• 8
  • 9
Idag, 01:52
Medlem
Jag hamnade också i missbruk väldigt tidigt. Hittade på mycket dumheter, hade kul ibland men mådde dåligt oftare. Nu har jag varit helt ren ett bra tag och aldrig mått bättre. Jag är dock tacksam över den mörka delen av mitt liv, utan den hade jag inte blivit den jag är idag.
Citera
Idag, 02:02
Medlem
Amitriptylins avatar
Av alla dumma grejer jag gjort på fyllan är det bara två som jag ångrar.
Sparkade en kille i bakhuvudet när jag hade träskor på mig, utan att han gjort något för att förtjäna det.
Kallade en tjej "lingonpatte", hon tog mycket illa vid sig.
Hände i högstadiet.
Sen började jag med hasch och då blev jag en betydligt trevligare kille.
Man kan faktiskt ha roligt utan alkohol!
Tack vare cannabis är jag en laglydig och rättskaffens man idag.
Senast redigerad av Amitriptylin Idag kl. 02:06.
Citera
Idag, 02:23
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Åhh, herregud! Hur lång vil du tråden skall bli - har gjort så mången dumma saker i mitt liv så jag borde vara död, tre gånger om - minst! Ångrar så in i helvete mycket, men orkar inte gå in på det i detaljer...
Citera
Idag, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoxMingo
Typ så.
Man gjorde väl hyss när man var yngre men inga grova saker.
Hade också önskat att man gjorde lite mer haha.

Sanningen är ju den att man ångrar allt man inte gjort. Men de får man ta med nypa salt att såra och va elak mot människor är inte något av de. De ju de ja kan må dåligt över och ångra. Tur e att ja inte varit särskilt elak men ja har ju minnen när j liten typ 10 år där man sa dumma elaka saker som ja ångrar idag.

Ja kan ibland få ångest för tillfällen då ja kört extremt vårdslöst med bil. Där man hade kunnat smälla men lyckats undkomma.

Sen va de en gång en tjej tog buss hem till mig och trodde hon skulle få ligga men ja hoppade av på en station innan mig och lämnade henne kvar på bussen
Citera
Idag, 03:46
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amitriptylin
Tack vare cannabis är jag en laglydig och rättskaffens man idag.
Du tycker inte att detta är motsägelsefullt? Cannabis lagligt? Mycket ska man höra från knarkare....
Citera
Idag, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threetuz
Jag hamnade också i missbruk väldigt tidigt. Hittade på mycket dumheter, hade kul ibland men mådde dåligt oftare. Nu har jag varit helt ren ett bra tag och aldrig mått bättre. Jag är dock tacksam över den mörka delen av mitt liv, utan den hade jag inte blivit den jag är idag.

Respekt! Arbetar bl a med missbrukare idag! Starkt att ta sig ur det! Fortsätt på den vägen
Citera
Idag, 04:43
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Gjort är gjort .
Vad är poängen med ångra saker ?

Håller med. Har varit med om och gjort sjuka saker som yngre; likt många andra kan jag tänka mig.

Men inte bara kan vi inte göra något åt vad som varit men det har format oss till dem vi är idag.

De bästa personlighets kvalitéer och banbrytande beteenden kommer ur sjuka misstag.

TS; gå vidare. Vi alla har gjort eller varit med om sjuka saker. Ångra sig är slöseri med tid; likt vara nojig för framtiden är slöseri med tid. Vi lever enbart i nuet och att må dåligt över vad som varit eller vad som kanske händer är att försämra sitt mående pågrund av fantasi. Tänka tillbaka eller framåt är enbart i huvet.

Move on; good luck
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in