske har läst slarvigt men jag har mest sett massa antaganden snarare än något sakligt.

Hur det ser ut med deras eventuella lån har jag inte den blekaste kring.
Citera
2025-01-12, 09:59
Medlem
Citat:
Soc-bidraget beror på hur många ungar dom uppger att dom har så det är en svår fråga att besvara. I övrigt tror jag inte heller att det någonstans i tråden framkommit att de uppburit något form av ekonomiskt stöd från Sverige. Jag kanske har läst slarvigt men jag har mest sett massa antaganden snarare än något sakligt.

Sant, journalisterna har redan släppt ärendet och sedan dess mest lämnat fältet öppet för spekulationer.

Verkar inte vara någon flashbackare som känner familjen och kan ge mer info.
Citera
2025-01-12, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Sant, journalisterna har redan släppt ärendet och sedan dess mest lämnat fältet öppet för spekulationer.

Verkar inte vara någon flashbackare som känner familjen och kan ge mer info.

Journalister i Sverige har inte tagit upp det. Vet inte varför men antagligen strider det mot deras agenda.
Citera
2025-01-12, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Journalister i Sverige har inte tagit upp det. Vet inte varför men antagligen strider det mot deras agenda.

Kan vara så, men tycker nog ändå att vissa journalister börjat att nappa på bidragsfusk, korruption och att det förekommer att invandrare utnyttjar välfärdssystemen mellan olika länder. Men sett till hur verkligheten ser ut så är det märkligt tyst, det håller jag med om.

Kanske beror på att det innebär att journalisten faktiskt måste jobba lite? Tänker att eftersom de har myndigheterna emot sig som väldigt ogärna vill att korruption ska avslöjas offentligt.
Citera
2025-01-12, 13:06
Medlem
Citat:

Nej ingen vet väl om de fått bidrag varken här eller där. Vad jag tvivlar på är att det är så stort så att det lönar sig att pendla och tala med sociala och arbetsförmedling. Enklare att skaffa något jobb. Ratsit påstår att de bott i bostadsrätt ett år. I Sverige.
Citera
2025-01-12, 19:48
Medlem
Sladdarens avatar
Antingen korrupta migrationsverk eller otillräckliga kontroller sinsemellan länder och varje land, jag tror på båda och du betalar på olika sätt
Citera
2025-01-13, 11:30
Medlem
Så, nu är de anmälda för folkbokföringsbrott hos Skatteverket.

Pettersson skriver också om det. https://petterssonsblogg.se/2025/01/...asyl-i-kanada/

Nu ska jag spara ner artikeln och skicka till Försäkringskassan också.
Citera
2025-01-13, 19:15
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Så, nu är de anmälda för folkbokföringsbrott hos Skatteverket.

Pettersson skriver också om det. https://petterssonsblogg.se/2025/01/...asyl-i-kanada/

Nu ska jag spara ner artikeln och skicka till Försäkringskassan också.

Fint jobbat! Det ska bli väldigt intressant att se vad som händer nu. Uppdatera oss gärna om/när det händer något.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in