2025-01-11, 19:27
Medlem
ilikeroidss avatar
Befinner mig utomlands under vissa tider om året så då kör jag sticka med svenk operatör, funkar klockrent, tankar på stickan/sim kort och surfar fint.

Men på senare tid händer det att nätet dör/kopplas från, i programmet står det no device found, jag har märkt att byter jag USB port där stickan sitter så löses problemet men bara för att återkomma efter cirka 2 veckor. Ibland byter jag inte port och då funkar det normalt igen efter kanske någon dag men det är ju något med USB porten, varför kopplas nätet ifrån och varför börjar det funka när jag byter USB port.

Ännu konstigare är att jag kopplar in stickan i usb, och använder skype, allting fungerar men när jag börjar surfa på internet det är då nätet slås av...Mycket märkligt. Någon som har en fingervisning på vart felet kan va? Detta sker bara på min laptop, när jag testar på tjejens laptop så fungerar det galant...Lokalt fel? All hjälp tas emot tack.
Citera
2025-01-11, 19:53
Medlem
fittanstickerframs avatar
Låter som att din USB controller inte lirar som den ska. Om drivrutinerna är helt uppdaterade kan det vara en bugg, men eftersom det fungerat galant tidigare är det troligare att hårdvaran strular eller glappar.

Se till så att allt är fullt uppdaterat. Kvarstår problemet kan du lämna in datorn på lagning eller köpa en ny, alternativt byta port efter 2 veckor tills det brakar ihop och du köper en ny.

Om du lämnar in datorn på lagning be dem flasha till senaste BIOS och se om felet kvarstår innan de ersätter hårdvara.

Hur gammalt är maskineriet?
Citera
2025-01-11, 20:31
Medlem
ilikeroidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Låter som att din USB controller inte lirar som den ska. Om drivrutinerna är helt uppdaterade kan det vara en bugg, men eftersom det fungerat galant tidigare är det troligare att hårdvaran strular eller glappar.

Se till så att allt är fullt uppdaterat. Kvarstår problemet kan du lämna in datorn på lagning eller köpa en ny, alternativt byta port efter 2 veckor tills det brakar ihop och du köper en ny.

Om du lämnar in datorn på lagning be dem flasha till senaste BIOS och se om felet kvarstår innan de ersätter hårdvara.

Hur gammalt är maskineriet?

Skulle säga ca 4år på datorn men det är en bra laptop med bra prestanda.
Jag kan byta frånt port 1 när det brakar, men efter tag tag brakar nya porten (2) med men då kan jag gå tillbaka till port 1 igen och då funkar allt som vanligt..Mycket märkligt..

Ibland när det slutar funka står det Device busy.. Men det som är ännu märkligare är att när det brakar kan jag chatta på skype eller andra appa, det är när jag börjar surfa den tappar anslutning..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in